Page 72 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 72

DOSYA/ORGAN‹K TARIM


                                                              Tek Organik Market bir ‘TIK’ uzakl›kta
                                                              “Sa¤l›kl› Yaflam Merke-
                                                            zi” slogan›yla 2006’dan bu
                                                            yana müflterilerine ulaflan
                                                            Tek Organik Market, 4 y›l-
                                                            da yüzde 400’den fazla
                                                            büyüdü. Tek Organik G›da
                                                            Tekstil Sanayi Yetkilisi Er-
                                                            kan Aktoprak, ilk olarak
                                                            organik ürün ihracat›yla
                                                            sektöre ad›m att›klar›n› be-
                                                            lirterek,  Türkiye’deki bi-  Erkan
                                                            linçli tüketicinin artmaya  Aktoprak
                                                            bafllamas›yla Tek Organik
                                                            Market’i açt›klar›n› ve h›zl›
                                                            bir bilinçlendirme dönemine girdiklerini söylüyor.
                                                              Özellikle otel ve restoran talepleri ile showroom
                  TÜRK‹YE’DE ÜRET‹LEN                       ihtiyac›na cevap vermek ad›na organik market ifline
                    ORGAN‹K ÜRÜNLER                         girdiklerini belirten Aktoprak, “Tek Organik Market
                                                            olarak müflterilerimize ulafl›yoruz. Hedefimiz ‹stan-
             l Kuru incir  l Çekirdeksiz üzüm  l Kuru kay›s›  bul’un muhtelif semtlerinde yayg›nlaflmakt›r” diyor.
             l Zeytinya¤› l Domates l Sebze konserveleri    Ürünlerini sertifikal› organik üretim yapan üreticiler-
             l Dondurulmufl sebze  l Un ve unlu mamuller     den tedarik ettiklerini aktaran Aktoprak, Tek Organik
             (makarna, ekmek, bisküvi) l Sert kabuklu mey-  Market olarak sertifikal› olduklar›n›n alt›n› çiziyor.
             veler  l Konfeksiyon  l Meyve suyu (nar, elma,   Aktoprak, flunlar› kaydediyor: “En fazla tercih edi-
             portakal, çilek, viflne vb.) l F›nd›k (kabuklu, iç,  len organik ürün yelpazesinde yafl sebze ve meyve
             kavrulmufl, kesilmifl ve püre)  l Dondurulmufl    yer al›yor. Müflterilerimize organik olarak tan›mlana-
             meyve (çilek, viflne, kiraz, bö¤ürtlen, fleftali vb.)  cak her türlü ürünü sunabiliyoruz. Bunun içinde flar-
             l Tekstil (kumafl ve ev tekstili) l Kekik l Anason  küteriden unlu mamullere, bebek-çocuk ifl giyimin-
             l Mavi haflhafl l Susam l Kimyon benzeri t›bbi   den temizlik malzemelerine çok çeflitli ürün gam› bu-
             aromatik maddeler l Nohut l Baklagiller        lunuyor. Tek Organik Market olarak internet üzerin-
                                                            den sat›fllar yap›yoruz. www.tekorganikmarket.com
           Özkan, “Ziraat fakültelerinde organik tar›m bölümle-  adresine giren herkes hangi ürünü istiyorsa biz müfl-
           ri henüz etkin de¤ildir. Tar›m ve Köyiflleri Bakanl›¤›  terimize ürünü kendi araçlar›m›zla ulaflt›rabiliyoruz.
           taraf›ndan yeni yay›mlanan ‘Organik Tar›m›n Esasla-  Ürünlerimiz elimizde, raf›m›zda. Marketimizde olma-
           r›’ konulu mevzuat organik tar›m girdilerini organize  yan ürünü web sayfam›za koymuyoruz.”
           etmekte ve organik ürünlerin pazarlanma koflullar›-  Organik ürünlerin fiyatlar›n›n yüksek olmas›n›n
           na bir disiplin getirmektedir. Bu mevzuat AB ile pa-  arz-talep dengesinden kaynakland›¤›n› ifade eden
           ralel bir mevzuatt›r. Ancak piyasa gözetim ve dene-  Aktoprak, bilinçlenme düzeyinin artmas›yla fiyatlar›n
           timinin çok iyi yap›lmas› gerekmektedir” diye konu-  afla¤›ya inece¤ini öngörüyor.
           fluyor.
              Organik ürünlerin dünyadaki bugünkü pazar› 35-
           40 milyar dolarken, 2011-2012’de 70 milyar dolar›
           bulaca¤› hesaplan›yor. Refah seviyesi artt›kça insan-
           lar organik ürünlere daha çok önem veriyor. Organik
           ürün nedir? sorusuna tüketicinin henüz bilinçli yak-
           laflmad›¤›n› aktaran Özkan, flunlar› kaydediyor: “Do-
           ¤al ad› alt›nda pazarlanan ürünler ile organik kar›fl-
           t›r›lmaktad›r. Türkiye‘nin organik tar›m potansiyelini
           de¤erlendirmesi için bu ürünlerin pazarlanmas› ko-
           nusunda Tar›m ve Köyiflleri Bakanl›¤›’n›n deste¤i ile
           önemli aç›l›mlar yap›lmal›d›r. Örne¤in organik tar›m
           ile turizm sektörünün bir flekilde irtibatland›r›lmas›
           gerekmektedir. AB‘de oldu¤u gibi organik üretim
           alanlar›nda ufak turizm iflletmelerinin bulunmas›, ta-
           d›m noktalar›n›n aç›lmas› teflvik edilmelidir. Organik
           ürünlerin kolay ulafl›labilirli¤i sa¤lanmal›d›r. Türki-
           ye‘nin organik tar›m konusunda potansiyeli yüksek-
           tir. Bu potansiyelin ihracat için kullan›lmas› gerek-
           mektedir.”
            72 KobiEfor Eylül 2010
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77