Page 132 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 132

ADANA HACI SABANCI OSB




                                                             ADANA VE MERS‹N’‹N ‹LK
                                                                PR fi‹RKET‹ KURULDU

                                                                                      Kurumsal kimli¤in
                                                                                    ve medya ile iliflkile-
                                                                                    rin sorunsuz yürü-
                                                                                    tülmesinin ''olmaz-
                                                                                    sa olmaz›'' olan ba-
                                                                                    s›n dan›flmanl›¤› ve
                                                                                    halkla iliflkiler hiz-
                                                                                    meti (PR) art›k Ana-
                                                                                    dolu'da da var. Bu-
          Sepafl Plastik için Ar-Ge                                                  güne kadar Ankara
                                                                                    ve ‹stanbul gibi
          önem tafl›yor                                      metropol kentlerde yayg›n olarak hizmet veren
                                                            PR flirketlerinin Adana ve Mersin’deki ilki 27 y›l
                                 Plastik, katk›l› sera örtü-  7 ay süreyle sayg›n bas›n kurumlar›nda fiilen ga-
                               leri, çeflitli tar›msal filmler,  zetecilik ve yöneticilik yapan Dilek Ak›n taraf›n-
                               sulama hortumlar›, shrink    dan kendi ad›yla kuruldu. Dilek Ak›n PR Medya
                               film, strech film, palet örtü-  ‹liflkileri ve Bas›n Dan›flmanl›¤› flirketinin sahibi
                               sü, naylon torba, market     Dilek Ak›n, s›n›rlar›n kalkt›¤› global dünyada re-
                               çanta, bask›l› ambalaj, çöp  kabetin her geçen gün zorlaflt›¤›n›, beraberinde
                               torbas› gibi ürünlerin üreti-  getirdi¤i zorluklar› aflman›n da ayr› bir beceri ge-
                               mini yapan Sepafl Plastik,    rektirdi¤ini vurguluyor: ''Bu aflamada stratejik
                               yat›r›mlar›n› artt›rmay› he-  dan›flmanl›k ve tan›t›m›n ne denli önemli oldu¤u
                         Sacit  defliyor. AOSB’de bulunan   ayr› bir olgu olarak karfl›m›za ç›k›yor.''
                       Ac›m›fl  ve 55 bin metrekare üzerine    Dilek Ak›n, bir markan›n hedeflerine ulaflabil-
                               kurulu üç ayr› tesisinde üre-  mesi için yürütmesi gereken en önemli çal›flma-
         tim yaparak plastik-ambalaj sektörünün ihtiyaçlar›na  lardan biri olan medya iliflkileri yönetimi ve ba-
         cevap veren firma, de¤iflen müflteri taleplerine cevap  s›n dan›flmanl›¤› hizmetini Adana ve Mersin'deki
         vermek için Ar-Ge çal›flmalar›na önem veriyor. Sepafl  ifl çevrelerine, üniversitelere, sivil toplum kuru-
         Plastik Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Sacit  lufllar›na ve organize sanayi bölgelerine getirme-
         Ac›m›fl, aile flirketi olarak 1984 y›l›nda kurulan firma-  nin mutlulu¤unu yaflad›¤›n› belirtiyor. AOSB ve
         n›n ticaret hayat›na al›m-sat›m ifliyle bafllad›¤›n› be-  Adana Atl›spor Kulübü baflta olmak üzere kurum-
         lirtiyor. Daha sonra ticaretini yapt›¤› ürünleri üretme-  sal kimli¤ine önem veren çok say›da kurumun
         ye bafllayan firma, 2000 y›l›nda AOSB’deki yerine ta-  bas›n dan›flmanl›¤›n› üstlenen
         fl›n›yor. Grup olarak inflaat ve ziraat alan›nda da fali-  Ak›n, ''Markalara Özel Organi-
         yet yürüttüklerini ifade eden Sacit Ac›m›fl, “Ambalaj-  zasyonlar, Bas›n Dan›flmanl›-
         la ilgili her fleyi üretiyoruz” diyor. Sektörle ilgili dün-  ¤›, Stratejik Planlama, Strate-
         yadaki geliflmeleri yak›ndan takip ettiklerine iflaret  jik Dan›flmanl›k ve Reklam Fa-
         eden Sacit Ac›m›fl, bu do¤rultuda tesisleri sürekli mo-  aliyetleri Dan›flmanl›¤› hiz-
         dernize etmenin yan›nda yat›r›mlar› da bu yönde    metlerimiz dahilinde yer al›-
         planlad›klar›n› söylüyor. “Bizi rakiplerimizden farkl›  yor. Bir firman›n tan›t›m› ve
         k›lacak katmade¤eri yüksek ambalaj ürünleriyle ilgili  medya iliflkileriyle ilgili tüm
         çal›flmalar›m›z h›zla devam ediyor” diyen Sacit Ac›-  sorunlar›nda çözüm orta¤›
         m›fl, yat›r›m planlar› içerisinde Ar-Ge çal›flmalar›n›  oluyoruz'' diyor.
         destekleyecek yeni test ve laboratuvar cihazlar› bu-  Gazetecili¤e 1 Mart 1984'de
         lundu¤unu kaydediyor. 25 y›l önce günlük 4-5 ton ifl-  Hürriyet gazetesinde baflla-
         leme kapasitesine sahip olan firma flu an günlük 150  yan Dilek Ak›n s›ras›yla Gü-
         ton polietilen iflleyebiliyor. Hem istihdam› hem de ka-  nefl, Ekspres ve Bölge gazete-
         pasiteyi artt›rmay› hedeflediklerine iflaret eden Sacit  lerinde muhabir ve haber mü-
         Ac›m›fl sözlerini flöyle sürdürüyor: “Hammadde teda-  dürü olarak görev yapt›. 1996  Dilek
         rikinin önemli bir k›sm›nda d›fl ülkelere ba¤›ml› olma-  y›l›ndan emekli oldu¤u 4  Ak›n
         m›za ra¤men 13 ülkeye ihracat yap›yoruz. Üretimimi-  Ekim 2011’e kadar Anadolu
         zin yüzde 5’ini ihraç ediyoruz. Bu rakam› 2012 y›l› so-  Ajans› Adana Bölge Müdürlü¤ü’nde çal›flan Ak›n,
         nunda yüzde 15’e tafl›yaca¤›z. Bunu sa¤lamak için de  gazetecilikteki birikimlerini art›k PR Ajas› arac›l›-
         yurtiçi ve yurtd›fl›nda birçok fuar ve organizasyona  ¤› ile paylaflaca¤›n›n alt›n› çiziyor.
         kat›larak, ürünlerimizi tan›t›yoruz.”

          132  KobiEfor Kas›m 2011
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137