Page 144 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 144
AFYONKARAH‹SAR & OSB’S‹
Aras Kargo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.arascargo.com
‹kbal yeni yat›r›mlar› ile pazar liderli¤ine oynuyor
G›da ve turizm sektöründeki bafla- za güvenle tüketilebilecek ürün-
r›l› performans›yla kendini kan›tla- ler sunuyor. Ürünlerine güveni-
yan, son olarak da flekerleme pazar›- ni de market raf›na sunulan
na iddial› bir girifl yapan ‹kbal, 88 y›l- ürünlerinde, hayvanlara ait “Pa-
l›k bilgi birikiminde yat›r›mc› kimli¤ini ön saport, Sa¤l›k Raporu, Menfle fiaha-
plana ç›karan örnek projeleri hayata sokmaya haz›r- detnamesi” gibi belgelerle arac›lar›n› bilgilendiriyor.
lan›yor. 50’nin üzerinde ifllenmifl et ürünü ile Türki- Sektörde daralmaya yol açan fiyat istikrars›zl›¤›na
ye’nin dört bir yan›na ‹kbal lezzetini tafl›yan marka, karfl› da öngörülü bir tutum sergileyen marka, so-
2009 y›l›nda sucuk pazar›n›n liderli¤ini üstlendi. Ka- rumlulu¤unun bilincinde uzun vadeli çözüm önerile-
lite ve lezzetten ödün vermeden müflterilerine üstün riyle sektöre destek olan bir tutum sergiliyor.
hizmet anlay›fl› ile ulaflan ‹kbal, son olarak flekerle-
me sektöründe ‘Türk Lokumu’nu dünyaya yaymay› Bölgenin en büyük Outlet
amaçl›yor. AVM projesi; ‹kbal Afium
1922 y›l›ndan bu yana kalite, lezzet ve sa¤l›k ko- Türkiye’nin en önemli kesiflim noktalar›ndan biri
nusunda g›da sektöründe baflar› grafi¤ini h›zla yük- olan Afyon’da kurdu¤u ‹kbal Dinlenme Tesisleri, ‹k-
selten ‹kbal, rotas›n› sürekli büyümeye çevirdi. Geç- bal Thermal Hotel’den sonra buray› bir yaflam alan›
ti¤imiz 5 y›l içerisinde sürekli büyüme stratejisi ile merkezi haline getirmeyi planlayan ‹kbal, son olarak
yat›r›mlar›n› sürdüren marka, 2008’de yüzde 60, Temmuz ay›nda “‹kbal Afium Outlet ve E¤lence Mer-
2009’da da yüzde 43’lük büyümesiyle, 2009 y›l›nda kezi”ni açmaya haz›rlan›yor. Bölgesel kalk›nma için
sucuk pazar›n›n lideri oldu. Grup ayr›ca tesislerinde örnek bir proje olan ‹kbal Afium, yaklafl›k 75 bin
yüzde 100 kapasite art›fl›yla toplam üretim hacmini metrekareye yay›lan 92 ma¤aza ile tüketiciler ile bu-
y›ll›k 7 bin 200 tona ç›kard›. Özel formülü ile 10 fark- luflacak. Ortalama bin 200 kifliye istihdam yaratacak
l› kategoride ürün gam›na sahip olan marka, Af- ‹kbal Afium Outlet Projesi toplam 30 milyon dolar
yon’da 10 bin metrekareye yay›lan özel üretim tesi- yat›r›m ile hayata geçiyor.
si ile dünya standartlar›nda üretim yap›yor. Türkiye
çap›nda yayg›n bayi a¤›yla sucuk, salam, sosis, jam- Dünyaya lokum ‹kbal ile yay›lacak
bon, döner ve donuk ürünleriyle özel lezzetlerini fiekerleme pazar›na h›zl› bir girifl yapan ‹kbal, ilk
müflterisi ile buluflturan marka, lezzetli ‹kbal yemek- olarak 50 çeflit farkl› lezzeti içinde bulunduran lo-
lerini de say›s› 24’e ulaflan ‹kbal Franchise restoran- kum ürün kategorisini Türkiye’nin her noktas›nda
lar›nda müflterileri ile buluflturuyor. tüketici ile buluflturacak. Üretim kapasitesini 4 kat›-
Türkiye’nin 9 ayd›r gündeminde olan et krizinin na ç›karan marka önümüzdeki 2 y›l içinde sektör li-
çözümü ve sofralara sa¤l›kl› eti uygun fiyattan ver- deri olmay› amaçl›yor. Dünya çap›nda ilk etapta 25
mek için yat›r›mlar ve Ar-Ge çal›flmalar› yapan ‹kbal, ülkeye ihracat planlayan ‹kbal, lokumun yan›nda ilk
üretti¤i projelerle kurumsal vatandafll›k yolunda h›z- olarak piflmaniye, saray helva, badem ezmesi daha
la ilerliyor. Yetifltirici aile modeliyle, besicilik yapan sonra helva, pekmez, tahin ve reçel gibi özel lezzet-
yetifltiricilerin, kesime haz›r hale gelen hayvanlar›n›n leri de ürün gam›na ekleyerek flekerlemede yeni bir
her türlü kontrolünü gerçeklefltiriyor ve sofralar›m›- dönem açacak.
144 KobiEfor A¤ustos 2010