Page 144 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 144

PAZAR ÜLKE












                                                                                 milyar Rublelik Konut
                                                                                 Programın›   uygulamaya
                                                                                 sokmufltur ve Türk firmala-
                                                                                 r› bundaki en büyük pay›
                                                                                 alabilecek kapasiteyi ba-
                                                                                 r›nd›rmaktad›r.
                                                                                    Turizmde büyüme
                                                                                    perspektifimiz
                                                                                    Rusya Türkiye’yi turizm
                                                                                 hareketinde ana hedef ola-
                                                                                 rak belirlemifltir. 2010 y›l›n-
                                                                                 da Türkiye'ye Rusya’dan
              Türkiye ile ticareti                                               gelen turist sayısı yüzde
              Co¤rafi yakınlık, Türkiye-Rusya ticari ve ekonomik  10.82'lik artıflla 3 milyon 107 bin 43 olarak gerçek-
           iliflkilerinin geliflmesi yönünden önemli bir avantaj-  leflti. Türkiye, deniz-kum-günefl temelini koruyarak
           d›r. ‹ki ülke sürekli yak›nlaflan ve birbirine aç›ld›kla-  turizmini çeflitlendirmeye çal›fl›rken Rusya bu teme-
           r› bir tarihi döneme girmifllerdir. 2008'de Rusya'ya  lin korunmas›nda Almanya ile birlikte en büyük pa-
           ihracat 6 milyar doları bulmufltu. 2010'da bir önce-  zar›m›zd›r.
           ki yıla göre yüzde 52 artıflla 4.632 milyar dolara
           yaklaflt›. 2011  Ocak ayında ihracatın bir önceki yılın
           aynı dönemine göre yüzde 27,5'luk bir artıfl göster-        YARARLI ADRESLER
           mesi yükselifle iflaret etti. Özellikle G›da sektörümüz  T.C. MOSKOVA BÜYÜKELÇ‹L‹⁄‹
           Rusya pazar›na odaklanmal›.                       Adres: 7. Rostovskiy Pereulok No:12
              2010 yılında Türkiye’nin Rusya’dan yaptı¤ı itha-  Metro Kievskaya
           lat, bir önceki yıla oranla yüzde 11 artarak 19. 450  Tel: + 7 495 994 48 08
           milyar dolardan 21 milyar 592 milyon dolara yüksel-  Faks: + 7 495 956 55 97
           di. Bu tekdüze yükseliflin önümüzdeki y›llarda, Nük-  T.C. MOSKOVA T‹CARET MÜfiAV‹RL‹⁄‹
           leer enerji üretimi ve ham petrolün ifllenmesi gibi  Adres: 7. Rostovskiy Pereulok No: 12
           konularda Rus sermayesinin Türkiye’ye yat›r›ma ak-  Metro Kievskaya
           mas› gibi somut geliflmelerle zenginleflmesi beklen-  Tel: + 7 495 246 14 89 – 246 39 89
           mektedir.                                         Faks: + 7 495 249 49 89
                                                             Web:www.dtmos.ru
              Sektörel stratejiler gerekir                   Email:dtmos@dtmos.ru
              Rusya pazar›na girifl sab›rl› bir pazar arafltırması  T.C. MOSKOVA TUR‹ZM TANITIM OF‹S‹
           ile ve uzun vadeli bir süreç olarak düflünülmeli, ta-  Adres: Ul. 1. Tverskaya Yamskaya No:23
           n›t›mla tüketici e¤ilimlerinin de¤ifltirilebilece¤i bilin-  Parus ‹fl Merkezi Ofis 18
           melidir. Promosyon, etkili fiyat ve kalite pazara giri-  Metro Beloruskaya
           flin önemli unsurlar›d›r. Ancak bu haz›rl›klar tek tek  Tel: + 7 495 721 19 45
                                                             Faks: + 7 495 721 19 56
           her bir KOB‹’yi aflt›¤› için Rusya pazar›na dönük sek-
           törel stratejiler gerekir. Örne¤in, Türk sofralık zey-
           tinleri 90-110 gramlık ambalajla ve Türk zeytinya¤la-
           r›, marka deste¤i ve bu pazara özel teflvik uygula-
           malar› eflli¤inde ‹spanya duvar›n› afl›p Rusya pa-
           zarına iddia ile girebilir. Ayn› imkan kanatl› etler,
           paketlenmifl su, ifllenmifl bal›k, incir, üzüm ve kayısı
           gibi kuru meyve ve sebzeler, f›nd›k vb. ihraç ürün-
           lerimiz için de sözkonusudur. Bu ürünlerimiz ileri
           teknolojiyle ifllenmifl ve fiyatta rekabetçi olabilmifl-
           se, Rusya pazar›nda h›zla yükselirler.
              Rusya inflaat ve malzemeleri bak›m›ndan da Tür-
           kiye’ye f›rsatlar  sunuyor. Rusya Federasyonu Hükü-
           meti 2011-2015 Yıllarını Kapsayan dönem için 621

           142 KobiEfor Nisan 2011
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149