Page 142 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 142
AFYONKARAH‹SAR & OSB’S‹
Aras Kargo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.arascargo.com
Afyonkarahisar’›n dünyaya hediyesi: Oruço¤lu Ya¤
1968 y›l›ndan bu yana faaliyet Ercan Kara lar›ndan, bu takvimlerde tama-
gösteren bir firma Oruço¤lu Ya¤. men do¤an›n güzelliklerini hal-
Önceleri Afyonkarahisar ve beldele- k›m›za daha yak›ndan tan›ta-
rinde tan›nan bu marka, giderek bi- rak do¤an›n önemine dair far-
linilirlik alan›n› geniflletmifl ve bu- k›ndal›k oluflturmak istedikle-
gün itibariyle ihracat potansiyeli rinden bahsediyor. Yine bu
dikkat çekici boyutlara ulaflm›fl. Ve sosyal sorumluluk projesi da-
Oruço¤lu Ya¤, Afyonkarahisar’›n hilinde web sitelerinin bu kon-
dünyaya bir hediyesi olarak sektö- septe uygun bir çerçevede ta-
ründeki sayg›n yerini hak etmifl. sarland›¤›n› ö¤reniyoruz ve de
Oruço¤lu Ya¤ Genel Müdürü Ercan tekrar daha önce Mehmet
Kara, yat›r›mlar›na son y›llarda Bey’den dinledi¤imiz cümleyi
a¤›rl›k verdiklerini, üretim potansi- ekliyor: “Sadece ya¤ üretmek
yellerini kat ve kat art›rd›klar›n› be- de¤il iflimiz, onu nas›l üretti¤i-
lirtiyor ki fabrikay› ziyaretimiz s›ras›nda tan›k oldu¤u- niz asl›nda daha önemli.” Üretim tesisleriyle ilgili bil-
muz yo¤unluk da sözlerini do¤ruluyor. Oruço¤lu gi verirken yüzünde hak edilmifl ancak abart›lmam›fl
Ya¤’›n üretim tesislerinde bizleri Reklam ve Pazarla- bir gurur var Ercan Bey’in, “Bugün ayn› anda 4 fark-
ma Müdürü Mehmet Hanay karfl›l›yor, tesis ve ürün- l› ürünün ya¤› üretiliyor tesiste” diyor.
ler hakk›nda bilgi verdikten sonra Oruço¤lu Ya¤’›n Oruço¤lu’nu Oruço¤lu yapan ayçiçe¤in yan› s›ra
kurumsal bak›fl› hakk›nda bir sohbettir bafll›yor. m›s›r, kanola ve en son gözdesi f›nd›k. Oruço¤lu Ya¤
Mehmet Bey “Sadece ya¤ üretmek de¤il amac›m›z, F›nd›k Ya¤›’n› bildi¤imiz f›nd›ktan ya¤a dönüfltürüp
onu nas›l üretti¤imiz asl›nda daha önemli” diyor. son tüketiciye ulaflt›ran bütün bu aflamalar›n› bünye-
2005 y›l›ndan bu yana sürekli yap›lan yat›r›mlar›n sinde gerçeklefltirebilen 2 firmadan biri, bu nedenle
üretim tesislerine bambaflka bir kimlik ve potansiyel Ercan Bey f›nd›k ya¤›n›n kendileri için çok önemli ol-
katt›¤›ndan, yap›lan kapasite yat›r›mlar›n›n yan› s›ra du¤unun alt›n› çiziyor. “Tüketicimize bu de¤erli ve
üretim tesislerinde görselli¤e önem verdiklerinden son derece sa¤l›kl› ya¤› ulaflt›rabilmek bizler için çok
bahsediyor. Gerçekten üretim tesisi çevre düzenle- önemli bu sebeple her türlü fedakarl›¤› yapmak gö-
mesi ile dikkat çekiyor. Mehmet Bey ekliyor: “Buras› revimiz” diyerek ekliyor. Ülkemizde ve dünyada ge-
fabrika de¤il, üretim tesisi.” Mehmet Bey’in genel liflmeyi ve büyümeyi misyon olarak gören her firma-
bilgilendirmesinin ard›ndan Oruço¤lu Ya¤ Yönetim n›n Ar-Ge çal›flmalar›na önem vermesi gerekti¤inin
Kurulu Baflkan› Ercan Kara ile görüflmeye geçiyoruz. alt›n› çizen Ercan Kara, Omega 3 katk›l› ayçiçek ya¤›-
Bekledi¤imizden çok daha genç, çok daha içten bir n›n kendileri için bu nedenden önemli bir ürün oldu-
yönetici var karfl›m›zda. ¤unu söylüyor: “Günlük beslenme neticesinde yeteri
Ercan Bey 2007 y›l›ndan bu yana Oruço¤lu Ya¤’›n kadar al›namayan Omega 3 maalesef çocuklar›m›zda
Yönetim Kurulu Baflkanl›¤› görevinde. Göreve geldi- geliflim bozukluklar›na sebebiyet verebiliyor bu ne-
¤inde hali haz›rda ivme kazanm›fl olan firman›n bu denle günlük kullan›mda hali haz›rda mutfa¤›m›zdan
ivmeyi kaybetmemesi için çal›flt›¤›n› ifade ediyor ve eksik olmayan ayçiçe¤i ya¤›yla Omega 3’ün al›nmas›
ekliyor: “Burada baflar›lanlar›n hepsi Oruço¤lu çal›fla- hem kullan›m kolayl›¤› sa¤lamakta hem de bir eksik-
n›y›m diyen herkesin eseridir.” li¤i gidermek için çok kolay bir çözüm sa¤lamaktad›r.
Üretim kapasitelerinden bahsederken gözleri par- Bu ürün ülkemizde ilk ve tek olarak Oruço¤lu Ya¤ ta-
l›yor Ercan Bey’in… Heyecan›n› bize de yans›t›yor. raf›ndan piyasaya sürülmüfl ve de halen desteklen-
Verdi¤i örnek de çok çarp›c›: “Bir kar›nca yuvas› na- mekte olan bir ürünümüzdür.”
s›l iflliyorsa çok flükür tesisimiz flu anda öyle iflliyor.” Bir g›da ürünü üreticisi olarak sorumluluklar›n›n
Örne¤ini de do¤adan seçiyor. Do¤aya ve do¤ala kar- çok büyük oldu¤una de¤inen Ercan Kara, “Ürünleri-
fl› çok yo¤un bir sempati besledi¤ini gözlemliyoruz mizi en do¤al haliyle en sa¤l›kl› flekliyle tüketicimiz-
Ercan Bey’in, o da aç›kl›yor: “Bizi Oruço¤lu Ya¤ ya- le buluflturma çabam›z bizim ortaya koydu¤umuz far-
pan etmenlerden birisi de do¤ad›r. 40 y›l› aflk›n sü- k›m›z” diyor.
redir hep do¤adan ald›klar›m›z› tüketicimizle paylafl- Oruço¤lu Ya¤’dan ayr›l›rken Anadolumuzun kay-
t›k en do¤al haliyle ve bunu fark etti¤imiz andan iti- ma¤› ve mermeriyle ünlenen bu güzel flehrinin bir
baren ne yapabiliriz sorusunu sorduk kendimize. So- baflka farkl›l›k oluflturan firmas›n› daha tan›maktan
nuçta bir ahde vefa duygusuyla yola ç›karak tama- mutluluk duyuyoruz. Umar›z bir gün ülkemizde üre-
men özgün bir sosyal sorumluluk kampanyas›n› bafl- tim yapan tüm firmalar›m›z “üretmek” k›sm›n› bafla-
latt›k. Do¤ay› ve do¤al› tan›tmak art›k boynumuzun r›yla tamamlamalar›n›n ard›ndan Oruço¤lu Ya¤ gibi
borcu.” büyük firma olman›n getirdi¤i sorumlulukla sosyal
Bu misyona hizmet ad›na 3 y›ld›r takvim bast›rd›k- sorumluluklar›n› da yerine getirirler.
142 KobiEfor A¤ustos 2010