Page 134 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 134

tso platform

















            Eskiflehir, Havac›l›kta ‹flbirli¤i ‹çin ESO’da Birlefliyor


           Eskiflehir’de sanayisinin can damarlar›ndan biri olan ‘Havac›l›k Sektö-
           rü’nün gelece¤ine yönelik büyük bir ad›m at›ld›. Eskiflehir Sanayi Odas›
           (ESO) öncülü¤ünde bafllayan çal›flmalar sonras›nda ‘Eskiflehir Havac›l›k Kü-
           mesi’ ve ‘Eskiflehir Havac›l›k ve Uzay Sanayi ‹fl Kümesi Derne¤i’nin kurul-
           mas›na karar verildi. ESO Yönetim Kurulu Baflkan› Savafl M. Özaydemir, sa-
           vunma ve havac›l›k sektörünün Eskiflehir’in en önemli sanayi kollar›ndan
           biri oldu¤unun alt›n› çizdi. Özaydemir, “fiehrimizin ihracat›nda havac›l›k
           sektörü yüzde 20 pay almaktad›r. Kümelenme ve dernek çat›s› alt›nda bir
           araya gelen sektör, daha büyük çal›flmalara imza atacakt›r” dedi.


                            Alia¤a Ticaret Odas›’ndan Türk
                            Ticaret Kanunu Semineri                          Marka, Kimlik
                                                                             Kazanma Demektir
                            Alia¤a Ticaret Odas›’n›n (ALTO) düzenledi¤i “Türk Ti-
                            caret Kanunu ile Getirilen Yenilikler” seminerinde ya-  Gaziantep Ticaret Odas› (GTO),
                            san›n tüm yönleri konufluldu. Alia¤a Ticaret Odas›  Avrupa ‹flletmeler A¤› Projesi
                            Yönetim Kurulu Baflkan› Adnan Saka; Yeni Türk Tica-  kapsam›nda “Endüstriyel Ürün-
                            ret Kanunu’nun tüm ifl yaflam›n› kökten de¤ifltirece-  ler ‹çin Uluslararas› Pazarlarda
                            ¤ini söyledi. Saka, “Yasa ile kay›td›fl›, büyük ölçüde  Marka Oluflturma ve Tutundur-
                            kay›t alt›na al›nacakt›r. ‹flletmelerim daha serbest ha-  ma” konulu bir seminer düzen-
             reket edebilecek. Bununla birlikte flirket kuruluflundan, elektronik or-  ledi. Seminerin aç›l›fl konuflma-
             tamda genel kurul yapmaya kadar bir çok alanda yenilikler olacak. K›-  s›n› yapan GTO Genel Sekreter
             sa süre içinde Torba Yasa ve bunun üyelerimize getirdi¤i önemli avan-  Yard›mc›s› Figen Çeliktürk, h›zla
             tajlara iliflkin bilgilendirme toplant›lar› da yapaca¤›z” diye konufltu.  küreselleflen dünyada iflletme-
                                                                             lerin, teknolojinin sa¤lad›¤› im-
                                                                             kanlarla daha önceden ulafla-
            Antalya’da Turizm Büyür                                          mad›klar› pazarlara kolayca gi-
                                                                             rebilme imkan› bulabildiklerini
            Antalya Ticaret ve Sanayi Odas› (ATSO) Baflkan›                   söyledi. Öne ç›kmak isteyen fir-
            Çetin Osman Budak, Baflkan Yard›mc›s› Güray                       malar›n, markalaflma gere¤ini
            Parlak, Yönetim Kurulu Üyeleri Faruk Say›n ve                    her geçen gün daha da yak›n-
            Gültekin Gencer, dünyan›n en önemli turizm fu-                   dan hissetti¤ini dile getiren Çe-
            arlar›ndan birisi olarak nitelendirilen MITT Mos-                liktürk, “Marka bir kurumun, bir
            kova Turizm Fuar›’na kat›ld›. Türkiye stand›nda                  ürünün kimlik kazanmas› anla-
            de¤erlendirmelerde bulunan ATSO Baflkan› Çetin                    m›na gelmektedir. Marka, tüke-
            Osman Budak, sektör profesyonelleriyle yapt›k-                   tici pazarlar›nda oldukça yayg›n
            lar› görüflmelere ve elde ettikleri rakamlara da-                 olmas›na ra¤men hammadde,
            yanarak gelecek sezona iliflkin çok olumlu bek-                   ifllenmifl madde ve parça, tesis,
            lentiler içerisine girdiklerini belirtti. Budak,                 yard›mc› ekipman, üretim süre-
            “2010 y›l›nda 10 milyon civar› turist misafirimizi Antalya’da konuk ettik.  cinde kullan›lan maddeler ve
            Fuarlardan edindi¤imiz izlenim 2011’de yüzde 10-15 civar›nda bir art›fl›n  endüstriyel hizmetlerin al›n›p
            hiç de sürpriz olmayaca¤›n› gösteriyor” dedi. Rusya’n›n 2010 y›l›nda 23  sat›ld›¤› endüstriyel pazarlar
            milyar dolarl›k büyüklü¤e sahip önemli bir turizm pazar› oldu¤u bilgisini  için yeni say›labilecek bir kav-
            veren Budak, pazar›n büyüklü¤ü de¤erlendirildi¤inde Türkiye için çok bü-  ramd›r” dedi.
            yük bir potansiyelin oldu¤una dikkat çekti.

           132 KobiEfor Nisan 2011
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139