Page 102 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 102
ENERJ‹ TURSEFF’in katk›lar›yla
haz›rlanm›flt›r
www.turseff.org
SIEMENS ULAfiIMDA
21. YÜZYILIN YEN‹L‹KLER‹N‹
EURASIA RAIL’DE TANITTI
Siemens, Ankara’da gerçeklefltirilen Euroasia Rail Fuar›’nda, 21.
yüzy›l›n son teknoloji ürünü yenilikçi çözümlerini tan›tt›. Siemens’in
en h›zl› treni Velero da büyük ilgi gördü. ‹spanya’daki denemede h›-
z› 404 kilometreye ç›kan Velaro’nun bu y›l gelifltirilen son versiyonu, ev ve ofis ortam›ndaki tüm konfora
sahip olmas›yla dikkat çekiyor. Siemens’in “Sürdürülebilir fiehirler” konsepti alt›nda toplad›¤› teknolojile-
rin ilk s›ralar›nda ise ulafl›m odakl› çözümler bulunuyor. Siemens Mobility bafll›¤› alt›nda toplanan çözüm-
lerde, flehir içi ve flehirleraras› rayl› ulafl›m çözümleri ve ak›ll› trafik sistemleri yer al›yor. Siemens’in bu
alanda çevre dostu teknolojileriyle farkl›laflan çözümleri, 20 y›l› aflk›n bir zamand›r aktif olarak baflta Al-
manya olmak üzere Belçika, Hollanda, ‹sviçre, ‹spanya, Çin ve Rusya gibi geliflmifl ülkelerde kullan›l›yor.
Siemens Türkiye’den Cüneyt Genç ile Siemens Almanya’dan Mohamad Sidaoui ise fuarda “Gelecekte Da-
ha Temiz Bir Çevre ‹çin Yeflil Ulafl›m” ve “Siemens H›zl› Trenler” bafll›kl› sunumlar yapt›.
Akenerji, 2010 y›l›n› 428.3 milyon TL net sat›fl geliriyle kapatt›
Türkiye’nin önde gelen özel sektör elek- de ikili anlaflmalar›n önemli ölçüde artt›¤›
trik üreticilerinden Akenerji’nin 1 Ocak-31 ve aralar›nda turizm, sanayi, hastane, fi-
Aral›k 2010 faaliyet dönemi konsolide fa- nans, al›flverifl merkezi gibi farkl› sektörle-
aliyet sonuçlar› aç›kland›.Enerji sektöründe rin bulundu¤u genifl bir da¤›l›mda yaklafl›k
üretim, da¤›t›m, toptan ve perakende sat›fl alanlar›n- 10 bine yak›n aboneye hizmet verildi¤i kaydedildi.
da etkin olarak faaliyet gösteren Akenerji, 2010 y›l›n› Akenerji, 2010 y›l›nda gerçeklefltirdi¤i toplam 2.8 mil-
428.3 milyon TL net sat›fl geliriyle kapatt›. Akener- yar kwh elektrik sat›fl›n›n yüzde 25’ini DUY piyasas›n-
ji’den yap›lan aç›klamada, piyasada yaflanan geliflme- da, kalan›n› ise ikili anlaflmalar yoluyla satt›. fiirketin
lere paralel olarak, operasyonel karl›l›¤› sürdürmek Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar› (FAVÖK) 36 mil-
amac›yla y›l›n ikinci çeyre¤inden itibaren elektrik sat›fl yon TL olurken 2011 için yüzde 15’lik FAVÖK marj›n›n
portföyünün yeniden yap›land›r›ld›¤› aktar›ld›. Portföy- üzerinde bir hedef belirlendi¤i vurguland›.
KLAS‹K, METAL‹K, PASTEL RENKLER
SCHNEIDER ELECTRIC UNICA QUADRO’DA B‹RLEfi‹YOR
Dünya çap›nda enerji uzman› olan Schneider Electric, Unica Quadro ile deneyimini anah-
tar priz ürün serilerine tafl›maya devam ediyor. Fonksiyonelli¤in ön planda oldu¤u Unica
Quadro çerçeveler, dekorasyona özen gösterenlere renkli seçenekler sunuyor. Schneider Unica Qu-
adro serisi mükemmel kare yap›l› tasar›mlar› sayesinde hem yatay hem de dikey kullan›ma imkan sa¤l›yor.
Kare görüntüsü ile fl›k dekoratif tercihlere uyum gösteren Unica Quadro, Schneider Unica Top ve Unica Plus
anahtar, priz serileriyle de kullan›labiliyor. Klasik renkleri tercih edenler için, kutup beyaz›, fildifli ve kiltafl›
enjeksiyonlar› ile fl›k bir tercih olan Unica Quadro, metalik renklerden hofllananlar için gümüfl, bak›r, titan-
yum, pastel tonlar› tercih edenler için ise inci ve somon renklerinde sunuluyor.
Philips’ten, yeflil inovasyona 2015’e kadar 2 milyar Euro yat›r›m
Philips, flirketin üç sektöründe kiye ve Kafkaslar CEO’su ve Philips Sa¤l›k Türkiye Ge-
sürdürülebilir iflletmeyi h›zland›rmak nel Müdürü Willem Rozenberg; “Sürdürülebilirli¤i, bü-
için; 2015’e kadar yeflil inovasyona yümenin önemli bir faktörü ve Philips DNA’s›n›n ayr›l-
2 milyar Euro yat›r›m yapaca¤›n› duyurdu. 2010 y›l› iti- maz bir parças› olarak görüyoruz. 2015’e kadar yeflil
bariyle Philips’in yeflil inovasyona (çevreci ürün gelifl- inovasyon yat›r›m›m›z› iki kat›na ç›kararak, anlaml› ve
tirme teknolojilerine) yapt›¤› toplam yat›r›m, belirle- sürdürülebilir çözümler sunmay› amaçlayan bir sa¤l›k
nen hedeflerin çok üstünde gerçekleflerek bir milyar ve iyi yaflam flirketi olma konu-
Euro’ya ulaflt›. fiirketin sürdürülebilir inovasyon konu- sundaki kararl›l›¤›m›z› yeniden or-
sundaki azminin sonucunda, Philips “Yeflil Ürün” sa- taya koyduk. Küresel e¤ilimlerle
t›fllar›, 2009’da toplam sat›fl›n yüzde 31’ini oluflturur- geliflen Vision 2015 büyüme stra-
ken; 2010’da ise yüzde 38’ini oluflturdu. Philips Tür- tejimizi de destekliyor.” dedi.
100 KobiEfor Nisan 2011