Page 85 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 85
‹letiflimde farkl›l›klar yaratmay› ajans olarak racaklar›n› da aç›kl›yor: “360 derece medya planla-
önemsediklerini vurgulayan Halimo¤lu, Business Sci- mas› yap›lan müflterinin ihtiyac›na göre entegre
ence (‹fl Bilimi) bölümünde müflterilerinin ifllerini iyi projeler üretecek bir birim oluflturaca¤›z. Örne¤in
anlamak, onlar için sa¤lam stratejiler gelifltirmek viz- MediaCom ‹ngiltere’de bu departman Nikkon’a özel
yonuyla hareket ettiklerini ifade ediyor: “Bu bölümü bir proje gelifltirmifl. Sosyal medyay› iflin merkezine
2011 y›l›n›n ortas›nda oluflturduk. ‹letiflimi ve hizmet oturtmufllar. I’m Nikkon (Ben Nikkon’um) adl› kam-
verdi¤iniz firman›n medya tan›t›m›n› iyi yapmak isti- panyan›n sorusu ‘Who are you feel with Nikkon?’
yorsan›z, bu iflin bilimine de vak›f olman›z gereki- (Nikkon’la siz kendinizi kim olarak hissediyorsu-
yor.” Yapt›klar› ifli yemek piflirmeye benzeten Hali- nuz?) Foto¤raf›n›z› çekip gönderiyorsunuz, sosyal
mo¤lu, “Biz mutfaktaki flefiz” diyor. Günümüzde medyadaki sitede yay›nlan›yor, bununla ilgili yar›fl-
mecralar›n ço¤ald›¤›n› ve farkl›laflt›¤›n›, her reklam- malar yap›l›yor. Mart 2010’da yap›lan kampanyan›n
verenin farkl› ihtiyaçlar› oldu¤unu dile getiriyor. Bu- ard›ndan markan›n pazar pay› kompakt segmetinde
nun için de ifl bilimini iyi anlamak flart: “Kimi zaman yüzde 32 artm›fl. Ayn› uygulama ve düflünce yap›s›-
ihtiyaçlar ortak olabiliyor. Daha çal›flman›n bafl›nda n› biz de MediaCom Türkiye Ofisi’nde uygulamak is-
en avantajl› fiyatlarla ifle bafll›yoruz. Biz mutfakta tiyoruz. Proje departman›m›zla stratejiyi kurgulaya-
gereken araç gerecin en iyisini kullan›p, en iyi yeme- ca¤›z. Biz burada orkestrasyona soyunuyoruz. Tüke-
¤i oluflturmak zorunday›z. Daha az bütçeyle özel bir ticiyi, mecralar› biz tan›yoruz, fiyatlar› biz belirliyo-
hedef kitlesine gidilmek isteniyorsa da ince elenip ruz. Bunu kavrayan müflterilerimizle daha baflar›l›
s›k dokunmal›. Bu noktada en iyi sunumu haz›rla- sonuçlar elde ediyoruz.”
mak, en yarat›c›, en efektif yöntemleri kullanarak
müflteriye yap›lan ifli sunmak çok önemli. Günün so- Güven iliflkisi baflta gelir
nunda hedefimiz; geri dönüflteki performans›m›zla Reklamverenle medya ajans›n›n iliflkisini evlili¤e
ve markalar›m›z›n yaratt›¤› öncülükle farkl›laflmalar› benzeten Halimo¤lu, her y›l sevgili de¤ifltirir gibi
ve bunu sürdürülebilir k›lmalar›. Çal›flt›¤›m›z mecra- ajans de¤ifltirmemek gerekti¤inin alt›n› çiziyor: “Or-
lar ve reklamverenlerimiz MediaCom’la çal›flman›n tak ve mutlu bir hayat için ayn› hedefe birlikte gidi-
fark›n› hissetmeli.” liyor. Ortak dili konuflmak ve güven iliflkisini kur-
Özlem Ergazi Halimo¤lu, sektörde önümüzdeki mak, müflterinin ifline her zaman katmade¤er sa¤la-
dönemde dengelerin oturaca¤›n› düflünüyor: “Ge- yabilecek enerjide ve istekte olmak çok önemli. Her
çen y›l yap›lan yasal düzenlemeyle yabanc› yat›r›m- iki taraf, her zaman fleffaf ve güvenilir olmal›. Tuta-
c›lara olanak sa¤lanm›flt›. Sektörde de¤iflim sürü- mayaca¤›n›z sözlerden fazlas›n› vermemek gereki-
yor. Televizyon dünyas›nda rekabet giderek artacak, yor. Büyük resme mi odaklanacaks›n›z, detaya m›
mecra olarak gücünü koruyor, dijital medya yükse- bakacaks›n›z, bunu bilmeniz ve iliflkiyi yönetebiliyor
liyor, iki mecra iç içe geçiyor. Biz dijital medyaya olman›z gerekiyor. Çözüm orta¤› olmal›s›n›z, bizim
360 derece bak›yoruz; sosyal medya, araflt›rma ve iflimiz tak›m ifli. ‹yi bir ajans müflterisinin iflini kendi
dijital medya sat›nalma hizmetleri veriyor, yaln›zca ifli kadar iyi biliyor olmal›. Dünyay› her zaman takip
bu alanda kreatif hizmet vermiyoruz. Ful servis diji- edip, yeniliklere aç›k olacaks›n, kendi flirketinin ye-
tal hizmet verecek yap›lanmaya gidiyoruz. ‹fl ortak- teneklerini bilip en iyi flekilde kullanacaks›n. Her za-
lar›m›z›n 360 derece dijital stratejilerini oluflturuyo- man geribildirim isteyeceksin ve vereceksin. Reklam-
ruz.” Halimo¤lu, 2012’de Proje departman› olufltu- vereni dinleyeceksiniz.”
BAfiARI, HEDEF‹NE ULAfiMAKTIR
‹zmir Amerikan Koleji ve Bo¤aziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu
Özlem Ergazi Halimo¤lu, 16 y›ll›k kariyerine JWT’de bafllam›fl, 5 y›l› aflk›n sü-
re Mindshare’de Managing Partner olarak birçok markaya hizmet vermifl.
Do¤ufl Yay›n Grubu 360 Birimi Koordinatörlü¤ü’nün ard›ndan bu y›l›n Hazi-
ran ay›nda MediaCom Türkiye COO’su olan Halimo¤lu, birçok lokal ödülün
yan› s›ra Golden Drum, Globes Awards ve Cannes Lions yar›flmalar›nda de-
receler almay› baflaran ifllere de imza atm›fl. Halimo¤lu, yeni görevi çerçe-
vesinde ajans genel iflleyifli d›fl›nda MBA, Real World Communication, Busi-
ness Science gibi tüm alanlardaki hizmetlerin geliflimini hedeflerken ayn› za-
manda ajans›n Interaction tak›mlar›na da liderlik ediyor. Reklam› “ticaretin
sanatla bulufltu¤u yer” olarak tan›mlayan Halimo¤lu, “Bence marka bir ka-
rakterdir, bir kimliktir. Markan›n amac›, tüketicilerin hayatlar›na girip, onla-
r›n kafalar›ndan, kalplerinden pay almakt›r” diyor. Halimo¤lu’na göre bafla-
r›l› kampanya, hedefine ulaflan kampanya demek. Reklamverenin hedeflerini ve ihtiyaçlar›n› net ortaya
koymas›n› öncelikleyen Halimo¤lu, “‹flin sahibi her zaman müflteridir. Biz iflimizi onlar baflar›l› olsun diye
yap›yoruz, onlar para kazanamazsa biz de para kazanamay›z” diyor.
Ocak 2012 KobiEfor 85