Page 104 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 104

SEKTÖR/OTOMOT‹V





            Serdar Plastik’e Ödül

              Serdar Plastik, Yönetim Kurulu
           Baflkan› ‹lhami Tütek taraf›ndan 1973
           y›l›nda kurulmufl bir aile flirketi. A¤›r-
           l›kl› olarak komponent üreten firma,
           parça ve komponent tasar›m› (meka-
           nik/optik), enjeksiyon kal›p tasar›m› ve
           üretimi, gruplama, test hatlar› tasar›m›,
           üretimi ve gruplama operasyonlar› ya-
           p›yor. Toplamda 25 bin metrekare kapal› alana sa-  lerle Avrupa traktör OEM pazar pay› 2011 y›l› için-
           hip, 3 fabrikas› bulunan Serdar Plastik’in yeni tek-  de yüzde 20’lere ç›kan Serdar Plastik, SERKO
           noloji yat›r›mlar› sürerken termoplastik iflleme ve  ürünlerine (far, döner lamba, çal›flma (sis) lamba-
           gelifltirme konusundaki tecrübesini her geçen gün  s›, stop lambas›, sinyal lambas›, iç kabin ayd›nlat-
           art›r›yor. Üretiminin yüzde 50’sini Çin ve Hindistan  ma lambas›, plaka ayd›nlatma lambas›, reflektör,
           dahil toplam 5 k›tada  65 ülkeye direk ve dolayl›  sinyal kolu, elektronik swicth kutusu (SSB), 4K el
           ihraç eden Serdar Plastik, beyaz eflya, otomotiv ve  topuzu, tak›m sand›¤›, hidrolik depolar, vs), 2009
           ›s› grubu, uzay ve havac›l›k sanayisi de dahil 12  y›l›ndan itibaren katt›¤› far gruplar›nda, hem tekil
           ayr› sektöre komponent üretiyor. 2010 y›l›ndan iti-  hem de kombine farlarla ürün gam›n› geniflletme-
           baren otomotiv güvenlik parça üretimine de baflla-  yi sürdürüyor. 2011 y›l› içinde, yüzde 100 yerli ta-
           yan firma, özellikle test laboratuvar ve plastik par-  sar›ma sahip LEDli stop, sinyal, çal›flma (sis) lam-
           çalar›n üretim sonras› flekillendirilmesi (PVD meta-  balar›n›n homologasyon sertifikasyonlar›n› tamam-
           lizasyon) (Al, Bak›r, Inox), Silikon Hard coating,  layan firma, y›lsonuna kadar saha testlerini bitirip
           hot stamping, tampon bask› (çok renk 360 dere-  sat›fla sunacak. ISO 900, ISO/TS 16949, ISO 14001
           ce) (serigrafi) için üretim hatt› yat›r›mlar›n› da ta-  ve OHSAS 18000 kalite sertifikalar› mevcut firma,
           mamlam›fl. 15 y›ld›r yürüttü¤ü Ar-Ge projeleri so-  2000 y›l›nda Arçelik Grubu’ndan al›nan “Y›l›n Yar-
           nucunda 40’a yak›n patent ve tescili bulunan fir-  d›mc› Sanayisi” ödülünden sonra 2011 y›l›nda
           man›n farkl› sektörlerde birçok markas› mevcut.  Bosch firmas›n›n tüm sektörlerdeki fabrikalar›na
           Bunlardan en çok bilinenleri SERKO (tar›m gereç-  üretim yapan,  tüm yard›mc› sanayileri içinde ken-
           leri sektöründeki ayd›nlatma komponentleri), SER-  di sektöründe “Dünyan›n En ‹yi Yan Sanayisi” ödü-
           KOFLEX (yatak sektöründeki komponentler), SER-  lünü, Almanya’da düzenlenen bir törenle Bosch
           KOMAGNET (polymer m›knat›slar). Tamam› yerli ta-  Yönetim Kurulu Üyeleri’nden alm›fl. Firma, yeni ya-
           sar›m ve patentli olan SERKO markal› komponent-  t›r›m planlar› yap›yor.



                  Hyundai “Dünyan›n En H›zl› Otomotiv Markas›” seçildi

                                                              Dünyan›n en büyük otomotiv üreticilerinden
                                                            olan Hyundai, sa¤lam ad›mlarla h›zl› büyüme-
                                                            sini devam ettiriyor. Hyundai, göstermifl oldu-
                                                            ¤u geliflim do¤rultusunda dünyan›n en önemli
                                                            marka derecelendirme kuruluflu Interbrand ta-
                                                            raf›ndan, 2010 y›l›ndan sonra 2011’de de “En
                                                            H›zl› Büyüyen Otomotiv Markas›” seçildi.  Top-
                                                            lamda 6 milyar dolar tutar›nda marka de¤eri
                                                            biçilen Hyundai, geçti¤imiz y›la oranla yüzde
                                                            19.3’lük bir büyüme ile marka de¤erini bu ra-
                                                            kama ulaflt›rd›. Dünyadaki tüm otomotiv mar-
                                                            kalar› aras›nda 8’inci s›rada bulunan Hyundai,
                                                            genel s›ralamadaki markalar aras›nda ise 61’in-
                                                            ci s›rada yer ald›. Geçti¤imiz y›l tüm markalar
                                                            aras›nda 65’inci s›rada yer alan Hyundai, 2011
                                                            y›l›nda sa¤lad›¤› bu önemli büyüme ile 4 s›ra
                                                            birden yükseldi. Marka de¤erindeki art›fl, oto-
                                                            motiv sektöründe yüzde 8.1, tüm markalar ara-
                                                            s›nda ise yüzde 2.6 olarak aç›kland›.


          104 KobiEfor Kas›m 2011
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109