Page 122 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 122
KOB‹’LERE LOJ‹ST‹K ÇÖZÜMLER
Destek Antrepo’dan
ET‹S LOJ‹ST‹K, 2015’TE
500 M‹LYON DOLAR C‹RO Orhanl›’ya yat›r›m
Destek Antrepo Hizmetle-
Etis Lojistik, ‹stanbullines bünyesinde 2007 y›l›n- ri, grup firmalar›yla birlikte
da kuruldu. Firma, 2010 y›l› sonunda Gübretafl-Nes- 2001 y›l›ndan bu yana lojis-
ma Grup ortakl›¤›nda olan NEGMAR Denizcilik Yat›- tik sektörüne hizmet veri-
r›m A.fi. ifltiraki olarak faaliyetlerine devam ediyor. yor. Firman›n, Dudullu
Etis Lojistik, ‹stanbullines’›n yapt›¤› Ro-Ro tafl›ma- OSB’de 6 bin metrekaresi
c›l›¤›yla lojistik hizmetlerini birlefltirerek deniz ve kapal› alandan oluflan an-
karayolunda müflterilerine güvenli, h›zl› ve en iyi lo- treposu, 9 bin metrekaresi
jistik çözümleri üretmek amac›yla hizmet veriyor. kapal› alandan oluflan lojis-
Firma, kara ve denizyolu tafl›mac›l›k hizmetlerinin tik deposunun yan› s›ra Or-
yan›s›ra liman hizmetleri, paketleme ve depolama hanl›’da 6 bin metrekaresi
hizmetleri sunuyor. Kaliteye büyük önem verdikle- kapal› lojistik deposu ile
rini vurgulayan Etis Lojistik Genel Müdürü Ahmet toplam 21 bin metrekare ka-
Koç, “2009’dan 2011’e kadar 10 kat› büyüdük. pal› depolama alan› bulunu-
2015’te 500 milyon dolar› aflan bir ciroyu hedefliyo- yor. Destek Antrepo Hizmet-
ruz. Her lojistik köyün oldu¤u merkezde bir lojistik leri Genel Müdürü Yavuz
hizmet noktam›z olsun istiyoruz” diyor. Yürür, yat›r›m merkezi ola-
Ahmet Koç, lojistik merkezlerini ise flöyle s›ral›- rak neden Orhanl›’y› tercih
yor: “‹stanbul-Tuzla (Orhanl›), Hatay (‹skenderun), ettiklerini flöyle anlat›yor:
Bal›kesir (Band›rma), ‹zmir (Yar›mca), ‹zmir (Alia¤a), “Orhanl› ‹stanbul Büyükflehir Belediyesi’nin
Kütahya (Merkez), Samsun (Tekkeköy), ‹zmir (Ifl›k- 1/100.000’lik plan›nda lojistik alan olarak ayr›lm›fl
kent), Tekirda¤ (Merkez).” Koç, 7/24 çal›flan ça¤r› bir bölge. Stratejik olarak Ankara otoyolu bölgenin
merkezleri arac›l›¤›yla müflterilerinin tafl›malar›yla il- çok yak›n›ndan geçiyor. Yine yeni yap›lacak olan 3.
gili bilgileri edinebilece¤ini, lojistik merkezlerinden köprü yolunun Orhanl›’ya yak›n olmas› önemli bir
sevkiyat› yap›lan tüm tafl›malar›n durumu hakk›nda etken. Pendik’teki limandan bölgeye kolay ulafl›lma-
detayl› bilgilere müflteri temsilcilerinden ulaflabile- s› ve Sabiha Gökçen havaliman› yak›nl›¤› avantaj
ceklerini anlat›yor. sa¤lad›. Ayr›ca Sabiha Gökçen havaliman›na 4.5 ki-
Koç, “Müflterilerimizin ürünleri, kaza, h›rs›zl›k, lometrelik ikinci bir pist yap›lmas› sözkonusu. Tüm
hasar gibi olabilecek her türlü riske karfl› depodan bu art›lar bizi etkiledi.” Antrepo yerine lojistik depo
teslim al›nd›¤› andan var›fl merkezindeki teslimat›- yat›r›m› yapmalar›n› Yürür, flu nedenlere dayand›r›-
na kadar güvence alt›ndad›r” diye konufluyor. Koç, yor: “Bilindi¤i gibi antrepo iflletmecileri 2009 Ekim
Etis Lojistik’in hizmet sundu¤u firmalardan baz›lar›- ay›ndan beri Yeni Gümrük Yönetmeli¤i’nin geçici de-
n›n ise “Gübre Fabrikalar› T.A.fi., Eti Maden ‹flletme- polama ile ilgili maddelerinin k›skac› alt›ndad›r. Bah-
leri, Vestel, Erdemir Çelik Servisi, Do¤asan Yal›t›m setti¤im tarihte zaten krizde olan sektöre bir darbe
‹nflaat, His Group” oldu¤unu kaydediyor. de yönetmelikle vurulmufl, sektörün pazar kayb›
Biliflim teknolojisi altyap›s›na büyük önem ver- yüzde 30’lara ulaflm›flt›r. Bu sebeple grup olarak
diklerini vurgulayan Koç, “ERP projemizin yüzde statükoda herhangi bir de¤ifliklik olmadan yeni an-
70’i tamamland›. Sistemi kullanmaya bafllad›k. Ça- trepo yat›r›m› yapmama karar› ald›k. Bunun yerine
l›flanlar›m›z için kariyer günleri ger- art›k lojistik depo yat›r›m› yapaca¤›z. Bu do¤rultuda
çeklefltiriyoruz. Lojistik e¤itimi alan Orhanl› depomuzu k›sa süre önce hizmete soktuk”
kalifiye elemanlar› bünyemize kat›- Yürür, lojistik depolamay›; “Lojistik veya baflka bir
yoruz” diyor. Kurumlara istikrarl›, de¤iflle serbest depolama, k›saca depolaman›n an-
düzenli ve özverili hizmet vermeyi garya iflleri ile u¤raflmak istemeyen müflterilere bü-
hedeflediklerini aktaran Koç, sektö- tün depolama fonksiyonlar›n› (yükleme-boflaltma,
rü flöyle de¤erlendiriyor: “Türkiye sigortalama, depolama, stok takibi, güvenlik) bar›n-
lojistik sektöründe 2002 y›l›ndan d›ran hizmet vermek anlam›na gelir” fleklinde tan›m-
bu yana çok yol katetti. Mesleki ye- l›yor. Yürür, devletten beklentilerini ise flöyle s›ral›-
terlilikle ilgili ciddi mevzuat de¤i- yor: “Lojistik üs olma iddias›ndaki bir ülkenin depo-
flikli¤i yap›ld›. Üstdüzey ve ortadü- lama sektörüne daha fazla destek vermesi gerekir.
zey yöneticiler art›k sertifikasyona Depolama olmadan lojistik üs falan olunmaz. Her ne
tabi tutuluyor. Son 2-3 y›ld›r lojistik kadar depodaki mal maliyettir denilse bile depola-
e¤itimi alan kalifiye elemanlar yeti- ma lojistik için elzemdir. Devlet ve özel sektörün or-
fliyor. 2015’e kadar lojistik sektörü tak çal›flmas› gerekir. Yat›r›m yapacak firmalara ya
yüzde 150’nin üstünde büyüyecek ucuz arsa tahsis edilmesi ya da vergi ve SGK kolay-
ve yeni istihdam sa¤layacak.”
l›¤› sa¤lanmas› gerekir.”
122 KobiEfor May›s 2011