Page 106 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 106

OSB
                  Klas










































                                                             “babam” gelir. O kadar çok seveni vard› ki baba-
                 YÖNET‹C‹L‹⁄‹N SIRLARI                       m›n, bu durumu ta o zamandan beni gururland›r-
                                                             m›flt›r.” Nas›r Duyan’›n hayat›ndaki rol modeli ba-
               Nas›r Duyan, yapt›¤› her iflte önce adil olmak  bas› olmufl. Belli bir yafl› deviren baba, çocuklar›n-
             gerekti¤ine inan›yor. Hatta iddial›; Bir yerde  dan hiçbir fleyi esirgemez. Dünya görüflünden yafla-
             adalet yoksa ben de orada asla olmam diyor.     ma dair ne varsa paylafl›r. Afliret kavram›na inat,
             Yalana tahammülü olmad›¤›n›n alt›n› çizen Du-   afl›r› ve içten demokratt›r. Belki de bu yüzden Na-
             yan, “Verilen sözün ya hiç söylenmemesi ya da   s›r Duyan, hayat›nda hep babas›n› örnek al›r: “Ba-
             katiyetle yerine getirilmesi gerekti¤ine inan›r›m.  bam›n sorunlar karfl›s›nda ortaya koydu¤u farkl› ve
             Bir de tabii mükemmeliyetçi bir taraf›m da var,  adil çözümler beni çok etkilemifltir. Tahmin edilebi-
             yani yapaca¤›m her iflin en iyi olmas›n› isterim”  lece¤i gibi, neredeyse bölgenin birçok sorunu oda-
             diyor. Prensipleri konusunda çok kat› oldu¤unu  ya tafl›n›rd›. Babam geleneksel çözüm yöntemleri-
             saklamayan Duyan, kiflilik özelliklerini ise flöyle  nin yan› s›ra ortaya koydu¤u beklenmedik çözüm
             tan›ml›yor: “‹kili iliflkilerimde duygusal›m. Bu  önerileriyle herkesi flafl›rt›r ve takdirini toplard›. ‹fl-
             duygusall›¤›n bana hem kazand›rd›¤›, hem kay-   te babam›n bu lider özelli¤inin yan› s›ra mütevaz›,
             bettirdi¤i olmufltur. Biraz çabuk öfkelendi¤imi  sayg›n, kadirflinas ve adil taraf› beni her zaman et-
             de belirtmeliyim. Ayr›ca duygular›m yüzüme çok  kilemifltir. O benim için her zaman ulafl›lmas› gere-
             çabuk yans›r. Bu yüzden hissettiklerimi pek giz-  ken son nokta olmufltur.”
             leyebildi¤im söylenemez. Güçlü bir iradeye sa-    Nas›r Duyan, ‹lkokulu Ifl›klar köyünde, ortaoku-
             hip oldu¤umu söyleyebilirim. Bir iflin gerçekle-  lu K›z›ltepe Ortaokulu’nda, liseyi ise Diyarbak›r Zi-
             flebilece¤ine inand›¤›mda çok uzun süre bekle-   ya Gökalp Lisesi’nde tamamlar. Ama bu yürüyüfl
             yebilirim.”                                     söylenifli kadar kolay de¤ildir. Zira ülkenin ekono-
                                                             mik geliflmiflli¤iyle; okullaflma oran› birebir örtü-
            ruhunun geliflimine kullan›r. Yarat›c›l›¤›n› gelifltirir.  flür. O dönem köylerinde okul yoktur. Baba, çocuk-
            Çocuklarla oynad›¤› oyunlar mutluluk üzerine kuru-  lar›n›n okumas› için gerekirse servetini kaybetme-
            ludur. Köyün ortas›ndan geçen dere, küçük beden-  yi göze alacak öngörüdedir. Tüm çocuklar›na da
            lerin en büyük e¤lencesidir. Y›llar ak›p giderken ya-  benzer telkinlerde bulunur; ‘Okuyun. Ben sizin ar-
            flamdan al›nan zevkler de de¤iflir. Kendini ‘Köy   kan›zday›m.’ Hatta söylemle yetinmez. Nas›r Du-
            Odas›’nda bulur. “Çocuklu¤umun geç dönemlerin-   yan, anlat›yor: “Babam, kendisi okuyamad›¤› için
            de yavafl yavafl sokaktan kopup köy odas›na geç-   bizim okumam›z› çok istiyordu. Bunun için elinden
            tim diyebilirim. Köy odas› denince akla her zaman  geleni yapt›. Köyümüzde okul yoktu. Komflu köy-

           104 KobiEfor Nisan 2011
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111