Page 64 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 64

Z‹RVE












                       “Türkiye’de krizi “PERAKENDE yendi” deniliyor ya...

                            Laf bofl de¤il
                            Laf bofl de¤il




              Türk markalar› 5 milyar dolarl›k yat›r›mla 70 ülkeye 2 binden fazla ma¤aza ile
                   yay›ld›lar. Yak›n hedef 170 ülkede 10 bin ma¤aza olarak tespit edildi.
                    Türk perakende sektörü Avrupa’da 7., Dünya’da 10. s›raya yükseldi.

           A       lıflverifl Merkezleri ve Pe-               ¤unu ve bu yıl sonu itibariyle ‹stanbul'daki AVM
                                                              Bakan Ça¤layan, 2007 sonunda 179 AVM bulundu-
                   rakendeciler Derne¤i'nce
                                                            sayısının 350 olaca¤ını ve her bir AVM'nin yılda orta-
                              düzenlenen
                   13'üncüsü
                   "AMPD Perakende Zirve-
                                                            detti.
           si"‹stanbul’da yap›ld›. Zirve’nin                lama bin ve 4 bin kifliye istihdam sa¤ladı¤ını da kay-
           açılıflında konuflan Devlet Bakan›
           Zafer Ça¤layan, Perakendecilere  Zafer Ça¤layan    Tar›m sektörümüz ihracatç›d›r
           seslenerek “Sektörünüz 3,5 mil-                    Tarım ve Köyiflleri Bakanı Mehmet
           yon civarında bir istihdam sa¤lıyor.             Mehdi Eker,  Perakende Zirvesi'nde Türk
           Türk perakende sektörü Avrupa'da 7. ve Dünya’da 10.  tarım sektörünün bugün net ihracatçı bir
           büyük perakende sektörü” dedi ve flunlar› ekledi:  sektör oldu¤unu, tarımsal üretim de¤eri-
           “Türkiye gıda harcamalarında Avrupa'da 5. gıda dıflı  mizin 23 milyar dolardan 56 milyar dola-
           harcamalarda 8. büyük pazar. Türkiye'nin 73 milyon  ra çıktı¤›n›, büyüklük açısından dünyada  Mehmet
           nüfusu ve 28 yafl ortalamasıyla kendisi zaten çok  8. sıraya geldi¤imizi söyledi. Tarımsal  Mehdi Eker
           önemli bir iç pazara sahip. Bugün Türkiye mal ihra-  ürün ihracatım›z 11,2 milyar dolar, itha-
           catının yanı sıra hizmet ihracatını da ciddi flekilde ger-  latım›z ise 9 milyar dolar. G›da fasl›n›n AB ile müzake-
           çeklefltirmifl bir ülkedir."                       reye aç›ld›¤›n› da hat›rlatan Eker, Türkiye’nin 3 bin
              Ça¤layan konuflmas›nda, ihracatın 2010’da 113 mil-  900'ün üzerinde bitki türü ile bütün Avrupa kıtasından
           yar doları geçece¤ini, bunun yanı sıra hizmet ihra-  daha zengin bir biyo çeflitlili¤e sahip oldu¤unu söyle-
           catının da oldu¤unu ve bu sektörde de Türkiye'nin çok  di. Bakan Eker ayr›ca 200’ün üzerinde uzman, 527 mil-
           önemli avantajlar sa¤ladı¤ını söyledi ve flu bilgiyi pay-  yon datayla Türkiye’nin tar›m envanterini ç›kard›klar›-
           laflt›: “Türkiye dünyadaki 3.3 trilyon dolarlık hizmet ti-  n› aç›klad›.
           careti içinde 35 milyar dolar hizmet ihracatı, 16.5 mil-
           yar dolar da hizmet ithalatı yapt›. 50 milyar dolar civa-  Hedef: 2023’te 10 bin ma¤aza
           r›nda hizmet ticareti olan bir ülkeyiz.”                           AMPD Yönetim Kurulu Baflkan›
                                                                            Mehmet Nane, perakende sektörü-
                                                                            nün yurtd›fl›ndaki 2 bin ma¤azaya
                                                                            5 milyar dolarl›k yat›r›m yapt›¤›n›,
                                                                            bu yat›r›m› 2023 y›l›na kadar 10 bin
                                                                            ma¤azaya ç›karmay› hedefledikleri-
                                                                            ni söyledi. Nane, “2023 y›l›ndaki
                                                             Mehmet Nane
                                                                            500 milyar dolarl›k ihracat›n 40
                                                                            milyar dolar›n› bu ma¤azalar üze-
                                                            rinden gerçeklefltirmek istiyoruz” dedi. Nane flu anali-
                                                            zi yapt›: “Perakende sektörü büyürken onunla etkile-
                                                            flen onlarca sektör de büyümeye ve Türkiye’nin d›fl›na
                                                            taflmaya bafllad›. Sektörümüz Türkiye’deki 72 milyon
                                                            tüketiciyi kalitesi giderek artan ürün ve hizmetlerle do-
                                                            natarak tüketicinin yaflam standard›n› yükselten bir
                                                            sektör haline geldi. Ekonominin barometresi oldu.”

           62 KobiEfor Ocak 2011
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69