Page 85 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 85

‹letiflimde farkl›l›klar yaratmay› ajans olarak  racaklar›n› da aç›kl›yor: “360 derece medya planla-
           önemsediklerini vurgulayan Halimo¤lu, Business Sci-  mas› yap›lan müflterinin ihtiyac›na göre entegre
           ence (‹fl Bilimi) bölümünde müflterilerinin ifllerini iyi  projeler üretecek bir birim oluflturaca¤›z. Örne¤in
           anlamak, onlar için sa¤lam stratejiler gelifltirmek viz-  MediaCom ‹ngiltere’de bu departman Nikkon’a özel
           yonuyla hareket ettiklerini ifade ediyor: “Bu bölümü  bir proje gelifltirmifl. Sosyal medyay› iflin merkezine
           2011 y›l›n›n ortas›nda oluflturduk. ‹letiflimi ve hizmet  oturtmufllar. I’m Nikkon (Ben Nikkon’um) adl› kam-
           verdi¤iniz firman›n medya tan›t›m›n› iyi yapmak isti-  panyan›n sorusu ‘Who are you feel with Nikkon?’
           yorsan›z, bu iflin bilimine de vak›f olman›z gereki-  (Nikkon’la siz kendinizi kim olarak hissediyorsu-
           yor.” Yapt›klar› ifli yemek piflirmeye benzeten Hali-  nuz?) Foto¤raf›n›z› çekip gönderiyorsunuz, sosyal
           mo¤lu, “Biz mutfaktaki flefiz” diyor. Günümüzde   medyadaki sitede yay›nlan›yor, bununla ilgili yar›fl-
           mecralar›n ço¤ald›¤›n› ve farkl›laflt›¤›n›, her reklam-  malar yap›l›yor. Mart 2010’da yap›lan kampanyan›n
           verenin farkl› ihtiyaçlar› oldu¤unu dile getiriyor. Bu-  ard›ndan markan›n pazar pay› kompakt segmetinde
           nun için de ifl bilimini iyi anlamak flart: “Kimi zaman  yüzde 32 artm›fl. Ayn› uygulama ve düflünce yap›s›-
           ihtiyaçlar ortak olabiliyor. Daha çal›flman›n bafl›nda  n› biz de MediaCom Türkiye Ofisi’nde uygulamak is-
           en avantajl› fiyatlarla ifle bafll›yoruz. Biz mutfakta  tiyoruz. Proje departman›m›zla stratejiyi kurgulaya-
           gereken araç gerecin en iyisini kullan›p, en iyi yeme-  ca¤›z. Biz burada orkestrasyona soyunuyoruz. Tüke-
           ¤i oluflturmak zorunday›z. Daha az bütçeyle özel bir  ticiyi, mecralar› biz tan›yoruz, fiyatlar› biz belirliyo-
           hedef kitlesine gidilmek isteniyorsa da ince elenip  ruz. Bunu kavrayan müflterilerimizle daha baflar›l›
           s›k dokunmal›. Bu noktada en iyi sunumu haz›rla-  sonuçlar elde ediyoruz.”
           mak, en yarat›c›, en efektif yöntemleri kullanarak
           müflteriye yap›lan ifli sunmak çok önemli. Günün so-  Güven iliflkisi baflta gelir
           nunda hedefimiz; geri dönüflteki performans›m›zla   Reklamverenle medya ajans›n›n iliflkisini evlili¤e
           ve markalar›m›z›n yaratt›¤› öncülükle farkl›laflmalar›  benzeten Halimo¤lu, her y›l sevgili de¤ifltirir gibi
           ve bunu sürdürülebilir k›lmalar›. Çal›flt›¤›m›z mecra-  ajans de¤ifltirmemek gerekti¤inin alt›n› çiziyor: “Or-
           lar ve reklamverenlerimiz MediaCom’la çal›flman›n  tak ve mutlu bir hayat için ayn› hedefe birlikte gidi-
           fark›n› hissetmeli.”                             liyor. Ortak dili konuflmak ve güven iliflkisini kur-
              Özlem Ergazi Halimo¤lu, sektörde önümüzdeki   mak, müflterinin ifline her zaman katmade¤er sa¤la-
           dönemde dengelerin oturaca¤›n› düflünüyor: “Ge-   yabilecek enerjide ve istekte olmak çok önemli. Her
           çen y›l yap›lan yasal düzenlemeyle yabanc› yat›r›m-  iki taraf, her zaman fleffaf ve güvenilir olmal›. Tuta-
           c›lara olanak sa¤lanm›flt›. Sektörde de¤iflim sürü-  mayaca¤›n›z sözlerden fazlas›n› vermemek gereki-
           yor. Televizyon dünyas›nda rekabet giderek artacak,  yor. Büyük resme mi odaklanacaks›n›z, detaya m›
           mecra olarak gücünü koruyor, dijital medya yükse-  bakacaks›n›z, bunu bilmeniz ve iliflkiyi yönetebiliyor
           liyor, iki mecra iç içe geçiyor. Biz dijital medyaya  olman›z gerekiyor. Çözüm orta¤› olmal›s›n›z, bizim
           360 derece bak›yoruz; sosyal medya, araflt›rma ve  iflimiz tak›m ifli. ‹yi bir ajans müflterisinin iflini kendi
           dijital medya sat›nalma hizmetleri veriyor, yaln›zca  ifli kadar iyi biliyor olmal›. Dünyay› her zaman takip
           bu alanda kreatif hizmet vermiyoruz. Ful servis diji-  edip, yeniliklere aç›k olacaks›n, kendi flirketinin ye-
           tal hizmet verecek yap›lanmaya gidiyoruz. ‹fl ortak-  teneklerini bilip en iyi flekilde kullanacaks›n. Her za-
           lar›m›z›n 360 derece dijital stratejilerini oluflturuyo-  man geribildirim isteyeceksin ve vereceksin. Reklam-
           ruz.” Halimo¤lu, 2012’de Proje departman› olufltu-  vereni dinleyeceksiniz.”


                      BAfiARI, HEDEF‹NE ULAfiMAKTIR
               ‹zmir Amerikan Koleji ve Bo¤aziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu
             Özlem Ergazi Halimo¤lu, 16 y›ll›k kariyerine JWT’de bafllam›fl, 5 y›l› aflk›n sü-
             re Mindshare’de Managing Partner olarak birçok markaya hizmet vermifl.
             Do¤ufl Yay›n Grubu 360 Birimi Koordinatörlü¤ü’nün ard›ndan bu y›l›n Hazi-
             ran ay›nda MediaCom Türkiye COO’su olan Halimo¤lu, birçok lokal ödülün
             yan› s›ra Golden Drum, Globes Awards ve Cannes Lions yar›flmalar›nda de-
             receler almay› baflaran ifllere de imza atm›fl. Halimo¤lu, yeni görevi çerçe-
             vesinde ajans genel iflleyifli d›fl›nda MBA, Real World Communication, Busi-
             ness Science gibi tüm alanlardaki hizmetlerin geliflimini hedeflerken ayn› za-
             manda ajans›n Interaction tak›mlar›na da liderlik ediyor. Reklam› “ticaretin
             sanatla bulufltu¤u yer” olarak tan›mlayan Halimo¤lu, “Bence marka bir ka-
             rakterdir, bir kimliktir. Markan›n amac›, tüketicilerin hayatlar›na girip, onla-
             r›n kafalar›ndan, kalplerinden pay almakt›r” diyor. Halimo¤lu’na göre bafla-
             r›l› kampanya, hedefine ulaflan kampanya demek. Reklamverenin hedeflerini ve ihtiyaçlar›n› net ortaya
             koymas›n› öncelikleyen Halimo¤lu, “‹flin sahibi her zaman müflteridir. Biz iflimizi onlar baflar›l› olsun diye
             yap›yoruz, onlar para kazanamazsa biz de para kazanamay›z” diyor.

                                                                                        Ocak 2012 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90