Page 157 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 157

NEAR ZERO ZONE

                                                              Türkiye-ABD aras›nda iflbirli¤i
                                                              ve ticareti gelifltirecek bir çer-
                                                              çeve anlaflma, Obama’n›n Tür-
                                                              kiye’yi ziyaretinde imzalanm›fl-
                                                              t›. Bu çerçeve içinde Türki-
                                                              ye’de, “S›f›ra Yak›n Emisyonlu
                                                              Sanayi Bölgesi” demek olan
                                                              Near Zero Zone kurulacak. Pro-
                                                              jeyi ABD Enerji Bakanl›¤› ile
                                                              Türk hükümeti ortaklafla yürü-
                                                              tecek. ‹lgili ABD bakanl›klar› ve ABD özel sektö-
                                                              rü projenin gerçekleflmesine katk›da bulunacak-
                                                              lar. Bu giriflimle birlikte sanayi bölgesi özelinde
                                                              enerji tasarrufu sa¤layan yöntemlerin etkinli¤inin
                                                              artt›r›lmas›na a¤›rl›k verilecek. Bu sanayi bölge-
                                                              sine yap›lacak olan  yat›r›mlar› Türk hükümeti
                                                              destekleyecek. Bu bölgeye ABD sermayesi gele-
                                                              cek. Buraya gelecek olan makineler ve ara ma-
                                                              muller, yine ABD’den gelecek. Bunlar Türkiye’de
                                                              ifllenecek, k›smen iç pazara verilecek,  ama a¤›r-
                                                              l›kl› olarak ihraç edilecek.

                                                            rinin, ülke ithalat›n›n yar›s›n› yine dünyaya da¤›lm›fl
                                                            olan ABD flirketlerinin kendi içindeki bir ticaret
                                                            (transfer) ifllemi olarak gerçeklefltirmesidir.

                                                              ABD pazar›na girifl
                                                              ABD pazar›na girifl tamamen beceri ifli, giriflimci-
                                                            lik iflidir. Bir strateji haz›rlanmal›d›r. ABD bir bütün
                                                            olarak de¤il, eyaletler baz›nda birer birer ele alınma-
                                                            l›d›r. Tamamen özel sektör hedefli bir çal›flma yap›l-
              Pazar özellikleri
              ABD pazar› ile Türkiye’nin ihracat› aras›nda sanki  mal›d›r. Çünkü her bir eyaletin kendine özgü bir
                                                            yapıs› vard›r. ABD, büyük co¤rafyasının yanısıra her
           bir duvar var. Bunu kota, Türkiye’ye karfl› tutum,  bölgede farklı tüketici tercihlerini bar›nd›rmaktad›r.
           uzakl›k gibi nedenlerle aç›kl›yoruz. Bunlar›n asl›-as-  ABD’nin hangi bölgesine ve eyaletine girilece¤ine
           tar› yok. Bambaflka nedenler var.  Her fleyden önce  yapılacak titiz bir pazar arafltırmasından sonra karar
           ülke düzeyinde uygulanan bir kota olmad›¤›n› bil-  verilmelidir.  Amerikan pazarına en etkili ve en az
           mek gerekir. Kota sadece bir kaç eyalet-vilayette  riskli girifl ABD’de yerleflmifl toptancı ve ithalatçılara
           var. As›l neden ABD pazar›nda ürün standartlar›n›n  do¤rudan tedarikçi olmakt›r. Yerel toptancı ve itha-
           çok yüksek olmas›d›r. Piyasan›n kurallar›n›n s›k› ve  latçılara do¤rudan ihraç son derece pratik ve etkili
           oturmufllu¤udur. Bunun yan›nda, ABD ifl dünyas› ile  bir pazara girifl yöntemidir.
           Türkiye ifl dünyas›  aras›nda birbirini tan›ma bak›-
           m›ndan bir uçurum mevcuttur. Karfl›l›kl› önyarg›lar  Pazar zorluklar›:
           sözkonusudur. ABD’li flirketlerin kural koyma ve uy-  Yap›lacak strateji girilecek olan pazar›n zorlukla-
           madaki titizli¤idir. Bir baflka duvar ise ABD flirketle-
                                                            r›n› görmeli ve çözmelidir. ABD pazar›na, fiyat sa-
                                                            vaflına dayalı bir rekabetle girilemeyece¤i ak›lda tu-
                                                            tulmal›d›r. Bu nedenle üründe mutlaka farklılaflma-
                                                            ya gidilmelidir. ABD’ye mal satmak demek aynı za-
                                                            manda kendi üretiminizi de denetim alt›na sokacak-
                                                            t›r. ‹ster istemez daha kusursuz üretim yapmak zo-
                                                            runda kalacaks›n›z. Müflteri hizmet kalitesini sürekli
                                                            art›rmal›s›n›z. Ürün devamlılı¤ın› garanti alt›na alma-
                                                            l›s›n›z. Fiziksel numune gösterilmeden ABD’ye ürün
                                                            sat›lamaz. Tüm ticari bilgiler kamuya açıkt›r, bunu
                                                            görmek zorundas›n›z. ABD pazar›na taklit ürün sat›-
                                                            lamaz. ‹fl yaflamındaki kurallara aynen uyacaks›n›z.
                                                                                      May›s 2011 KobiEfor 157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162