Page 70 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 70
DOSYA/ORGAN‹K TARIM
Önü aç›k ve yat›r›m için en gözde sektör:
Organik tar›m
Organik ürünler sektörü,
tüm dünyada oldu¤u gibi
Türkiye’de de yükselen
pazarlar aras›nda yer
al›yor. Gerek Türkiye’deki
üretim, gerekse
yurtd›fl›ndan gelen
ürünlerde çeflitlilik art›yor.
Organik ürünlerin
dünyadaki bugünkü
pazar› 35-40 milyar
dolarken, 2011-2012’de
70 milyar dolar› bulaca¤›
hesaplan›yor.
D ünya ticareti 1970’li y›llarda bafllam›fl lojik üretim projeleri tesis etmifllerdir. Bu ekolojik
üretim faaliyetlerinin dan›flmanl›k, teftifl ve sertifi-
olan organik (ekolojik) tar›mdaki geliflme-
lere uygun olarak, Avrupa orijinli firmalar
kasyon gibi vazgeçilmez esaslar› tamam›yla yabanc›
Türkiye’deki firmalardan ekolojik ürün ta-
kifli ve kurulufllarca yerine getirilmifltir. 1990’l› y›lla-
lebinde bulunmufl ve böylece 1984-1985
manlar yetiflmifl ve yabanc› firmalar›n ülkemizdeki
y›llar›nda ülkemizde ekolojik tar›m bafllam›flt›r. Bu r›n bafl›nda bu konularda az say›da da olsa Türk uz-
y›llarda Türkiye’nin geleneksel ihraç ürünlerinden temsilcili¤ini yapmaya bafllam›fllard›r.
kuru incir ve kuru üzüm ile Ege Bölgesi’nde gerçek- Organik tar›m hareketini sa¤l›kl› bir flekilde ger-
lefltirilmifltir. Daha sonra bu ürünlere kuru kay›s›, çeklefltirmek amac›yla 1992 y›l›nda Ekolojik Tar›m
f›nd›k gibi ürünler de kat›larak farkl› bölgelerimize Organizasyonu Derne¤i (ETO) kurulmufltur. Ayn› y›l
yay›lm›flt›r. içinde ‹zmir’de yap›lan “2. Akdeniz Ülkelerinde Eko-
‹lk y›llarda Avrupa kökenli baz› firmalar kendi ih- lojik Tar›m Konferans›”, ETO taraf›ndan organize
tiyaçlar› olan ürünleri anlaflmal› çiftçilerle yetifltirmek edilmifltir. Bu flekilde ekolojik tar›m alan›nda ülke-
ve elde edilen ürünleri Türk ihracatç›lar› vas›tas›yla mizde yeni bir süreç bafllam›fl olup, ‹zmir bu hareke-
kendi ülkelerine ithal edebilmek için Türkiye’de eko- tin merkezi durumuna gelmifltir.
70 KobiEfor Eylül 2010