Page 72 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 72
DOSYA/ORGAN‹K TARIM
Tek Organik Market bir ‘TIK’ uzakl›kta
“Sa¤l›kl› Yaflam Merke-
zi” slogan›yla 2006’dan bu
yana müflterilerine ulaflan
Tek Organik Market, 4 y›l-
da yüzde 400’den fazla
büyüdü. Tek Organik G›da
Tekstil Sanayi Yetkilisi Er-
kan Aktoprak, ilk olarak
organik ürün ihracat›yla
sektöre ad›m att›klar›n› be-
lirterek, Türkiye’deki bi- Erkan
linçli tüketicinin artmaya Aktoprak
bafllamas›yla Tek Organik
Market’i açt›klar›n› ve h›zl›
bir bilinçlendirme dönemine girdiklerini söylüyor.
Özellikle otel ve restoran talepleri ile showroom
TÜRK‹YE’DE ÜRET‹LEN ihtiyac›na cevap vermek ad›na organik market ifline
ORGAN‹K ÜRÜNLER girdiklerini belirten Aktoprak, “Tek Organik Market
olarak müflterilerimize ulafl›yoruz. Hedefimiz ‹stan-
l Kuru incir l Çekirdeksiz üzüm l Kuru kay›s› bul’un muhtelif semtlerinde yayg›nlaflmakt›r” diyor.
l Zeytinya¤› l Domates l Sebze konserveleri Ürünlerini sertifikal› organik üretim yapan üreticiler-
l Dondurulmufl sebze l Un ve unlu mamuller den tedarik ettiklerini aktaran Aktoprak, Tek Organik
(makarna, ekmek, bisküvi) l Sert kabuklu mey- Market olarak sertifikal› olduklar›n›n alt›n› çiziyor.
veler l Konfeksiyon l Meyve suyu (nar, elma, Aktoprak, flunlar› kaydediyor: “En fazla tercih edi-
portakal, çilek, viflne vb.) l F›nd›k (kabuklu, iç, len organik ürün yelpazesinde yafl sebze ve meyve
kavrulmufl, kesilmifl ve püre) l Dondurulmufl yer al›yor. Müflterilerimize organik olarak tan›mlana-
meyve (çilek, viflne, kiraz, bö¤ürtlen, fleftali vb.) cak her türlü ürünü sunabiliyoruz. Bunun içinde flar-
l Tekstil (kumafl ve ev tekstili) l Kekik l Anason küteriden unlu mamullere, bebek-çocuk ifl giyimin-
l Mavi haflhafl l Susam l Kimyon benzeri t›bbi den temizlik malzemelerine çok çeflitli ürün gam› bu-
aromatik maddeler l Nohut l Baklagiller lunuyor. Tek Organik Market olarak internet üzerin-
den sat›fllar yap›yoruz. www.tekorganikmarket.com
Özkan, “Ziraat fakültelerinde organik tar›m bölümle- adresine giren herkes hangi ürünü istiyorsa biz müfl-
ri henüz etkin de¤ildir. Tar›m ve Köyiflleri Bakanl›¤› terimize ürünü kendi araçlar›m›zla ulaflt›rabiliyoruz.
taraf›ndan yeni yay›mlanan ‘Organik Tar›m›n Esasla- Ürünlerimiz elimizde, raf›m›zda. Marketimizde olma-
r›’ konulu mevzuat organik tar›m girdilerini organize yan ürünü web sayfam›za koymuyoruz.”
etmekte ve organik ürünlerin pazarlanma koflullar›- Organik ürünlerin fiyatlar›n›n yüksek olmas›n›n
na bir disiplin getirmektedir. Bu mevzuat AB ile pa- arz-talep dengesinden kaynakland›¤›n› ifade eden
ralel bir mevzuatt›r. Ancak piyasa gözetim ve dene- Aktoprak, bilinçlenme düzeyinin artmas›yla fiyatlar›n
timinin çok iyi yap›lmas› gerekmektedir” diye konu- afla¤›ya inece¤ini öngörüyor.
fluyor.
Organik ürünlerin dünyadaki bugünkü pazar› 35-
40 milyar dolarken, 2011-2012’de 70 milyar dolar›
bulaca¤› hesaplan›yor. Refah seviyesi artt›kça insan-
lar organik ürünlere daha çok önem veriyor. Organik
ürün nedir? sorusuna tüketicinin henüz bilinçli yak-
laflmad›¤›n› aktaran Özkan, flunlar› kaydediyor: “Do-
¤al ad› alt›nda pazarlanan ürünler ile organik kar›fl-
t›r›lmaktad›r. Türkiye‘nin organik tar›m potansiyelini
de¤erlendirmesi için bu ürünlerin pazarlanmas› ko-
nusunda Tar›m ve Köyiflleri Bakanl›¤›’n›n deste¤i ile
önemli aç›l›mlar yap›lmal›d›r. Örne¤in organik tar›m
ile turizm sektörünün bir flekilde irtibatland›r›lmas›
gerekmektedir. AB‘de oldu¤u gibi organik üretim
alanlar›nda ufak turizm iflletmelerinin bulunmas›, ta-
d›m noktalar›n›n aç›lmas› teflvik edilmelidir. Organik
ürünlerin kolay ulafl›labilirli¤i sa¤lanmal›d›r. Türki-
ye‘nin organik tar›m konusunda potansiyeli yüksek-
tir. Bu potansiyelin ihracat için kullan›lmas› gerek-
mektedir.”
72 KobiEfor Eylül 2010