Page 84 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 84
AJANS
MediaCom’la yine yeni yeniden
Reklam:
Ticaretin
sanatla
buluflmas›
Türkiye’nin ilk medya planlama ve
sat›nalma ajanslar›ndan MediaCom,
yeni yap›lanmas›yla hedef büyütüyor.
Organizasyonel yap›s›n› ba¤l› MediaCom COO’su
Özlem Ergazi Halimo¤lu, iyi
bulundu¤u uluslararas› networkle planlaman›n ve strateji
birlikte de¤ifltiren ve gelifltiren gelifltirmenin, eldeki verileri
do¤ru ve anlaml› bilgi haline
MediaCom, çal›flt›¤› reklamverenlere getirmenin verilen hizmetin
sundu¤u rekabet avantaj›n› ço¤alt›yor. kalitesini farkl›laflt›raca¤›na
inan›yor: “Mediacom’un
mottosu; ‘People first,
best results’ (Önce insan, daha
irçok ulusal ve uluslararas› markaya hizmet
B veren MediaCom Türkiye ofisi, 1995 y›l›ndan bir ajans›z. ‹nsan›m›za
iyi sonuçlar). ‹nsan odakl›,
bu yana MediaCom networkünün h›zl› ve bü-
yat›r›m yap›yoruz.”
yüyen bir parças›. 89 ülkede 106 ofisiyle hiz-
met veren, dünyan›n en büyük stratejik medya plan-
lama ve sat›nalma flirketlerinden biri olan Media- taze düflünme yetene¤ini gelifltirmek, tak›ma yeni
Com, 13 milyar dolar›n üzerindeki küresel cirosuyla beceriler kazand›rmak ve yenili¤i teflvik etmektir.”
reklamveren firmalar›na medya çözümleri sunuyor.
1986’da Avrupa’da kurulan MediaCom, WPP Holding Tek elden hareket avantaj›
bünyesindeki flirketlerden. Dünyadaki her 3 reklam- Özlem Ergazi Halimo¤lu, ekip içi e¤itim faaliyetleri-
dan birini temsil eden WPP Holding’in iletiflim ala- ni artt›rd›klar›ndan ve yeni birimler oluflturduklar›n-
n›nda hizmet veren flirketlerinin yönetimi için kuru- dan sözediyor: “2010’da kurdu¤umuz ‹çgörü ve Stra-
lan GroupM bünyesinde ise Mindshare, Mediaed- teji birimimizi yeni stratejilerle ve yeni ekip arkadafl-
ge:cia, MediaCom ve MAXUS yer al›yor. lar›yla daha da gelifltirdik. Trading bölümümüzde, ge-
GroupM bünyesinde yer alan ofislerin etkinlik ve lenekselleflen medya sat›nalma modelimizi farkl›laflt›-
verimliliklerini artt›rmak amac›yla ayn› semtte birbi- rarak hizmet verdi¤imiz 100’e yak›n markan›n medya
rine yak›n binalara tafl›nd›¤›n› belirten MediaCom sat›nalmas›n› birlefltirdik.” Günümüz rekabet koflulla-
Türkiye COO’su (Chief Operating Officer) Özlem Erga- r›nda reklam fiyatlar›n›n müflteriler için en önemli k›s-
zi Halimo¤lu, bu nedenle MediaCom Türkiye ofisini tas haline geldi¤ine de¤inen Halimo¤lu, Trading biri-
de grubun di¤er ofislerinin bulundu¤u Levent’e tafl›- miyle piyasadaki tecrübelerini kullanarak en rekabet-
d›klar›n› anlat›yor. Yeni organizasyon yap›lanmas›yla çi fiyatlara ulaflt›klar›n› kaydediyor: “Portföy yönetimi-
hedeflerini flöyle özetliyor: “Yeni yap›lanmam›zla ni tek elden gerçeklefltiriyor, genelden özele günlük
2012’de müflterilerimizi artt›rmay›, onlarla uzun va- de¤erlendirme ve sat›nalma stratejilerimizi bu birimi-
deli iliflkiler sürdürmeyi, iflin hakk›n› vererek yapma- mizde oluflturuyoruz. Piyasadaki en düflük fiyatlar› al-
y› ve imza att›¤›m›z ifllerde MediaCom fark›n› ortaya mak zaten bizim görevimiz. Bütün medya sat›nalma
koymay› hedefliyoruz. Biz marka lideri olaca¤›z.” Ha- operasyonlar›m›z› tek elde birlefltirdi¤imizde bizim
limo¤lu’nun hayali ise birgün Türkiye’deki bütün avantaj›m›z, daha da rekabetçi fiyatlara ulaflabilme-
reklamverenlerin MediaCom’la çal›flmak ister hale miz ve bütün ajans içerisindeki da¤›l›mda oto kontro-
gelmesi. Bunun için dönüflüm çizgisi flöyle: “Media- lü yaratm›fl olmak. Örne¤in reklamverenlerimizden
Com’un tüm müflterileri için tüm ürünleriyle s›n›f›n›n Sabanc› Holding rekabetçi fiyatlarla çal›fl›r, bizse bu
en iyisi ifller ç›karmas›n› sa¤lamak, ajans içerisinde yöntemle onlara en rekabetçi fiyat› sa¤lad›k.”
84 KobiEfor Ocak 2012