Page 106 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 106
OSB
Klas
“babam” gelir. O kadar çok seveni vard› ki baba-
YÖNET‹C‹L‹⁄‹N SIRLARI m›n, bu durumu ta o zamandan beni gururland›r-
m›flt›r.” Nas›r Duyan’›n hayat›ndaki rol modeli ba-
Nas›r Duyan, yapt›¤› her iflte önce adil olmak bas› olmufl. Belli bir yafl› deviren baba, çocuklar›n-
gerekti¤ine inan›yor. Hatta iddial›; Bir yerde dan hiçbir fleyi esirgemez. Dünya görüflünden yafla-
adalet yoksa ben de orada asla olmam diyor. ma dair ne varsa paylafl›r. Afliret kavram›na inat,
Yalana tahammülü olmad›¤›n›n alt›n› çizen Du- afl›r› ve içten demokratt›r. Belki de bu yüzden Na-
yan, “Verilen sözün ya hiç söylenmemesi ya da s›r Duyan, hayat›nda hep babas›n› örnek al›r: “Ba-
katiyetle yerine getirilmesi gerekti¤ine inan›r›m. bam›n sorunlar karfl›s›nda ortaya koydu¤u farkl› ve
Bir de tabii mükemmeliyetçi bir taraf›m da var, adil çözümler beni çok etkilemifltir. Tahmin edilebi-
yani yapaca¤›m her iflin en iyi olmas›n› isterim” lece¤i gibi, neredeyse bölgenin birçok sorunu oda-
diyor. Prensipleri konusunda çok kat› oldu¤unu ya tafl›n›rd›. Babam geleneksel çözüm yöntemleri-
saklamayan Duyan, kiflilik özelliklerini ise flöyle nin yan› s›ra ortaya koydu¤u beklenmedik çözüm
tan›ml›yor: “‹kili iliflkilerimde duygusal›m. Bu önerileriyle herkesi flafl›rt›r ve takdirini toplard›. ‹fl-
duygusall›¤›n bana hem kazand›rd›¤›, hem kay- te babam›n bu lider özelli¤inin yan› s›ra mütevaz›,
bettirdi¤i olmufltur. Biraz çabuk öfkelendi¤imi sayg›n, kadirflinas ve adil taraf› beni her zaman et-
de belirtmeliyim. Ayr›ca duygular›m yüzüme çok kilemifltir. O benim için her zaman ulafl›lmas› gere-
çabuk yans›r. Bu yüzden hissettiklerimi pek giz- ken son nokta olmufltur.”
leyebildi¤im söylenemez. Güçlü bir iradeye sa- Nas›r Duyan, ‹lkokulu Ifl›klar köyünde, ortaoku-
hip oldu¤umu söyleyebilirim. Bir iflin gerçekle- lu K›z›ltepe Ortaokulu’nda, liseyi ise Diyarbak›r Zi-
flebilece¤ine inand›¤›mda çok uzun süre bekle- ya Gökalp Lisesi’nde tamamlar. Ama bu yürüyüfl
yebilirim.” söylenifli kadar kolay de¤ildir. Zira ülkenin ekono-
mik geliflmiflli¤iyle; okullaflma oran› birebir örtü-
ruhunun geliflimine kullan›r. Yarat›c›l›¤›n› gelifltirir. flür. O dönem köylerinde okul yoktur. Baba, çocuk-
Çocuklarla oynad›¤› oyunlar mutluluk üzerine kuru- lar›n›n okumas› için gerekirse servetini kaybetme-
ludur. Köyün ortas›ndan geçen dere, küçük beden- yi göze alacak öngörüdedir. Tüm çocuklar›na da
lerin en büyük e¤lencesidir. Y›llar ak›p giderken ya- benzer telkinlerde bulunur; ‘Okuyun. Ben sizin ar-
flamdan al›nan zevkler de de¤iflir. Kendini ‘Köy kan›zday›m.’ Hatta söylemle yetinmez. Nas›r Du-
Odas›’nda bulur. “Çocuklu¤umun geç dönemlerin- yan, anlat›yor: “Babam, kendisi okuyamad›¤› için
de yavafl yavafl sokaktan kopup köy odas›na geç- bizim okumam›z› çok istiyordu. Bunun için elinden
tim diyebilirim. Köy odas› denince akla her zaman geleni yapt›. Köyümüzde okul yoktu. Komflu köy-
104 KobiEfor Nisan 2011