Page 181 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 181
V‹NÇSAN’DAN
YEN‹ B‹R PROJE ATA⁄I DAHA
Yaklafl›k 30 y›ld›r, yurtiçi
ve yurtd›fl›nda faaliyette olan
Vinçsan, imalatç›lara yönelik
tasarlanm›fl yeni ürününün ilk
lansman›n› Renex Yenilenebi-
lir Enerji Teknolojileri, Enerji
Verimlili¤i ve Yal›t›m Fua-
r›’nda yapt›. Vinçsan Yönetim
Kurulu Üyesi Hakan Tekel,
Türkiye’de daha önce yap›l-
mam›fl yeni makine Borvek Hidromek Design Turkey
Tezgah› için flunlar› söylüyor: “Türkiye’de bu bo-
yutlarda bir makine yok. 5 eksenli ve 20 metre ya- 2010 ‹yi Tasar›m Ödülü’nü Ald›!
tayda, 5 metre dikeyde, yani yaklafl›k 100 metre-
karelik bir alanda çal›fl›yor.” ‹fl makinas› sektörünün lider üreticisi Hidromek,
Avrupa’dan getirilen tezgah›n sa¤layaca¤› avan- endüstriyel tasar›m ekibinin üzerinde uzun süredir
tajlarla ilgili olarak büyük vinçlerde büyük parçala- çal›flt›¤›, yeni nesil ekskavatörü ile Türkiye’nin en
r› tek seferde iflleyebileceklerini söyleyen Tekel, önemli tasar›m yar›flmas› olan Design Turkey Tasa-
makinenin imalat›n›n çok hassas oldu¤una de¤ini- r›m Yar›flmas›’nda, yat›r›m ürünleri alan›nda “‹yi Ta-
yor ve ekliyor: “Yüksek s›n›f vinçleri ya da 24 saat sar›m” ödülünü ald›.
çal›flan vinçlerin, örne¤in bir çelikhane vincinin ara- Design Turkey Endüstriyel Tasar›m Yar›flmas›, Tur-
bas›n› düflündü¤ümüz zaman 80 - 90 ton kendi quality program› dahilinde, D›fl Ticaret Müflteflarl›¤›
a¤›rl›¤› ve üzerine koydu¤unuz ekipmanlar›n›z›n (DTM), Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) ve Endüstri-
hassas olmas› gerekiyor. Makine tabiriyle o yüzeyi yel Tasar›m Meslek Kuruluflu (ETMK) iflbirli¤iyle her
silmeniz gerekiyor. Yeni makine, bunlar›n hepsini y›l düzenleniyor. Yar›flmada 2008 y›l›nda da Kaz›c›-
komple bir seferde iflleyebiliyor. Art›k ölçüm hata- Yükleyici Maestro serisiyle “Üstün Tasar›m Ödülü”
s› olmayacak ve istedi¤imiz imalat› yapabilece¤iz.” alan Hidromek, böylece sektöründe peflpefle 2 ödül
Özellikle Renex 2010’da makineyi tan›tmay› bek- alan tek firma oldu. "Hidromek Operatörü" yaratma
lediklerini söyleyen Tekel, rüzgar enerjisinde kulla- anlay›fl›yla oluflturulan seride operatörün ofisinde gi-
n›lan büyük rüzgar güllerinin Türkiye’de ifllemesi- bi konforlu ve rahat hissetmesi, makineyi kolayl›kla
nin yap›lamad›¤›n› ancak bu makinenin rahatl›kla kullanma düflüncesi amaçland›. Buna göre Hidromek
yapabilece¤ini anlat›yor. Tekel, “Çelik konstrüksi- operatörünün tüm makineyi daha rahat kumanda
yon imalat› oldu¤u sürece yapabiliyoruz. En son edebilmesi amac›yla kullan›mdaki temel fonksiyon-
Yolbulan’da, çelikhanenin bütün alt grubunu, 750- lar olan joystickler, ›s›tmal›-haval› süspansiyonlu
800 ton imalat›n› yapt›k. Üretimde, ocaktan ç›kt›¤› koltuk ve kolçaklar› birbirlerinden ba¤›ms›z ayarla-
andan so¤utma ›zgaras›na kadar o hatt› boydan nabilir olarak tasarland›. Ödüllü ekskavatör serisi, s›-
boya biz yapt›k. Bu tezgahla o imalatlar› da rahat- n›f›nda ilk kez sunulan Opera (Hidromek Operatör
l›kla yapabilece¤iz” diyor. Tekel, 2011’de yeni yap- Ara Yüzü) ile donat›ld›. Opera; motor devrini, menü-
t›klar› yat›r›mlar› tam olarak çal›fl›r hale getirmeyi çal›flma ayarlar›n›, ayd›nlatma-silecek ve müzik sis-
hedeflediklerini sonraki süreçte ise Gebze’de bulu- temi fonksiyonlar›n› biraraya toplayan bir kumanda
nan 68 dönümlük fabrikay› daha faal hale getirme- ünitesi. Hidromek yeni ekskavatör serisinde konfor-
ye yönelik planlar› oldu¤unu ifade ediyor. Daha lu çal›flma ortam› için tam otomatik klima kullan›ld›.
çok imalat ifllerinin yap›ld›¤› Gebze’de vinçlerin Çal›flma esnas›nda gerekli bütün bilgileri takip ede-
sevk öncesi kurulumu yap›l›yor. Pendik’teki çal›fl- bilecek geri görüfl kameras› özelli¤i içeren renkli TFT
ma alan›nda ise talafll› imalata yer veriliyor. bilgi ekran› bulunuyor. Temel fonksiyonlar bu ekran-
da takip edilebilece¤i gibi Opera yard›m›yla menü-
den çal›flma ayarlar› da yapabiliyor. Seride öne ç›kan
özelliklerden biri de tasar›m ve renk farkl›laflmas›yla
günümüzün dinamik form ve çizgileri kullan›larak
mekanik parçalar›n görsel bütünlü¤ünün sa¤lanm›fl
olmas›. Turquality marka destek sistemi taraf›ndan
akredite edilmifl olan Hidromek, Türkiye baflta ol-
mak üzere 5 k›tada 50 ülkedeki çal›flmalar›yla her
geçen gün büyümeye devam ediyor ve gelifltirilen
tasar›mlar›yla bir “Dünya Markas› Olma” vizyonunu
gerçeklefltirmeyi hedefliyor.
Ocak 2011 KobiEfor 179