Page 132 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 132
ADANA HACI SABANCI OSB
ADANA VE MERS‹N’‹N ‹LK
PR fi‹RKET‹ KURULDU
Kurumsal kimli¤in
ve medya ile iliflkile-
rin sorunsuz yürü-
tülmesinin ''olmaz-
sa olmaz›'' olan ba-
s›n dan›flmanl›¤› ve
halkla iliflkiler hiz-
meti (PR) art›k Ana-
dolu'da da var. Bu-
Sepafl Plastik için Ar-Ge güne kadar Ankara
ve ‹stanbul gibi
önem tafl›yor metropol kentlerde yayg›n olarak hizmet veren
PR flirketlerinin Adana ve Mersin’deki ilki 27 y›l
Plastik, katk›l› sera örtü- 7 ay süreyle sayg›n bas›n kurumlar›nda fiilen ga-
leri, çeflitli tar›msal filmler, zetecilik ve yöneticilik yapan Dilek Ak›n taraf›n-
sulama hortumlar›, shrink dan kendi ad›yla kuruldu. Dilek Ak›n PR Medya
film, strech film, palet örtü- ‹liflkileri ve Bas›n Dan›flmanl›¤› flirketinin sahibi
sü, naylon torba, market Dilek Ak›n, s›n›rlar›n kalkt›¤› global dünyada re-
çanta, bask›l› ambalaj, çöp kabetin her geçen gün zorlaflt›¤›n›, beraberinde
torbas› gibi ürünlerin üreti- getirdi¤i zorluklar› aflman›n da ayr› bir beceri ge-
mini yapan Sepafl Plastik, rektirdi¤ini vurguluyor: ''Bu aflamada stratejik
yat›r›mlar›n› artt›rmay› he- dan›flmanl›k ve tan›t›m›n ne denli önemli oldu¤u
Sacit defliyor. AOSB’de bulunan ayr› bir olgu olarak karfl›m›za ç›k›yor.''
Ac›m›fl ve 55 bin metrekare üzerine Dilek Ak›n, bir markan›n hedeflerine ulaflabil-
kurulu üç ayr› tesisinde üre- mesi için yürütmesi gereken en önemli çal›flma-
tim yaparak plastik-ambalaj sektörünün ihtiyaçlar›na lardan biri olan medya iliflkileri yönetimi ve ba-
cevap veren firma, de¤iflen müflteri taleplerine cevap s›n dan›flmanl›¤› hizmetini Adana ve Mersin'deki
vermek için Ar-Ge çal›flmalar›na önem veriyor. Sepafl ifl çevrelerine, üniversitelere, sivil toplum kuru-
Plastik Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Sacit lufllar›na ve organize sanayi bölgelerine getirme-
Ac›m›fl, aile flirketi olarak 1984 y›l›nda kurulan firma- nin mutlulu¤unu yaflad›¤›n› belirtiyor. AOSB ve
n›n ticaret hayat›na al›m-sat›m ifliyle bafllad›¤›n› be- Adana Atl›spor Kulübü baflta olmak üzere kurum-
lirtiyor. Daha sonra ticaretini yapt›¤› ürünleri üretme- sal kimli¤ine önem veren çok say›da kurumun
ye bafllayan firma, 2000 y›l›nda AOSB’deki yerine ta- bas›n dan›flmanl›¤›n› üstlenen
fl›n›yor. Grup olarak inflaat ve ziraat alan›nda da fali- Ak›n, ''Markalara Özel Organi-
yet yürüttüklerini ifade eden Sacit Ac›m›fl, “Ambalaj- zasyonlar, Bas›n Dan›flmanl›-
la ilgili her fleyi üretiyoruz” diyor. Sektörle ilgili dün- ¤›, Stratejik Planlama, Strate-
yadaki geliflmeleri yak›ndan takip ettiklerine iflaret jik Dan›flmanl›k ve Reklam Fa-
eden Sacit Ac›m›fl, bu do¤rultuda tesisleri sürekli mo- aliyetleri Dan›flmanl›¤› hiz-
dernize etmenin yan›nda yat›r›mlar› da bu yönde metlerimiz dahilinde yer al›-
planlad›klar›n› söylüyor. “Bizi rakiplerimizden farkl› yor. Bir firman›n tan›t›m› ve
k›lacak katmade¤eri yüksek ambalaj ürünleriyle ilgili medya iliflkileriyle ilgili tüm
çal›flmalar›m›z h›zla devam ediyor” diyen Sacit Ac›- sorunlar›nda çözüm orta¤›
m›fl, yat›r›m planlar› içerisinde Ar-Ge çal›flmalar›n› oluyoruz'' diyor.
destekleyecek yeni test ve laboratuvar cihazlar› bu- Gazetecili¤e 1 Mart 1984'de
lundu¤unu kaydediyor. 25 y›l önce günlük 4-5 ton ifl- Hürriyet gazetesinde baflla-
leme kapasitesine sahip olan firma flu an günlük 150 yan Dilek Ak›n s›ras›yla Gü-
ton polietilen iflleyebiliyor. Hem istihdam› hem de ka- nefl, Ekspres ve Bölge gazete-
pasiteyi artt›rmay› hedeflediklerine iflaret eden Sacit lerinde muhabir ve haber mü-
Ac›m›fl sözlerini flöyle sürdürüyor: “Hammadde teda- dürü olarak görev yapt›. 1996 Dilek
rikinin önemli bir k›sm›nda d›fl ülkelere ba¤›ml› olma- y›l›ndan emekli oldu¤u 4 Ak›n
m›za ra¤men 13 ülkeye ihracat yap›yoruz. Üretimimi- Ekim 2011’e kadar Anadolu
zin yüzde 5’ini ihraç ediyoruz. Bu rakam› 2012 y›l› so- Ajans› Adana Bölge Müdürlü¤ü’nde çal›flan Ak›n,
nunda yüzde 15’e tafl›yaca¤›z. Bunu sa¤lamak için de gazetecilikteki birikimlerini art›k PR Ajas› arac›l›-
yurtiçi ve yurtd›fl›nda birçok fuar ve organizasyona ¤› ile paylaflaca¤›n›n alt›n› çiziyor.
kat›larak, ürünlerimizi tan›t›yoruz.”
132 KobiEfor Kas›m 2011