Page 150 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 150

REEL SEKTÖR



           Adana Hac› Ömer Sabanc›
           OSB’ye Yeni Baflkan

           TOSYÖV Adana Destekleme Derne¤i kurucular›ndan
           ve dernek Yönetim Kurulu Üyesi ve Abdio¤lu A.fi. Yö-
           netim Kurulu Baflkan› Bekir Sütcü, Adana Hac› Ömer
           Sabanc› Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Yönetim Ku-
           rulu Baflkanl›¤›’na seçildi. Bekir Sütcü, Türkiye’nin en
           büyük organize sanayi bölgelerinden biri olan    ‘AOSB üretimde alt›n ça¤›na do¤ru emin ad›mlarla
           AOSB’nin bölge ve Türkiye ekonomisine çok önemli  ilerliyor’ diyebiliriz. Enerji tüketimindeki art›fl bizlere
           katk›lar sa¤layan dinamik bir sanayi bölgesi oldu¤u-  üretimin artt›¤› konusunda net bir bilgi veriyor. Yeni
           nu söyledi. Sütcü, “Altyap›s› ve tesisleriyle bugünkü  aç›lacak tesislerin yap›m haz›rl›klar› tüm h›z›yla de-
           de¤eri 250 milyon dolar› bulan bölgemizde faaliyet  vam ediyor. 2011 y›l›nda 15 firman›n yeni yat›r›m yap-
           gösteren firma say›s› 314’tür ve bu firmalar›n yat›r›m  mas›n› bekliyoruz. Bu 15 firman›n yat›r›m maliyeti
           de¤erleri toplamda 5 milyar dolar› bulmaktad›r. 2010  yaklafl›k 350 milyon dolar. 2011 y›l› sonunda
           y›l›nda bölgemizde 35 firma yeni yat›r›m gerçeklefltir-  AOSB’nin 700 milyon dolar› aflan yeni yat›r›mlara ev
           di. Bu yat›r›mlar›n toplam maliyeti 450 milyon dolar.  sahipli¤i yapaca¤›n› öngörüyoruz” dedi.

                           PepsiCo, Dünyan›n ‹lk Bitkisel fiiflesini Üretti

                        PepsiCo, tamamen bitkisel ve yenilenebilir kaynaklardan üretilen dünyan›n
                      ilk pet fliflesini gelifltirdi. Firma, çal›flmas›yla içecek flifleleri üretiminde karbon
                          ayak izini önemli ölçüde azaltabilecek. Yüzde 100 geri dönüflümlü “yeflil”
                             flifle, m›s›r püskülü, k›z›lçam kabu¤u ve çimen gibi hammaddelerden
                              üretilecek. Firma, gelecekte “yeflil” fliflenin üretiminde kullan›lan
                                yenilenebilir kaynaklar aras›na portakal kabu¤u, patates kabu¤u,
                       yulaf taneleri gibi ürünleri de katmay› planl›yor. PepsiCo yeni fliflelerin
           üretimine 2012 y›l›nda bafllayacak. PepsiCo CEO’su Indra Nooyi, “Bitkisel flifle, PepsiCo
           ve içecek endüstrisi için 盤›r açan bir yenilik olmakla birlikte, Ar-Ge çal›flmalar›
           konusundaki kararl›l›¤›m›z›n bir sonucudur” dedi.


           Faruk Kayar, Ulusal K›rm›z› Et                    Aygaz’a Gümüfl Effie Ödülü
           Konseyi Baflkan› Seçildi
                                                             Aygaz, “Gelifltirilmifl Formüllü Aygaz Euro LPG+”
           Et sektöründe yaflanan sorunlara çözüm gelifltirmek  reklam kampanyas› ile Reklamc›lar ve Reklam Ve-
           amac›yla kurulan Ulusal K›rm›z› Et Konseyi’nin 1.  renler derneklerince düzenlenen Effie Türkiye Rek-
           Ola¤an Genel Kurulu gerçeklefltirildi. Genel Kurul’da,  lam Etkinli¤i yar›flmas›nda “Gümüfl Effie” ödülü al-
           Namet G›da A.fi. Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye   d›. Törende ödülü Aygaz ad›na Pazarlama Direktö-
           Süt, Et, G›da Sanayicileri ve Üreticileri Birli¤i Derne-  rü Ercüment Polat, Otogaz Pazarlama Müdürü Mu-
           ¤i (SETB‹R) Baflkan Vekili Faruk Kayar, Ulusal K›rm›-  rat Y›lmaz ve Otogaz Pazarlama Sorumlusu Ayfle
           z› Et Konseyi baflkanl›¤›na seçildi. Faruk Kayar, “Özel  Gündüz, TBWA Reklam Ajans› ad›na Müflteri ‹liflki-
           sektörle birlikte kamu sektörünün, sivil toplum kuru-  leri Direktörü Özlem Hano¤lu ald›. Kampanya, tüke-
           lufllar›n›n, üreticilerin ve sanayicilerin kat›l›m› ile ku-  ticilerde marka alg›s›n› yükseltme, tercihleri de¤ifl-
                            rulan konseyimiz, ülkemizde et   tirme ve müflteri memnuniyetini artt›rma noktas›n-
                            kalitesinin AB kalite standartlar›-  da sa¤lad›¤› baflar› ile ödüle lay›k görüldü.
                            na ç›kmas›, piyasa koflullar›nda
                            ve fiyatland›rmada standartlafl-
                            ma ve istikrar›n sa¤lanmas› için
                            önemli projeler üretecektir. Dev-
                            letimizle iflbirli¤i içinde ilgili sek-
                            törlerin sorunlar›na çözüm öneri-
                            lerini ortaya koyarken tüketiciye
                            de yüksek kaliteli k›rm›z› et
                            ürünlerinin uygun fiyatlarla su-
                            nulmas› için çal›flacakt›r” dedi.

            148 KobiEfor Nisan 2011
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155