Page 122 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 122

KOB‹’LERE LOJ‹ST‹K ÇÖZÜMLER



                                                            Destek Antrepo’dan
                 ET‹S LOJ‹ST‹K, 2015’TE
                500 M‹LYON DOLAR C‹RO                       Orhanl›’ya yat›r›m
                                                              Destek Antrepo Hizmetle-
              Etis Lojistik, ‹stanbullines bünyesinde 2007 y›l›n-  ri, grup firmalar›yla birlikte
            da kuruldu. Firma, 2010 y›l› sonunda Gübretafl-Nes-  2001 y›l›ndan bu yana lojis-
            ma Grup ortakl›¤›nda olan NEGMAR Denizcilik Yat›-  tik sektörüne hizmet veri-
            r›m A.fi. ifltiraki olarak faaliyetlerine devam ediyor.  yor.  Firman›n,  Dudullu
            Etis Lojistik, ‹stanbullines’›n yapt›¤› Ro-Ro tafl›ma-  OSB’de 6 bin metrekaresi
            c›l›¤›yla lojistik hizmetlerini birlefltirerek deniz ve  kapal› alandan oluflan an-
            karayolunda müflterilerine güvenli, h›zl› ve en iyi lo-  treposu, 9 bin metrekaresi
            jistik çözümleri üretmek amac›yla hizmet veriyor.  kapal› alandan oluflan lojis-
            Firma, kara ve denizyolu tafl›mac›l›k hizmetlerinin  tik deposunun yan› s›ra Or-
            yan›s›ra liman hizmetleri, paketleme ve depolama  hanl›’da 6 bin metrekaresi
            hizmetleri sunuyor. Kaliteye büyük önem verdikle-  kapal› lojistik deposu ile
            rini vurgulayan Etis Lojistik Genel Müdürü Ahmet  toplam 21 bin metrekare ka-
            Koç, “2009’dan 2011’e kadar 10 kat› büyüdük.    pal› depolama alan› bulunu-
            2015’te 500 milyon dolar› aflan bir ciroyu hedefliyo-  yor. Destek Antrepo Hizmet-
            ruz. Her lojistik köyün oldu¤u merkezde bir lojistik  leri Genel Müdürü Yavuz
            hizmet noktam›z olsun istiyoruz” diyor.         Yürür, yat›r›m merkezi ola-
              Ahmet Koç, lojistik merkezlerini ise flöyle s›ral›-  rak neden Orhanl›’y› tercih
            yor: “‹stanbul-Tuzla (Orhanl›), Hatay (‹skenderun),  ettiklerini flöyle anlat›yor:
            Bal›kesir (Band›rma), ‹zmir (Yar›mca), ‹zmir (Alia¤a),  “Orhanl› ‹stanbul Büyükflehir Belediyesi’nin
            Kütahya (Merkez), Samsun (Tekkeköy), ‹zmir (Ifl›k-  1/100.000’lik plan›nda lojistik alan olarak ayr›lm›fl
            kent), Tekirda¤ (Merkez).” Koç, 7/24 çal›flan ça¤r›  bir bölge. Stratejik olarak Ankara otoyolu bölgenin
            merkezleri arac›l›¤›yla müflterilerinin tafl›malar›yla il-  çok yak›n›ndan geçiyor. Yine yeni yap›lacak olan 3.
            gili bilgileri edinebilece¤ini, lojistik merkezlerinden  köprü yolunun Orhanl›’ya yak›n olmas› önemli bir
            sevkiyat› yap›lan tüm tafl›malar›n durumu hakk›nda  etken. Pendik’teki limandan bölgeye kolay ulafl›lma-
            detayl› bilgilere müflteri temsilcilerinden ulaflabile-  s› ve Sabiha Gökçen havaliman› yak›nl›¤› avantaj
            ceklerini anlat›yor.                            sa¤lad›. Ayr›ca Sabiha Gökçen havaliman›na 4.5 ki-
              Koç, “Müflterilerimizin ürünleri, kaza, h›rs›zl›k,  lometrelik ikinci bir pist yap›lmas› sözkonusu. Tüm
            hasar gibi olabilecek her türlü riske karfl› depodan  bu art›lar bizi etkiledi.” Antrepo yerine lojistik depo
            teslim al›nd›¤› andan var›fl merkezindeki teslimat›-  yat›r›m› yapmalar›n› Yürür, flu nedenlere dayand›r›-
            na kadar güvence alt›ndad›r” diye konufluyor. Koç,  yor: “Bilindi¤i gibi antrepo iflletmecileri 2009 Ekim
            Etis Lojistik’in hizmet sundu¤u firmalardan baz›lar›-  ay›ndan beri Yeni Gümrük Yönetmeli¤i’nin geçici de-
            n›n ise “Gübre Fabrikalar› T.A.fi., Eti Maden ‹flletme-  polama ile ilgili maddelerinin k›skac› alt›ndad›r. Bah-
            leri, Vestel, Erdemir Çelik Servisi, Do¤asan Yal›t›m  setti¤im tarihte zaten krizde olan sektöre bir darbe
            ‹nflaat, His Group” oldu¤unu kaydediyor.         de yönetmelikle vurulmufl, sektörün pazar kayb›
              Biliflim teknolojisi altyap›s›na büyük önem ver-  yüzde 30’lara ulaflm›flt›r. Bu sebeple grup olarak
            diklerini vurgulayan Koç, “ERP projemizin yüzde  statükoda herhangi bir de¤ifliklik olmadan yeni an-
            70’i tamamland›. Sistemi kullanmaya bafllad›k. Ça-  trepo yat›r›m› yapmama karar› ald›k. Bunun yerine
                         l›flanlar›m›z için kariyer günleri ger-  art›k lojistik depo yat›r›m› yapaca¤›z. Bu do¤rultuda
                         çeklefltiriyoruz. Lojistik e¤itimi alan  Orhanl› depomuzu k›sa süre önce hizmete soktuk”
                         kalifiye elemanlar› bünyemize kat›-  Yürür, lojistik depolamay›; “Lojistik veya baflka bir
                         yoruz” diyor. Kurumlara istikrarl›,  de¤iflle serbest depolama, k›saca depolaman›n an-
                         düzenli ve özverili hizmet vermeyi  garya iflleri ile u¤raflmak istemeyen müflterilere bü-
                         hedeflediklerini aktaran Koç, sektö-  tün depolama fonksiyonlar›n› (yükleme-boflaltma,
                         rü flöyle de¤erlendiriyor: “Türkiye  sigortalama, depolama, stok takibi, güvenlik) bar›n-
                         lojistik sektöründe 2002 y›l›ndan  d›ran hizmet vermek anlam›na gelir” fleklinde tan›m-
                         bu yana çok yol katetti. Mesleki ye-  l›yor. Yürür, devletten beklentilerini ise flöyle s›ral›-
                         terlilikle ilgili ciddi mevzuat de¤i-  yor: “Lojistik üs olma iddias›ndaki bir ülkenin depo-
                         flikli¤i yap›ld›. Üstdüzey ve ortadü-  lama sektörüne daha fazla destek vermesi gerekir.
                         zey yöneticiler art›k sertifikasyona  Depolama olmadan lojistik üs falan olunmaz. Her ne
                         tabi tutuluyor. Son 2-3 y›ld›r lojistik  kadar depodaki mal maliyettir denilse bile depola-
                         e¤itimi alan kalifiye elemanlar yeti-  ma lojistik için elzemdir. Devlet ve özel sektörün or-
                         fliyor. 2015’e kadar lojistik sektörü  tak çal›flmas› gerekir. Yat›r›m yapacak firmalara ya
                         yüzde 150’nin üstünde büyüyecek    ucuz arsa tahsis edilmesi ya da vergi ve SGK kolay-
                         ve yeni istihdam sa¤layacak.”
                                                            l›¤› sa¤lanmas› gerekir.”

            122 KobiEfor  May›s 2011
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127