Page 154 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 154
SEKTÖR/PLAST‹K
Sektör Avrupa 4.’lü¤üne yükseldi
Plastik
flahland›
Küresel ekonomik krizde dahi
büyümesini sürdüren Türkiye plastik
sektörü, 2010’da Avrupa’n›n en büyük
4. üreticisi olma baflar›s›n› devam
ettirdi. Sektör için 2011’de yüzde 15
büyüme ile, 21.1 milyar dolar üretim
ve 8.4 milyar dolar katma de¤er ve
toplam 11 milyar dolarl›k ihracat
görünüyor.
T ürkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i (TOBB) Sana- 4’üncüsü olan sektörün 2010 y›l›nda, toplam üretim
kapasitesi (mamul) 6.1 milyon tona ç›karak yüzde
yi Envanteri’ne göre Plastik Sektörü’nde 5
17.8 artt› ve Türkiye plastik sektörü AB ülkeleri için-
bin 132 firma faaliyet gösteriyor. Firmalar›n
yüzde 76’s› ‹stanbul, ‹zmir, Ankara, Bursa,
Gaziantep, Konya, Kocaeli, Adana ve Kayseri’de kü- de proses kapasitesi ile 4’üncülü¤ünü korudu.
melenmifl. ‹stanbul’da faaliyet gösteren plastik fir- ‹hracat sektörü güçlendirdi
malar› ise toplam firma say›s›n›n yüzde 40’›n› olufl- Krizde alternatif kanallara a¤›rl›k veren sektör tem-
turuyor. Türkiye plastik sektöründe faaliyet gösteren silcileri yeni pazarlara, deyim yerindeyse ç›karma
firmalar›n yüzde 99’u KOB‹ niteli¤indeki firmalar. yapt›. Sektör, geçti¤imiz y›l 521.6 milyon dolar› plas-
tik hammaddesi olmak üzere 3 milyar 522 milyon do-
200 ülkeye ihracat yap›l›yor larl›k direkt ihracat gerçeklefltirdi. Yaklafl›k 200 ülke-
Küresel ekonomik kriz ve iç pazardaki daralmaya ye plastik mamul ihracat› yap›ld›. En çok ihracat ya-
ra¤men Türkiye plastik sektörü, 2009 ve 2010’da da- p›lan ilk 10 ülke ise s›ras›yla Irak, Almanya, Rusya,
ralmad›. 2009 y›l›nda 5.1 milyon tonluk üretimi ve Romanya, ‹ngiltere, Libya, Azerbaycan, ‹ran, Fransa
küçülen Avrupa pazarlar›n›n da etkisiyle, Avrupa ve Gürcistan oldu. Genel yap›da; ihracat, 2009 y›l›na
152 KobiEfor Nisan 2011