Page 89 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 89

DOSYA/ÜN‹VERS‹TE





                            Vak›f üniversiteleri flaha kalkt›
               Arz-talep dengesi




                                   vak›fta





                Vak›f Üniversiteleri Koordinasyon Birimi verilerine göre Türkiye’de 62 vak›f
              üniversitesi bulunuyor. Yüksek Ö¤retim Kurumu’nda (YÖK) kurulmas› talebiyle
              5 talep daha s›rada bekliyor. 2009-2010 akademik y›l›nda vak›f yüksekö¤retim
                     kurumlar›nda okuyan ö¤renci say›s› 160 bin 560 olarak belirtiliyor.

          V      ak›f Üniversiteleri, kazanç amac›na yönelik ol-
                 mamak flart› ile vak›flar taraf›ndan, devletin
                 gözetim ve denetimine tâbi olarak kuruluyor.
                 Mevcut 62 vak›f üniversitesinin 33’ü ‹stan-
           bul’da, 11’i Ankara’da,  5’i ‹zmir’de bulunuyor. Antal-
           ya, Gaziantep, Kayseri, Konya, Mersin’de ikifler; Bur-
           sa, Samsun ve Trabzon’da ise birer vak›f üniversite-
           si var. 2007 y›l›nda kurulan 5 yeni vak›f üniversite-
           sinin biri ‹stanbul d›fl›nda kurulmuflken (‹zmir),
           2008’den itibaren kurulan 32 yeni vak›f üniversitesi-
           nin 19’u yani yar›dan fazlas› ‹stanbul d›fl›nda (5 An-
           kara, 2 Antalya,  2 Gaziantep, 2 ‹zmir, 2 Kayseri, 2  devlet üniversitelerinin say›s›na yaklaflmaktad›r.
           Konya, 1 Bursa, 1 Mersin, 1 Samsun, 1 Trabzon) ku-  YÖK’ün stratejik hedefleri aras›nda bulunan arz-ta-
           rulmufl. Böylece vak›f üniversiteleri ülke çap›nda  lep dengesini vak›f üniversiteleri ile kapatma iste¤i,
           yayg›nlaflm›flt›r. Vak›f üniversitelerine devlet yard›m›  önümüzdeki y›llarda vak›f üniversitelerinin önemini
           yap›l›yor.                                       daha çok artt›racakt›r” diyor. Sar›cao¤lu, flöyle konu-
                                                            fluyor: “Vak›f Üniversiteleri Birli¤i olarak öncelikli he-
             Türkiye bölgesel güç olabilir                  defimiz k›sa süre içinde Türkiye’de düflük faizli kre-
             Vak›f üniversiteleri, devletin üzerindeki e¤itim yü-  di imkânlar› yaratarak daha fazla ö¤rencinin üniver-
                 künü hafifletmede önemli bir görev üstleni-  site yaflam›na kat›lmas›n› sa¤lamakt›r.’
                              yor. Vak›f Üniversiteleri Birli¤i  Vak›f Üniversiteleri Birli¤i ayr›ca Türkiye’nin üni-
                                  Baflkan› Rifat Sar›cao¤lu,  versite e¤itiminde bölgesel bir güç olmas›na ön ayak
                                  “Türkiye’de vak›f üniversi         olmay› ve yurtd›fl›ndaki Türk ö¤rencileri,
                                           telerinin say›s›            bilim insanlar› ve araflt›rmac›lar› ülke-
                                                  bugün                 mize geri kazand›rmay› amaçl›yor. Sa-
                                                    h›zla                r›cao¤lu Vak›f Üniversitelerinin avan-
                                                                         tajlar›n› flöyle özetliyor: “Yabanc› dil-
                                                                          de e¤itim ve ö¤retim. Güçlü ulusla-
                                                                            raras› ba¤lant›lar. Sayg›n akade-
                                                                              mik kadro. Çift diploma imkan-
                                                                                lar›, uygulamaya dayal› e¤i-
                                                                                 tim. Üniversite sonras› kari-
                                                                                 yer için özel çaba. Sürekli
                                                                                  kalite art›fl›, motive eden
                                                                                  sosyal iklim, inovasyon ve
                                                                                  teknoloji kullan›m›, ifl dün-
                                                                                  yas› ile güçlü iliflkiler. Be-
                                                                                 yin göçünü tersine çevirme
                                                                                 imkan›, yaflam boyu e¤itim
                                                                                 ve sosyal sorumluluk ko-
                                                                                 nusunda hassasiyet.”
                                                                                       May›s 2011 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94