Page 65 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 65
‹STANBUL ALIfiVER‹fi VE
E⁄LENCE MERKEZ‹
Jones Lang La Salle Türkiye Baflkan› Avi Alkafl mo-
deratörlü¤ünde düzenlenen oturumda Zorlu Holding
Yönetim Kurulu Baflkan› Ahmet Nazif Zorlu, ‹stan-
bul'da yapt›klar› al›flverifl merkezinin 2012 y›l›nda aç›- yen bir kanal oldu¤unu söyledi. Sporun kendileri için
laca¤›n› belirterek, "Kültür merkezi, oteli rezidans› ile çok yeni bir trend oldu¤unu ifade eden Y›ld›r›m, sa¤-
5'i bir yerde bir proje. Biz AVM içinde yapaca¤›m›z l›k kulüplerinin en yo¤un oldu¤u günlerin al›flverifl
Kültür Merkezi'ne Broadway oyunlar›n› getirece¤iz" günlerinin en zay›f oldu¤u günlere denk geldi¤ini an-
dedi. latan Y›ld›r›m, bu ikisinin birlikte yer almas›n›n
Boyner Holding Yönetim Kurulu Baflkan› Cem Boy- AVM’de müthifl bir sinerji yaratt›¤›n› vurgulad›.
ner, art›k AVM’lerde restoran, cafe, sinema ve spor ‹stanbul Doors Group Yönetim Kurulu Baflkan› R›za
merkezlerinin de arand›¤›n› söyledi. ‹stanbul Shop- Büyüku¤ur, TÜB‹TAK deste¤iyle çevreye iliflkin entera-
ping Fest’ten çok umutlu oldu¤unu belirten Boyner, san bir projeleri bulundu¤unu söyledi. Büyüku¤ur,
bir arkadafl›n›n Türkiye’yi “keyif, buyurun, hamdol- proje çerçevesinde Bebek’te kendi enerjilerini kendi-
sun” ülkesi olarak tan›mlad›¤›n› anlatt› ve internetin lerinin üretece¤ini aktard›. Ellerinden geldi¤i kadar or-
önemine vurgu yapt›. ganik ürün kullanmaya çal›flt›klar›n› belirten Büyüku-
Mars Entertainment Group CEO’su Muzaffer Y›ld›- ¤ur, servisinden dekorasyonuna kadar tamamen orga-
r›m, AVM’lerde 58 lokasyonda sinemalar› bulundu¤u- nik restoranlar açmay› hedeflediklerini de sözlerine
nu belirterek, sineman›n bütün yiyecek içece¤i besle- ekledi.
Perakende ihracat önemli getirdi. 2023’te 4 milyar dolar› yabanc›lardan gelmek
Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) üzere turistlerin al›flveriflini 10 milyar dolara ç›karmak
Baflkan› Mehmet Büyükekfli, Türki- istediklerini anlatan Y›lmaz, bu projede ‹stanbul Bü-
ye'nin iç piyasay› canl› tuttu¤unu, yükflehir Belediyesi, THY, TAV gibi kurulufllar›n destek-
d›fl piyasada farkl› pazarlara yönel- lerini ald›klar›n› ifade etti.
diklerini ifade ederek, fason üretim-
den markal› üretime geçtiklerini Mehmet Gelece¤in tüketicisi orta s›n›f
Büyükekfli
söyledi. ‹hracatç›lar olarak peraken- Boston Consulting Group Milan
deye büyük önem verdiklerini belir- Ofisi Orta¤› ve Yönetim Direktörü
ten Büyükekfli, “Çünkü ihracat›m›z› büyütmek istiyor- Antonio Achille, küresel krizin bir
sak, gidece¤imiz yol belli. Markal› ürün üretece¤iz.” Tsunami etkisi yaratt›¤›n› belirte-
dedi ve “Markal› ürün sataca¤›z. ‹flte bu amaçla Hazi- rek, Türkiye gibi geliflmekte olan
ran ay›nda T‹M Yurtd›fl› Perakende Yat›r›m Koordinas- ekonomilerde tüketici güveni aç›-
yon Kurulu'nu hayata geçirdik. Yurtd›fl›nda ma¤aza aç- Antonio Achille s›ndan çok iyi rakamlar bulundu-
t›¤›m›z zaman mal›m›z› direkt olarak satma imkan›na ¤unu söyledi. Perakendecilik sek-
kavufluyoruz.” diye ekledi. töründe h›z›n çok artt›¤›n› kayde-
den Achille, tüketiciler aç›s›ndan de¤iflen de¤erlerin
Tüm ödemeler kartl› olacak perakendeciler ve AVM’ciler için çok önemli oldu¤u-
Bankalararas› Kart Merkezi (BKM) Genel nun alt›n› çizdi. Tüketimde lüks ile eriflilebilir lüks ara-
Müdürü Sertaç Özinal da flu anda Türki- s›ndaki ayr›m›n belirsizleflmeye bafllad›¤›na dikkat çe-
ye'de 48 milyon kredi kart›, 68 milyon ban- ken Achille, orta s›n›f›n gelece¤in tüketicisi olaca¤›n›
ka kart›, 1 milyon 200 bin pos cihaz›n›n kul- aktard›.
lan›mda oldu¤unu belirtti. Kartl› ödeme sis-
Sertaç Özinal temlerinin perakende sektöründe yüzde Türkiye, Çaml›ca projesi 2013’te bitecek
70'lik bir orana ulaflt›¤›n› kaydetti. Emaar Türkiye CEO’su Ozan Ba-
laban, Emaar’›n Endonazya’dan
‹stanbul Shopping Fest geliyor ABD’ye 13 ülkede ciddi bir yat›r›m
Birleflmifl Markalar Derne¤i (BMD) Baflkan› Y›lmaz portföyü oldu¤unu söyledi. Dün-
Y›lmaz, “‹stanbul Shopping Fest” projesinden sözede- yan›n en yüksek binas› Burj Khali-
rek, ‹stanbul'u arzulanan bir al›flve- fa’y› yapan Emaar’›n dünyan›n en
rifl ve e¤lence flehri olarak tüm dün- büyük al›flverifl merkezi Dubai Ozan Balaban
yaya tan›tmak istediklerini söyledi. Mall’› da yapt›¤›n› aç›klayan Bala-
Sloganlar›n›n “40 gün 40 gece e¤- ban 2013 y›l› sonunda tamamlana-
lence” oldu¤unu aktaran Y›lmaz, bu cak yeni projelerinin Çaml›ca’da, aç›k ve kapal› alan-
dönem Nevruz, Paskalya ve Hamur- lar›yla bir yaflam müzesi konseptiyle gerçekleflece¤i-
suz bayramlar›n› kapsad›¤›n› dile ni kaydetti.
Y›lmaz Y›lmaz
Ocak 2011 KobiEfor 63