Page 158 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 158

PAZAR ÜLKE



                    fi‹KAGO N‹Ç‹N OLMASIN?

               ‹stanbul Sanayi Odas› (‹SO), Türkiye ile ABD ara-
             s›ndaki ticaret ve stratejik iflbirli¤inin art›r›lmas›na
             katk›da bulunma hedefiyle Illinois’deki fiikago Tica-
             ret Odas› (Chicagoland Chamber of Commerce) ile
             Nisan ay›nda iflbirli¤i protokolü imzalad›. Protokol
             ‹mza Töreni’nde kat›l›mc›lara ‘ABD’de ‹fl ve Yat›r›m
             F›rsatlar›’ konulu bir de panel gerçeklefltirildi. Panel-
             de a¤›rl›kl› olarak de¤inilen konu ABD’de Türk firma-  Amerika Birleflik Devletleri, her eyaleti pazara gi-
             lar› için mevcut f›rsatlar›n yan›nda Illinois (IL) ve New  riflte kendine has ekonomik ve yasal yap›ya sahip,
             York (NY) eyaletlerinin sundu¤u imkanlar oldu. Töre-  ticaret ve yat›r›m aç›s›ndan ülkemizin ifl dünyas› ta-
             ne ‹SO Meclis Baflkan› Erdal Bahç›van, ABD ‹stanbul  raf›ndan henüz yeterince de¤erlendirilmeyen ancak
             Baflkonsolosu Scott Frederic Kinler, D›fl Ekonomik  büyük f›rsatlar sunan bir ülke. Aram›zda “Ekonomik
             ‹liflkiler Kurulu (DE‹K) Türk–Amerikan ‹fl Konseyi Bafl-  ve Ticari Stratejik Çerçeve Mekanizmas›” kurulmufl.
             kan Yard›mc›s› fierif Egeli, fiikago Türkiye Baflkonso-  ‹stanbul’da New York Eyaleti Ticaret ve Yat›r›m Ajan-
             loslu¤u Ticaret Ataflesi Sevtap Akgülo¤lu, IL Ticaret  s› aç›lm›fl. Biraz canlanma olmufl fakat yetersiz.
             ve Ekonomik F›rsatlar Bölümü Baflkan Yard›mc›s›   ABD'nin ithalat politikas› korumac› de¤il, fleffaf.
             Mary Roberts, fiikago Ticaret Odas› Vakf› Baflkan  Pazar çok büyük ama bizim pazara kapasite/arz›m›z
             Yard›mc›s› Lance Pressl ve NY Ticaret ve Yat›r›m  yetersiz. ABD pazar›na arz edilen ürünlerde devam-
             Ajans› Türkiye Direktörü Ally Gündüz kat›ld›.  l›l›k sorunu var. ABD'ye ihraç etti¤imiz eflya say›s›
               Gördük ki, dünyan›n en büyük ekonomisi olan  çeflitlendirilememifl. Tafl›ma giderlerine destek vere-
             ABD ile Türkiye’nin d›fl ticaret hacmi 2010 y›l›nda bir  miyoruz. Türk firmalar› ABD'de fiziken bulunmay›
             önceki y›la k›yasla yüzde 36,4 oran›nda artm›fl ama  önemsememifl. ABD'ye ihracat yapan firmalara lojis-
             16 milyar Amerikan Dolar›’nda kalm›fl. ABD’ye ihra-  tik deste¤imiz yok. G›da iflleme, g›da imalat› konu-
             cat›m›z yüzde 17 artabilmifl. 19. yüzy›l›n bafllar›nda  sunda bizi ideal partner gören ABD firmalar›n›n ka-
             at›lan ticari iliflkilerimizin, gelebildi¤i yer buras›ym›fl.  p›s›n› çalmam›fl›z. Sorun ABD pazar›nda de¤il, bizde.


                                                            stratejinizi gelifltirebilirsiniz. Bunlar› yaparken Türki-
                                                            ye ve ABD’deki küçük ve orta ölçekli iflletmeler (KO-
                                                            B‹) arasında iflbirli¤ini gelifltiren kurumsal yard›mla-
                                                            ra baflvurabilirsiniz. Örne¤in, ABD’deki Küçük Ölçek-
                                                            li ‹flletme ‹daresi (SBA)’y› muhatap alabilirsiniz. Ay-
                                                            r›ca, ABD Ticaret Bakanlı¤ı’na ba¤lı “Azınlık ‹fl Gelifl-
                                                            tirme Ajansı” da baflvurulacak ve yard›m  al›nacak
                                                            kurumlardand›r. ABD'de 15 eyalette toplam 18 ABD-
                                                            Türkiye ticaret odası bulunmaktad›r, bilgi almak ba-
                                                            k›m›ndan bunlar da önemli bir kaynakt›r. Türkiye’de
                                                            e-ticareti haketti¤i yere kavuflturamad›k ama art›k
                                                            KOB‹’lerimiz bunun fark›na varmal›d›rlar. Basit bir
                                                            örnek verirsek: 2011’de ABD, Japonya, ‹ngiltere, Al-
                                                            manya ve Çin’in  toplam e-ticaret hacmi 500 milyar
                                                            dolar olacakt›r. Türkiye 2011’de yüzde 68’lik büyü-
                                                            me hızıyla Hindistan’ın (yüzde 118) ardından Çin ile
                            ‹flte o zaman ABD pazar›n›n ge-  beraber dünyanın “en çabuk büyüyen ikinci e-tica-
                            nifl finansal imkanlar›na ulafla-  ret pazarı” olarak de¤erlendirilmektedir. KOB‹’leri-
                             bilirsiniz.                    miz bu e-ticaret pazar›ndan, birazc›k bir ilgi ve atak-
                                                            la, yüzde 1 pay alabilirler ve bu da 5 milyar dolar
              KOB‹’ler ve ABD pazar›                        edecektir.
              Yukar›da say›lan pazar zorluklar› ve bunlar› afl-  Beklemek ve seyretmek zaman› de¤ildir.
           man›n yollar› Türk KOB‹’leri için cayd›r›c› görünebi-
           lir. Osa gerçek durum farkl›d›r. Al›m gücü ve be¤eni
           düzeyi çok yüksek bir tüketiciye satacak kadar gü-         YARARLI ADRESLER
           vendi¤iniz bir ürününüz varsa; bu ürün her ne olur-  Türk-Amerikan ticaret odas›
           sa olsun ABD pazar›na girebilir. ‹flte yöntemi:    2 West 45th Street, Suite 1709 New York, NY 10036
              Bir internet sitesinde ürünlerinizin dijital foto¤raf-  Tel: 212 354 5470
           lar›n› ABD’li tüketiciye sunmal›s›n›z. Yine internet  Fax: 212 354 8050
           üzerinden ABD pazar›nda müflteri anketleri yaparak

           158 KobiEfor May›s 2011
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163