Page 150 - KobiEfor_Mart_2011
P. 150

REEL SEKTÖR



           Kentsel dönüflümün tüm
           aktörleri 2011 Konut Kurultay›’nda


           TOK‹, ça¤dafl kentleflmeyle do¤al afetlere haz›rl›kl›
           bir Türkiye için 4-5 Mart 2011 tarihlerinde, Baflbakan
           Recep Tayyip Erdo¤an’›n kat›l›mlar›yla ‹stanbul Kon-
           gre Merkezi’nde 2011 Konut Kurultay›’n› gerçekleflti-
           recek. Amerika, Meksika, Kore, Japonya, Kudüs gibi
           dünyan›n önemli ülkelerinde kentsel dönüflümlere
           imza atm›fl yerli ve yabanc› mimarl›k, mühendislik,  n›nda, bilimsel ve akademik çal›flmalara dayanan
           flehircilik, jeoloji, çevre ve inflaat uzmanlar›n›n bir  projeler gelifltirme aray›fl›yla da dünyada bu konuda
           araya gelece¤i Kurultay’da, kat›l›mc›lar tecrübelerini  söz sahibi markalardan biri haline geldi. TOK‹ ‘Kent-
           ve çözüm önerilerini paylaflacak. Türkiye’nin tama-  sel Dönüflüm’ projelerinde sosyal sorunlar› çözme-
           m›nda toplam 249 farkl› noktada kentsel dönüflüm  nin yan› s›ra flehirlerin cazibesini art›rarak markalafl-
           çal›flmalar› gerçeklefltiren ve “81 ilde 500 bin konut”  ma yönünde at›lan ad›mlar›n h›zland›r›lmas›n› da
           hedefine ulaflan TOK‹, niceliksel büyüklü¤ünün ya-  amaçl›yor.


             DataStar, 2010’da
             yüzde 95 büyüdü

                               DataStar, genel müdürden
                               güvenlik görevlisine, çayc›-
                               s›ndan bölge müdürüne ka-
                               dar çal›flanlar›n ortakl›¤›yla
                               kurulmufl bir flirket. Ortala-
                               ma 10 y›ld›r birlikte çal›flan
                               54 kiflinin kurdu¤u DataS-
                               tar, 2010’da yüzde 95 bü-
                               yüyerek 40 milyon dolar
                               gelir elde etti. fiirket 2011  Tofafl, 40. y›l›n› kutluyor
                               y›l›nda da yüzde 27 büyü-
                               me hedefliyor. DataStar Ge-   Türk otomotiv sanayinin öncü üretici kurulufllar›
                               nel Müdürü Mehmet Kap-        aras›nda yer alan ve Fiat, Alfa Romeo, Lancia,
                               lan, 2010 y›l›n› çok baflar›l›  Ferrari, Maserati gibi global anlamda 5 önemli
                               geçirdiklerini belirterek, bu  markay› Türkiye’de tek çat› alt›nda temsil eden
                               baflar›da büyük pay sahibi     Tofafl, 2010 y›l›nda sergiledi¤i üstün üretim, ihra-
                               olan tüm ifl ortaklar›na ve    cat ve pazar sonuçlar›na paralel finansal göster-
                               çal›flanlar›na teflekkür etti.  geleriyle de baflar›s›n› kan›tl›yor. Türkiye’de üre-
                               2010’u at›l›m y›l› olarak     time bafllay›fl anlam›nda 2011 y›l›nda 40. y›l›n›
                               planlad›klar›n› ve bu hedef-  kutlayan ve ad›nda Türk ibaresi bulanan tek oto-
                               lerine ulaflt›klar›n› söyleyen  mobil ve hafif ticari araç üreticisi olan Tofafl; net
                               Kaplan, say›sal hedeflerinin  kar›n› geçen y›la göre yüzde 6.6 artt›rarak 384.2
                               yan› s›ra distribütörlükler   milyon TL’lik baflar›l›
             aç›s›ndan da baflar›y› yakalad›klar›n› kaydetti:  bir sonuca ulaflmay›
             “Haier markas›n› Türkiye’ye kazand›rd›k ve Haier  baflard›. Tofafl, yat›-
             notebook’lar ile tafl›nabilir bilgisayar pazar›nda  r›mlar konusunda da
             etki yaratt›k. Ayr›ca Trend Micro, Egreat, Nexoc,  h›z kesmeyerek 145
             PowerPro, Apacer, Xmicro, Trus gibi önemli mar-  milyon Euro tutar›nda
             kalar› da portföyümüze ekledik” dedi. 2011 y›l›n-  yat›r›m gerçeklefltirdi.
             da da büyümeyi sürdüreceklerini ifade eden Kap-  Tofafl CEO’su Ali Pan-
             lan, “Yüzde 27 büyüme oran› ile ciromuzu 50 mil-  d›r, 2011 y›l›n›n To-
             yon dolar›n üzerine ç›karmay› hedefliyoruz” dedi.  fafl’›n yine her kulvar-
             Marka ve ürün yelpazelerini geniflletmeyi sürde-  da damgas›n› vuraca¤›
             ceklerini aktararak, her zaman tüketicilere kalite-  ve örnek al›nmaya de-
             yi uygun fiyatla sunma ilkesi do¤rultusunda çal›-  vam edilece¤i bir dö-
             flacaklar›n› bildirdi.                           nem olaca¤›n› söyledi.


            150 KobiEfor Mart 2011
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155