Page 144 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 144

AFYONKARAH‹SAR & OSB’S‹


                                    Aras Kargo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
            www.arascargo.com
            ‹kbal yeni yat›r›mlar› ile pazar liderli¤ine oynuyor

               G›da ve turizm sektöründeki bafla-                             za güvenle tüketilebilecek ürün-
            r›l› performans›yla kendini kan›tla-                              ler sunuyor. Ürünlerine güveni-
            yan, son olarak da flekerleme pazar›-                              ni de market raf›na sunulan
            na iddial› bir girifl yapan ‹kbal, 88 y›l-                       ürünlerinde, hayvanlara ait “Pa-
            l›k bilgi birikiminde yat›r›mc› kimli¤ini ön                 saport, Sa¤l›k Raporu, Menfle fiaha-
            plana ç›karan örnek projeleri hayata sokmaya haz›r-  detnamesi” gibi belgelerle arac›lar›n› bilgilendiriyor.
            lan›yor. 50’nin üzerinde ifllenmifl et ürünü ile Türki-  Sektörde daralmaya yol açan fiyat istikrars›zl›¤›na
            ye’nin dört bir yan›na ‹kbal lezzetini tafl›yan marka,  karfl› da öngörülü bir tutum sergileyen marka, so-
            2009 y›l›nda sucuk pazar›n›n liderli¤ini üstlendi. Ka-  rumlulu¤unun bilincinde uzun vadeli çözüm önerile-
            lite ve lezzetten ödün vermeden müflterilerine üstün  riyle sektöre destek olan bir tutum sergiliyor.
            hizmet anlay›fl› ile ulaflan ‹kbal, son olarak flekerle-
            me sektöründe ‘Türk Lokumu’nu dünyaya yaymay›     Bölgenin en büyük Outlet
            amaçl›yor.                                        AVM projesi; ‹kbal Afium
              1922 y›l›ndan bu yana kalite, lezzet ve sa¤l›k ko-  Türkiye’nin en önemli kesiflim noktalar›ndan biri
            nusunda g›da sektöründe baflar› grafi¤ini h›zla yük-  olan Afyon’da kurdu¤u ‹kbal Dinlenme Tesisleri, ‹k-
            selten ‹kbal, rotas›n› sürekli büyümeye çevirdi. Geç-  bal Thermal Hotel’den sonra buray› bir yaflam alan›
            ti¤imiz 5 y›l içerisinde sürekli büyüme stratejisi ile  merkezi haline getirmeyi planlayan ‹kbal, son olarak
            yat›r›mlar›n› sürdüren marka, 2008’de yüzde 60,  Temmuz ay›nda “‹kbal Afium Outlet ve E¤lence Mer-
            2009’da da yüzde 43’lük büyümesiyle, 2009 y›l›nda  kezi”ni açmaya haz›rlan›yor. Bölgesel kalk›nma için
            sucuk pazar›n›n lideri oldu. Grup ayr›ca tesislerinde  örnek bir proje olan ‹kbal Afium, yaklafl›k 75 bin
            yüzde 100 kapasite art›fl›yla toplam üretim hacmini  metrekareye yay›lan 92 ma¤aza ile tüketiciler ile bu-
            y›ll›k 7 bin 200 tona ç›kard›. Özel formülü ile 10 fark-  luflacak. Ortalama bin 200 kifliye istihdam yaratacak
            l› kategoride ürün gam›na sahip olan marka, Af-  ‹kbal Afium Outlet Projesi toplam 30 milyon dolar
            yon’da 10 bin metrekareye yay›lan özel üretim tesi-  yat›r›m ile hayata geçiyor.
            si ile dünya standartlar›nda üretim yap›yor. Türkiye
            çap›nda yayg›n bayi a¤›yla sucuk, salam, sosis, jam-  Dünyaya lokum ‹kbal ile yay›lacak
            bon, döner ve donuk ürünleriyle özel lezzetlerini  fiekerleme pazar›na h›zl› bir girifl yapan ‹kbal, ilk
            müflterisi ile buluflturan marka, lezzetli ‹kbal yemek-  olarak 50 çeflit farkl› lezzeti içinde bulunduran lo-
            lerini de say›s› 24’e ulaflan ‹kbal Franchise restoran-  kum ürün kategorisini Türkiye’nin her noktas›nda
            lar›nda müflterileri ile buluflturuyor.           tüketici ile buluflturacak. Üretim kapasitesini 4 kat›-
              Türkiye’nin 9 ayd›r gündeminde olan et krizinin  na ç›karan marka önümüzdeki 2 y›l içinde sektör li-
            çözümü ve sofralara sa¤l›kl› eti uygun fiyattan ver-  deri olmay› amaçl›yor. Dünya çap›nda ilk etapta 25
            mek için yat›r›mlar ve Ar-Ge çal›flmalar› yapan ‹kbal,  ülkeye ihracat planlayan ‹kbal, lokumun yan›nda ilk
            üretti¤i projelerle kurumsal vatandafll›k yolunda h›z-  olarak piflmaniye, saray helva, badem ezmesi daha
            la ilerliyor. Yetifltirici aile modeliyle, besicilik yapan  sonra helva, pekmez, tahin ve reçel gibi özel lezzet-
            yetifltiricilerin, kesime haz›r hale gelen hayvanlar›n›n  leri de ürün gam›na ekleyerek flekerlemede yeni bir
            her türlü kontrolünü gerçeklefltiriyor ve sofralar›m›-  dönem açacak.


























           144  KobiEfor A¤ustos 2010
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149