Page 177 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 177
OTO YEDEK PARÇADA DE⁄‹fi‹M‹N
ÖNCÜSÜ ATILGAN GRUP
At›lgan fiirketleri’nin temelleri
1969 y›l›nda Ahmet At›lgan taraf›n-
dan yedek parça perakende ma¤a-
zas› olarak Rize’de at›ld›. 1985 y›l›n-
da ‹stanbul Aksaray’da yedek parça
toptan sat›fl organizasyonu olufltu-
Kia Cerato art›k çok daha atak ruldu. Yedek parça sektörünün ön-
cü firmalar›ndan olan At›lgan Grup,
Kia Cerato, keskin hatl› d›fl yap›s›yla son derece Türkiye’nin de¤iflik illerinde Ford
sportif bir görünüm sergiliyor. Cerato’nun, KIA’n›n marka araçlar›n sat›fl servis ve ye-
tamamen yenilenen tasar›m anlay›fl›n›n bir sonucu dek parça yetkili bayisi. Firma bünyesinde yan sa-
oldu¤unu vurgulayan KIA Tasar›m Merkezi Baflkan› nayi yedek parça toptan sat›fl› yapmak amac›yla
Peter Schreyer’a göre KIA’n›n gelecekteki tasar›m ATY Otomotiv 1971 y›l›nda kuruldu. 2003 y›l› iti-
çizgisi, yal›nl›k ve amaca hizmet etmeye yönelik bir bar›yla Türkiye hafif ticari araç özellikle Ford gru-
tasar›m anlay›fl›na sahip. Kia’ n›n C segmentindeki bunda yedek parça toptan sat›fl›, ihracat ve itha-
baflar›l› temsilcisi Cerato modeli art›k 6 ileri vites se- lat iflleri yapan firma, ‹ngiltere, Romanya, Ukray-
çene¤iyle sat›fla sunuluyor. Hem düz hem de oto- na, Çin flubeleriyle Türkiye, Avrupa, Rusya ve Or-
matik flanz›man seçene¤inde sunulan 6 ileri vites ile tado¤u, Asya Pasifik, Afrika ülkelerine yedek par-
Cerato’lar, art›k çok daha atak bir sürüfl karakteri ça ihracat› yap›yor. Ayr›ca yedek parça üretimi fa-
sergiliyor. Yeni gelifltirilmifl 6 ileri otomatik flanz›- liyetleri At›l-san Otomotiv ad› alt›nda devam edi-
man, konforlu vites geçifllerine ve kesintisiz güç ile- yor. Grup bünyesinde yer alan At›lgan ‹nflaat her
timine imkan tan›yor. türlü inflaat-taahhüt ifllerini gerçeklefltiriyor. At›l-
gan Sigorta ise büyük sigorta flirketlerinin acente-
si olup, grup bünyesi içerisinde At›lgan-Aty Sigor-
ta A.fi. olarak hizmet veriyor. 350 çal›flan›yla bin-
lerce müflterisine hizmet veren Grup, insan kay-
naklar› ve At›lgan misyonundan yararlanarak,
müflteri sadakatini mümkün k›lacak marka de¤e-
rini yaratmay› ve global iflbirlikleri yaparak oto-
motiv sektöründe marka olmay› ve bölgesel ola-
rak büyümeyi hedefliyor. Müflteri memnuniyeti ve
güven üzerine kurulu bir hizmet anlay›fl›yla dün-
ya çap›nda sayg›n markalara sahip olarak At›lgan
Grubu, dünyadaki geliflmelere uyum sa¤layarak
Türkiye’de oto yedek parça sektöründe de¤iflimin
öncüsü olmay› sürdürüyor. At›lgan Grup’un strate-
jileri ise flöyle: “Dünyada ve Türkiye’de oto yedek
parçada marka olmak. Pazar koflullar›ndan kay-
naklanan yüksek rekabete ra¤men karl›l›¤› ve ka-
Fiat Fiorino’ya Yo¤un Talep! zanç yap›s›n› güçlü k›lmak. Kaliteyi art›rmak, ma-
liyetleri azaltmak ve iflgücünü gelifltirmek. Talep-
‹lk olarak 2007 y›l›n›n Aral›k ay›nda Cargo versi- te görülen inifl ve ç›k›fllara göre esneklik göstere-
yonuyla sat›fla sunulan ve yepyeni bir hafif ticari bilecek pazarlama sistemleri gelifltirmek. Büyüme
araç s›n›f›n›n öncüsü olarak dikkat çeken Fiat Fiori- için yeni iflbirliklerine aç›k olmak. Kar da¤›t›m›n-
no, 3. yafl›n› kutlad›¤› bugünlerde Türkiye’de 70 bin da ortaklara daha yüksek kar paylar› da¤›tabilme.
adetlik sat›fl s›n›r›n› zorluyor. K›sa bir süre önce ye- Büyüme Stratejisi; de¤erli ürünler üretmek için
nilenen ve Tofafl’›n Bursa’daki fabrikas›nda üretilen teknoloji ile desteklenmifl yat›r›mlar yapmak. Sür-
Fiat Fiorino; Active, Dynamic ve Emotion gibi kon- dürülebilir ve art›r›labilir karl›l›k ve sermaye ve-
forlu ve zengin donan›m paketleriyle peflin indirimli rimlili¤i elde etmek. Güvenli büyüme f›rsatlar›n›
kampanyal› fiyatlar›yla tercih ediliyor. Motor yelpa- de¤erlendirmek. Üretim ve Marka Stratejisi: Güç-
zesine kat›lan 1.3 litre 95 HP’lik ikinci nesil Multijet lendirilmifl ürünler üreterek, yerel ihtiyaçlara ce-
dizel güç ünitesi ile dikkat çeken yeni Fiat Fiorino, vap vermek. Uzakdo¤u mallar›yla rekabet edebi-
yenilenen iç tasar›m›yla fark yarat›yor. K›sa bir süre lecek ürün gruplar›na yo¤unlaflmak. OEM fabrika-
önce yenilenerek genetik kardefllerinden daha üstün lara ürün verecek standartlar› oluflturmak. Çin’de
niteliklere kavuflan Fiat Fiorino, Cargo, Combimix ve üretim yapacak tesisler oluflturmak.”
Combi karoser tipleriyle tercih edilebiliyor.
Ocak 2011 KobiEfor 175