Page 84 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 84

ÜN‹VERS‹TE



                      Türkiye’nin Bat› kap›s›nda insan kaynaklar› fideli¤i

               Yaflar Üniversitesi






            E¤itimini analitik düflünme eksenine
           yerlefltirmifl, gençleri diplomaya de¤il
            hayat›n sorunlar›na ve çözümlerine
                haz›rlayan Yaflar Üniversitesi
          uluslararas› kalibresini yükseltmek için
              küresel bir perspektifle büyüyor.


          Y     aflar Üniversitesi Ege sanayisi dendi¤inde ilk
                akla gelen isim olan Selçuk Yaflar taraf›ndan
                2001’de kuruldu. Yaflar Üniversitesi’nin (YÜ)
                7 fakültesi (Fen-Edebiyat, Hukuk, ‹ktisadi ve
          ‹dari Bilimler, ‹letiflim, Mimarl›k, Mü-
          hendislik, Sanat ve Tasar›m Fakültele-
          ri) bulunuyor. Ayr›ca Yabanc› Diller
          Yüksekokulu ve Meslek Yüksekokulu
          ile Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri                           OSB Yönetim Kurulu ile Üniversite
          Enstitüsü bulunuyor. Teknik ve sosyal                          aras›nda (MBA) iflbirli¤i protokolü
          bilimler alan›nda araflt›rma ve yay›n                           imzaland›¤› bilgisini veriyor. “‹fllet-
          yapmak üzere Yaflar Üniversitesi Arafl-                          me Yüksek Lisans Program›”na böl-
          t›rma ve Gelifltirme Merkezi (YAGEM),                           ge firmalar›ndan 24 kifli (firma sahi-
          Yaflar Üniversitesi Tasar›m Araflt›rma                           bi/çal›flan) kat›ld›.  550 iflletmenin
          Merkezi (YÜTAM), sertifikal› sanat ve                          faaliyet gösterdi¤i Türkiye’nin en
          meslek e¤itimleri vermek üzere Yaflar                           geliflmifl ve modern OSB’leri aras›n-
          Üniversitesi Sürekli E¤itim Merkezi                            da yer alan ‹zmir Atatürk Organize
          (YÜSEM) de faaliyetlerini sürdürüyor.                          Sanayi Bölgesi’nde ‘‹flletme’ konu-
          Üniversite’nin özgün olan özelliklerini                        sunda yüksek lisans yapanlara Ya-
          ve vizyonunu Rektör Prof Dr. Murat                             flar Üniversitesi Ö¤retim Üyeleri  ta-
          Barkan’la konufltuk.                                            raf›ndan; Stratejik Yönetim, Pazar-
                                                                         lama Yönetimi, ‹flletme Ekonomisi,
                                                     Prof. Dr. Murat Barkan
            Analitik düflünce                                             Üretim ve ‹fllemler Yönetimi konula-
            esas al›n›yor                                                r›nda dersler veriliyor.
            Yaflar Üniversitesi’nin vizyonundaki eksen analitik
          düflünce. Sorgulayan, sahip oldu¤uyla yetinmeyip    Diplomaya de¤il hayata haz›rlama
          sürekli daha iyiyi araflt›ran, yarat›c›, yenilikçi ve ayn›  Rektör Murat Barkan “Yaflar Üniversitesi ö¤renci-
          zamanda kendini toplumsal sorumlulukla ba¤layan  leri, gerçek yaflam ortamlar›ndan beslenerek gelifli-
          bir düflünce. Rektör Barkan bu çizgide lider özellik-  yorlar. Uygulamalara kat›l›yorlar” diyor. “Yerinde”,
          li, sorun çözme becerilerine sahip bireyler yetifltir-  gerçek yaflama yön veren uzmanlardan e¤itim alarak
          mek YÜ’nün baflat amac›d›r diyor.                “do¤rudan”, gerçek yaflamla birebir ayn› e¤itim or-
            Yaflar Üniversitesi’nde 2011-2012 döneminde    tamlar›n› kampüste oluflturarak, “yaflam›n içinde”ki
          4.890 kay›tl› ö¤renci e¤itim al›yor. Üniversitenin flu  e¤itim uygulamas›yla serpiliyorlar. “Üniversite bireye
          ülkelerden gelen 27 yabanc› ö¤rencisi var: Nijerya,  meslek kazand›rmakla s›n›rl› bir e¤itim anlay›fl›n›n
          Gana, Kazakistan, Almanya, Polonya, ABD, S›rbistan,  ötesine geçmifltir” diyen Barkan flu özgün yaklafl›m›
          ‹spanya, ‹ran, ‹talya, Azerbaycan, Pakistan, Avustral-  dillendiriyor: “Ayn› zamanda güçlü sezgi gücü ve ya-
          ya, Özbekistan, ‹ngiltere, Makedonya, Ürdün, Bulga-  flam öngörüsü kazanmak, kendisini ve potansiyelini
          ristan, Belçika.                                keflfetmek, sa¤l›kl› sosyal iliflkiler kurabilmek, giri-
                                                          flimcilik, analitik düflünmek, sanata, spora ilgili duy-
            Sanayi ile içiçelik                           mak, sosyal sorumluluklar›n› yüklenmek üniversite-
            Barkan, Yaflar Üniversitesi ile ‹zmir Atatürk Orga-  mizin bütün e¤itim programlar›nda ilkesel temeli
          nize Sanayi Bölgesi (‹AOSB) iflbirli¤ini önemsiyor.  oluflturuyor.”

          84 KobiEfor Aral›k 2011
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89