Page 70 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 70

DOSYA/ORGAN‹K TARIM



                               Önü aç›k ve yat›r›m için en gözde sektör:
                    Organik tar›m









            Organik ürünler sektörü,
            tüm dünyada oldu¤u gibi
             Türkiye’de de yükselen
              pazarlar aras›nda yer
            al›yor. Gerek Türkiye’deki
                  üretim, gerekse
                yurtd›fl›ndan gelen
           ürünlerde çeflitlilik art›yor.
                Organik ürünlerin
               dünyadaki bugünkü
               pazar› 35-40 milyar
             dolarken, 2011-2012’de
            70 milyar dolar› bulaca¤›
                   hesaplan›yor.























          D         ünya ticareti 1970’li y›llarda bafllam›fl  lojik üretim projeleri tesis etmifllerdir. Bu ekolojik
                                                            üretim faaliyetlerinin dan›flmanl›k, teftifl ve sertifi-
                    olan organik (ekolojik) tar›mdaki geliflme-
                    lere uygun olarak, Avrupa orijinli firmalar
                                                            kasyon gibi vazgeçilmez esaslar› tamam›yla yabanc›
                    Türkiye’deki firmalardan ekolojik ürün ta-
                                                            kifli ve kurulufllarca yerine getirilmifltir. 1990’l› y›lla-
                    lebinde bulunmufl ve böylece 1984-1985
                                                            manlar yetiflmifl ve yabanc› firmalar›n ülkemizdeki
           y›llar›nda ülkemizde ekolojik tar›m bafllam›flt›r. Bu  r›n bafl›nda bu konularda az say›da da olsa Türk uz-
           y›llarda Türkiye’nin geleneksel ihraç ürünlerinden  temsilcili¤ini yapmaya bafllam›fllard›r.
           kuru incir ve kuru üzüm ile Ege Bölgesi’nde gerçek-  Organik tar›m hareketini sa¤l›kl› bir flekilde ger-
           lefltirilmifltir. Daha sonra bu ürünlere kuru kay›s›,  çeklefltirmek amac›yla 1992 y›l›nda Ekolojik Tar›m
           f›nd›k gibi ürünler de kat›larak farkl› bölgelerimize  Organizasyonu Derne¤i (ETO) kurulmufltur. Ayn› y›l
           yay›lm›flt›r.                                     içinde ‹zmir’de yap›lan “2. Akdeniz Ülkelerinde Eko-
              ‹lk y›llarda Avrupa kökenli baz› firmalar kendi ih-  lojik Tar›m Konferans›”, ETO taraf›ndan organize
           tiyaçlar› olan ürünleri anlaflmal› çiftçilerle yetifltirmek  edilmifltir. Bu flekilde ekolojik tar›m alan›nda ülke-
           ve elde edilen ürünleri Türk ihracatç›lar› vas›tas›yla  mizde yeni bir süreç bafllam›fl olup, ‹zmir bu hareke-
           kendi ülkelerine ithal edebilmek için Türkiye’de eko-  tin merkezi durumuna gelmifltir.

           70 KobiEfor Eylül 2010
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75