Page 74 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 74

DOSYA/GIDA-RAMAZAN ÖZEL



                                11 Ay›n Sultan›
            Ramazan










              Bu y›l Ramazan ay›ndaki fiyatlar,
                 bakliyat gibi ürünlerin hasat
                  zaman›na denk gelmesi ve
                 rekoltenin yüksek olmas›yla
                tüketiciyi güldürecek. Fiyatlara
                Ramazan zamm› beklenmiyor.











                                                                    zan öncesinde bafllar ve oruçla birlikte 2
                                                                       ay kadar sürer.
                                                                          Bugüne kadar yap›lan istatistikler
                                                                         Ramazan aylar›nda g›da sektörünün
                                                                          ortalama yüzde 13-20 aras›nda bü-
                                                                          yüdü¤ünü gösteriyor. Tüketilen yi-
                                                                           yecek kütlesindeki art›fl oran›ndan
                                                                           ortalama yüzde 2 puan fazla art›fl
                                                                          da cirolarda gözlenir. Bu da bize,
                                                                          Ramazan öncesinde ve oruç ay›nda
                                                                         g›da fiyatlar›nda ortalama yüzde 2
           Ü     da Ramazan ay›, manevi-moral ba-                 spekülatif de¤ildir, g›da ürünlerinde ithalat
                 lkemizde ve Müslüman dünyas›n-
                                                                       art›fl yafland›¤›n› gösterir. Ancak fiyat
                                                                     art›fllar› talep artt›¤› için artmaz, yani
                 k›mdan toplumsal bir etki yarat›rken
                 ayn› zamanda özel bir ekonomik anlam tafl›r.
           Bireylerin tüketim e¤ilimi, özellikle g›da ve içecek  ve ihracat gibi faktörlere ve o y›l ki tar›msal has›la-
                                                            n›n seyrine ba¤l›d›r. Ayr›ca Ramazan ay›n›n rastlad›-
           sektörü yönünden artar, piyasalar ve uluslararas› ti-  ¤› mevsimle de yak›ndan ilgilidir.
           caret belirgin bir canlanma yaflar. Canlanma Rama-  Ülkemizde Ramazan ekonomisinin bir di¤er özel-


                          F‹YAT ARTIfiI BEKLEM‹YORUZ

                Ramazan ay›na say›l› günler kala bir de¤erlendirme yapan Türkiye G›da ve
             ‹çecek Sanayi Dernekleri Baflkan› (TGDF) fiemsi Kopuz, birçok üründe zam
             olmad›¤› gibi fiyatlarda düflüflün oldu¤unu ifade ederek, tüketicileri Rama-
             zan ay›nda dengeli beslenmeleri konusunda uyard›. Bu y›l Ramazan ay›nda
             fiyatlar›n talep art›fl›na ba¤l› olarak yükselmeyece¤ini belirten Kopuz “Fiyat-
             lar normal seyri içerisinde kalacak. ‹klim flartlar›n›n iyi gitmesinden dolay›,
             ço¤u ürünün rekoltesi geçen y›la göre yüksek olacak ve fiyatlarda geçen se-
             neye göre daha düflük olacakt›r. K›sacas› bu y›l Ramazan’da fiyat art›fl› ön-
             görmüyoruz” diye konufltu. Tüketicileri Ramazan f›rsatç›lar›na karfl› uyaran
             Kopuz, tüketicilerin ambalajl› ürünleri tercih etmeleri gerekti¤ini dile getirdi.


           74 KobiEfor A¤ustos 2010
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79