Page 150 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 150
REEL SEKTÖR
Adana Hac› Ömer Sabanc›
OSB’ye Yeni Baflkan
TOSYÖV Adana Destekleme Derne¤i kurucular›ndan
ve dernek Yönetim Kurulu Üyesi ve Abdio¤lu A.fi. Yö-
netim Kurulu Baflkan› Bekir Sütcü, Adana Hac› Ömer
Sabanc› Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Yönetim Ku-
rulu Baflkanl›¤›’na seçildi. Bekir Sütcü, Türkiye’nin en
büyük organize sanayi bölgelerinden biri olan ‘AOSB üretimde alt›n ça¤›na do¤ru emin ad›mlarla
AOSB’nin bölge ve Türkiye ekonomisine çok önemli ilerliyor’ diyebiliriz. Enerji tüketimindeki art›fl bizlere
katk›lar sa¤layan dinamik bir sanayi bölgesi oldu¤u- üretimin artt›¤› konusunda net bir bilgi veriyor. Yeni
nu söyledi. Sütcü, “Altyap›s› ve tesisleriyle bugünkü aç›lacak tesislerin yap›m haz›rl›klar› tüm h›z›yla de-
de¤eri 250 milyon dolar› bulan bölgemizde faaliyet vam ediyor. 2011 y›l›nda 15 firman›n yeni yat›r›m yap-
gösteren firma say›s› 314’tür ve bu firmalar›n yat›r›m mas›n› bekliyoruz. Bu 15 firman›n yat›r›m maliyeti
de¤erleri toplamda 5 milyar dolar› bulmaktad›r. 2010 yaklafl›k 350 milyon dolar. 2011 y›l› sonunda
y›l›nda bölgemizde 35 firma yeni yat›r›m gerçeklefltir- AOSB’nin 700 milyon dolar› aflan yeni yat›r›mlara ev
di. Bu yat›r›mlar›n toplam maliyeti 450 milyon dolar. sahipli¤i yapaca¤›n› öngörüyoruz” dedi.
PepsiCo, Dünyan›n ‹lk Bitkisel fiiflesini Üretti
PepsiCo, tamamen bitkisel ve yenilenebilir kaynaklardan üretilen dünyan›n
ilk pet fliflesini gelifltirdi. Firma, çal›flmas›yla içecek flifleleri üretiminde karbon
ayak izini önemli ölçüde azaltabilecek. Yüzde 100 geri dönüflümlü “yeflil”
flifle, m›s›r püskülü, k›z›lçam kabu¤u ve çimen gibi hammaddelerden
üretilecek. Firma, gelecekte “yeflil” fliflenin üretiminde kullan›lan
yenilenebilir kaynaklar aras›na portakal kabu¤u, patates kabu¤u,
yulaf taneleri gibi ürünleri de katmay› planl›yor. PepsiCo yeni fliflelerin
üretimine 2012 y›l›nda bafllayacak. PepsiCo CEO’su Indra Nooyi, “Bitkisel flifle, PepsiCo
ve içecek endüstrisi için 盤›r açan bir yenilik olmakla birlikte, Ar-Ge çal›flmalar›
konusundaki kararl›l›¤›m›z›n bir sonucudur” dedi.
Faruk Kayar, Ulusal K›rm›z› Et Aygaz’a Gümüfl Effie Ödülü
Konseyi Baflkan› Seçildi
Aygaz, “Gelifltirilmifl Formüllü Aygaz Euro LPG+”
Et sektöründe yaflanan sorunlara çözüm gelifltirmek reklam kampanyas› ile Reklamc›lar ve Reklam Ve-
amac›yla kurulan Ulusal K›rm›z› Et Konseyi’nin 1. renler derneklerince düzenlenen Effie Türkiye Rek-
Ola¤an Genel Kurulu gerçeklefltirildi. Genel Kurul’da, lam Etkinli¤i yar›flmas›nda “Gümüfl Effie” ödülü al-
Namet G›da A.fi. Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye d›. Törende ödülü Aygaz ad›na Pazarlama Direktö-
Süt, Et, G›da Sanayicileri ve Üreticileri Birli¤i Derne- rü Ercüment Polat, Otogaz Pazarlama Müdürü Mu-
¤i (SETB‹R) Baflkan Vekili Faruk Kayar, Ulusal K›rm›- rat Y›lmaz ve Otogaz Pazarlama Sorumlusu Ayfle
z› Et Konseyi baflkanl›¤›na seçildi. Faruk Kayar, “Özel Gündüz, TBWA Reklam Ajans› ad›na Müflteri ‹liflki-
sektörle birlikte kamu sektörünün, sivil toplum kuru- leri Direktörü Özlem Hano¤lu ald›. Kampanya, tüke-
lufllar›n›n, üreticilerin ve sanayicilerin kat›l›m› ile ku- ticilerde marka alg›s›n› yükseltme, tercihleri de¤ifl-
rulan konseyimiz, ülkemizde et tirme ve müflteri memnuniyetini artt›rma noktas›n-
kalitesinin AB kalite standartlar›- da sa¤lad›¤› baflar› ile ödüle lay›k görüldü.
na ç›kmas›, piyasa koflullar›nda
ve fiyatland›rmada standartlafl-
ma ve istikrar›n sa¤lanmas› için
önemli projeler üretecektir. Dev-
letimizle iflbirli¤i içinde ilgili sek-
törlerin sorunlar›na çözüm öneri-
lerini ortaya koyarken tüketiciye
de yüksek kaliteli k›rm›z› et
ürünlerinin uygun fiyatlarla su-
nulmas› için çal›flacakt›r” dedi.
148 KobiEfor Nisan 2011