Page 84 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 84
ÜN‹VERS‹TE
Türkiye’nin Bat› kap›s›nda insan kaynaklar› fideli¤i
Yaflar Üniversitesi
E¤itimini analitik düflünme eksenine
yerlefltirmifl, gençleri diplomaya de¤il
hayat›n sorunlar›na ve çözümlerine
haz›rlayan Yaflar Üniversitesi
uluslararas› kalibresini yükseltmek için
küresel bir perspektifle büyüyor.
Y aflar Üniversitesi Ege sanayisi dendi¤inde ilk
akla gelen isim olan Selçuk Yaflar taraf›ndan
2001’de kuruldu. Yaflar Üniversitesi’nin (YÜ)
7 fakültesi (Fen-Edebiyat, Hukuk, ‹ktisadi ve
‹dari Bilimler, ‹letiflim, Mimarl›k, Mü-
hendislik, Sanat ve Tasar›m Fakültele-
ri) bulunuyor. Ayr›ca Yabanc› Diller
Yüksekokulu ve Meslek Yüksekokulu
ile Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri OSB Yönetim Kurulu ile Üniversite
Enstitüsü bulunuyor. Teknik ve sosyal aras›nda (MBA) iflbirli¤i protokolü
bilimler alan›nda araflt›rma ve yay›n imzaland›¤› bilgisini veriyor. “‹fllet-
yapmak üzere Yaflar Üniversitesi Arafl- me Yüksek Lisans Program›”na böl-
t›rma ve Gelifltirme Merkezi (YAGEM), ge firmalar›ndan 24 kifli (firma sahi-
Yaflar Üniversitesi Tasar›m Araflt›rma bi/çal›flan) kat›ld›. 550 iflletmenin
Merkezi (YÜTAM), sertifikal› sanat ve faaliyet gösterdi¤i Türkiye’nin en
meslek e¤itimleri vermek üzere Yaflar geliflmifl ve modern OSB’leri aras›n-
Üniversitesi Sürekli E¤itim Merkezi da yer alan ‹zmir Atatürk Organize
(YÜSEM) de faaliyetlerini sürdürüyor. Sanayi Bölgesi’nde ‘‹flletme’ konu-
Üniversite’nin özgün olan özelliklerini sunda yüksek lisans yapanlara Ya-
ve vizyonunu Rektör Prof Dr. Murat flar Üniversitesi Ö¤retim Üyeleri ta-
Barkan’la konufltuk. raf›ndan; Stratejik Yönetim, Pazar-
lama Yönetimi, ‹flletme Ekonomisi,
Prof. Dr. Murat Barkan
Analitik düflünce Üretim ve ‹fllemler Yönetimi konula-
esas al›n›yor r›nda dersler veriliyor.
Yaflar Üniversitesi’nin vizyonundaki eksen analitik
düflünce. Sorgulayan, sahip oldu¤uyla yetinmeyip Diplomaya de¤il hayata haz›rlama
sürekli daha iyiyi araflt›ran, yarat›c›, yenilikçi ve ayn› Rektör Murat Barkan “Yaflar Üniversitesi ö¤renci-
zamanda kendini toplumsal sorumlulukla ba¤layan leri, gerçek yaflam ortamlar›ndan beslenerek gelifli-
bir düflünce. Rektör Barkan bu çizgide lider özellik- yorlar. Uygulamalara kat›l›yorlar” diyor. “Yerinde”,
li, sorun çözme becerilerine sahip bireyler yetifltir- gerçek yaflama yön veren uzmanlardan e¤itim alarak
mek YÜ’nün baflat amac›d›r diyor. “do¤rudan”, gerçek yaflamla birebir ayn› e¤itim or-
Yaflar Üniversitesi’nde 2011-2012 döneminde tamlar›n› kampüste oluflturarak, “yaflam›n içinde”ki
4.890 kay›tl› ö¤renci e¤itim al›yor. Üniversitenin flu e¤itim uygulamas›yla serpiliyorlar. “Üniversite bireye
ülkelerden gelen 27 yabanc› ö¤rencisi var: Nijerya, meslek kazand›rmakla s›n›rl› bir e¤itim anlay›fl›n›n
Gana, Kazakistan, Almanya, Polonya, ABD, S›rbistan, ötesine geçmifltir” diyen Barkan flu özgün yaklafl›m›
‹spanya, ‹ran, ‹talya, Azerbaycan, Pakistan, Avustral- dillendiriyor: “Ayn› zamanda güçlü sezgi gücü ve ya-
ya, Özbekistan, ‹ngiltere, Makedonya, Ürdün, Bulga- flam öngörüsü kazanmak, kendisini ve potansiyelini
ristan, Belçika. keflfetmek, sa¤l›kl› sosyal iliflkiler kurabilmek, giri-
flimcilik, analitik düflünmek, sanata, spora ilgili duy-
Sanayi ile içiçelik mak, sosyal sorumluluklar›n› yüklenmek üniversite-
Barkan, Yaflar Üniversitesi ile ‹zmir Atatürk Orga- mizin bütün e¤itim programlar›nda ilkesel temeli
nize Sanayi Bölgesi (‹AOSB) iflbirli¤ini önemsiyor. oluflturuyor.”
84 KobiEfor Aral›k 2011