Page 66 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 66
Z‹RVE
E-ticaret mucizesi
Inveon ‹fl Gelifltirme ve Yeni Tek-
noloji Alanlar›ndan Sorumlu Kurucu
Orta¤› Yomi Kastro, hiç geliri olma-
yan ‘twitter’ flirketinin 4 milyar do-
lar de¤eri bulundu¤unu, 60 dolar›n
alt›nda mobil ticaret yapmak iste-
Yomi yen herkese aç›k olan ‘sqaure’ giri-
Kastro
fliminin 40 milyon dolarl›k bir de-
¤erlemeyle ortaya ç›kt›¤›n› söyledi.
Yine dünyadaki ilk görüntü arama motoru Riya’n›n AMPD PERAKENDE ÖDÜLLER‹
uzant›s› like.com’un 100 milyon dolar de¤erlemeyle 2010-2011 DA⁄ITILDI
Google taraf›ndan sat›n al›narak, googleboutiqui-
es.com’a dönüfltü¤ünü aktaran Kastro, online ayakka- Zirvede düzenlenen ödül töreniyle AMPD
b› satmak üzere kurulan zappos.com’un çok h›zl› ciro- Perakende Ödülleri sahiplerini buldu.
lar› ve kurumsal kültürüyle 1 milyar dolar ciroya ulafl- Ödüller:
t›¤›n› ifade etti. Kastro, Zappos’un baflar›s›n›n mükem- l Y›l›n Pazarlama Kampanyas›, AVM Dal›nda
mel müflteri hizmetleri ve e-ticaretin garantisinde yat- Mansiyon-Korupark
t›¤›n› dile getirdi. 7/24 müflteri hizmetleri veren Zap- l Y›l›n Pazarlama Kampanyas›, Perakende
pos’un Amazon’a 928 milyon dolara sat›ld›¤›n› kay- Dal›nda Ödül-YKM
detti ve e-ticaretin önemini vurgulad›. l Y›l›n Müflteri Memnuniyeti Projesi, Perakende
Dal›nda Ödül-Migros
Design Group da Türkiye’de l Perakendede Y›l›n Teknoloji Uygulamas›,
Design Group CEO’su Roy Mansiyon-Global Blue
Higgs, yüzdesel aç›dan geleneksel l Perakendede Y›l›n Teknoloji Uygulamas›,
kiralanan AVM’lerde bir azal›fl, ye- Mansiyon-Ki¤›l›
nilerde ise talep gördüklerini anlat- l Y›l›n ‹nsan Kaynaklar› Uygulamas›, Ödül-YKM
t›. Marka peyzaj› denilen çal›flmala- l Y›l›n ‹nsan Kaynaklar› Uygulamas›,
ra odaklan›ld›¤›n› belirten Higgs, Mansiyon-Sankopark
en son ‹stinye Park Projesi’nde rol l Y›l›n Sosyal Sorumluluk Projesi, Ödül-Teknosa
ald›klar›n› söyledi. Bir di¤er önem- Roy Higgs l Y›l›n Sosyal Sorumluluk Projesi,
li projelerinin Ortado¤u’da olaca¤›- Mansiyon-Boyner
n› aç›klayan Higgs, spor alanlar›, klinikler ve AVM’le- l Y›l›n Yarat›c› Perakende Konsepti, Ödül-Mudo
rin 700 bin metrekareden fazla bir alanda bir araya l Y›l›n AVM’si – 50.000 M2’den Büyük,
getirilece¤ini ifade etti. Japonya’da Extreme Town, Mansiyon-Kentpark
Mumbai’de Jewel of India, Çin’de Gaarjiroad gibi pro- l Y›l›n AVM’si – 50.000 M2’den Küçük,
jelere imza att›klar›n› aktaran Higgs, Jakarta Endenoz- Ödül Kazanan AVM-Kozzy
ya’da çok meflgül olduklar›n› kaydetti. Higgs, Califor- l Y›l›n AVM’si – 50.000 M2’den Küçük,
nia’n›n ortas›nda 30 bin dönümde yer alan projeleri- Ödül Kazanan AVM-Malatya Park
nin yüzde 100 günefl enerjisiyle çal›flan alanlardan l Y›l›n AVM’si – Outlet, Ödül Kazanan
oluflaca¤›n› aktard›. AVM-Optimum Outlet ‹stanbul
l Y›l›n Perakende Kuruluflu, Market Dal›nda
Perakendecilerden Türkiye’ye yak›n ilgi Ödül-Migros
Deloitte Research Küresel Eko- l Y›l›n Perakende Kuruluflu, Market Dal›nda
nomi Birimi Direktörü Dr. Ira Kalish, Mansiyon-B‹M
dünyan›n en büyük perakendecile- l Y›l›n Perakende Kuruluflu, Zincir Ma¤aza
rinin Çin’e yöneldi¤ini ve Hindis- Dal›nda Ödül-Ki¤›l›
tan’›n da çok h›zl› bir flekilde büyü-
dü¤ünü söyledi. Brezilya’n›n da
çok ilgi çekici bir pazar oldu¤unu, Ma¤azac›l›k’›n Waikiki markas›n› 1997’de alarak Türk
Ira Kalish markas› haline getirdi¤ini anlatt›. Yurtiçinde 65 ilde
Endonazya’n›n büyük f›rsat teflkil
etti¤ini kaydeden Kalish, Güney Af- ma¤azalar›, yurtd›fl›nda 13 ma¤azalar› bulundu¤unu
rika pazar›na da ilgi bulundu¤unu dile getirdi: “Ko- ve 6 y›ld›r pazar lideri olduklar›n›
lombiya, M›s›r çok dikkat çekiyor. Bir de Türkiye. Pe- belirten Küçük, fason üretici olarak
rakendeciler Türkiye ile daha fazla ilgileniyorlar.” ifle bafllad›klar›n›, ard›ndan 90’l›
y›llarda ‘bir marka yaratmal›y›z’ di-
Teknolojiyi insan kayna¤›yla ye yola ç›kt›klar›n› dile getirdi. Kü-
buluflturmak çük, bu y›l 1.2 milyar dolar ciro he-
LCW Yönetim Kurulu Baflkan› Vahap Küçük, g›da d›- Vahap Küçük deflediklerini ve bu y›l 10 bin ö¤-
fl›nda Türkiye’deki en büyük perakende zinciri Tema renciye burs vereceklerini söyledi.
64 KobiEfor Ocak 2011