Page 45 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 45
TÜM AVM’LERDE
YER ALACA⁄IZ
‹lk al›flverifl merkezini nerede açt›n›z?
‹stanbul’a ne zaman aç›ld›n›z?
‹lk Adana’da 1980’de al›flverifl merkezi açt›k.
Türkiye’nin en büyük al›flverifl merkeziydi. ‹s-
tanbul’da bir irtibat bürosu açmam gerekti¤ini
biliyordum. Hatemo¤lu’ndan mal al›yoruz. Ha-
temo¤lu’nun sahibi Ertu¤rul Bey’e ‹stanbul’dan
bir yer alma iste¤imi ilettim. O da Taksim’de
Banker Kastelli’nin yeri olarak bilinen yeri öner-
di. ‹haleye girdik. Vak›fbank ihalede rakibimiz-
di. ‹haleyi ald›k 253 bin 100 liraya mal oldu.
Tüm gazetelere manflet olduk. En büyük rekla-
m›m›z o haber oldu.
Çetinkaya’n›n yurtd›fl›na aaç›l›m› olacak m›?
Avrupa’dan ciddi teklifler ald›k. Özellikle Al-
manlar çok istedi. Ama Çetinkaya olarak bugü-
ne kadar s›cak bakmad›k. Daha do¤rusu iyi bir
RAKAMLARLA ÇET‹NKAYA proje olmad›. 2010 itibariyle Çetinkaya marka-
s›n›n h›zla büyüdü¤ü bir döneme giriyoruz. ‹lk
l 100’den fazla fabrikada üretim aflamada Irak’›n Ba¤dat flehrine ve Suriye’ye
yat›r›m düflünüyoruz.
l Büyük ma¤aza say›s›: 19
l ‹stihdam: 2 bin 100 Çetinkaya Ma¤azac›l›k olarak bugüne kadar
l P‹YU’nun say›s› 57, hedef 100 ma¤aza AVM’lere mesafeli durdunuz. ‹lk Neomarrin’de
l 2009 y›l› cirosu 385 milyon TL, 2010 y›l› yer ald›n›z, neden bu kadar geç kald›n›z?
hedefi 500 milyon TL. ‹lk aflamada AVM’lerin dayatt›¤› yüksek kira
bedelleri bizi rahats›z etti. Herkes gibi yer al-
mak istemedik. Biz farkl›y›z dedik. Çünkü Çetin-
mez. Etraf›ndakilere hiç benzemez. Ailesini hayvan- kaya gitti¤i semtin fiyat›n› de¤ifltiren markad›r.
c›l›k veya tarlayla u¤raflt›rmaz. Frans›z Neomarin bizim flartlar›m›z› kabul etti.
Güçlü kiflilikleriyle anne ve babas› Fehmi Çetin- Neomarin’e gitti¤imizden bu yana herkesin ci-
kaya’n›n kutup y›ld›z› olur. Tüm dünyay› dolafl›r rosu 2’ye katland›. Neomarin’den sonra
ama annesi kadar maharetli babas› kadar marifet- AVM’lerden teklif al›r hale geldik. fiimdi tüm
lisini göremez. Bugün dahi bir geliflme karfl›s›nda; AVM’lerde yer alma düflüncemiz var. Marka ola-
‘Babam diyordu ki’ cümlesinin zikretmeden dura- rak en fazla ciroyu AVM’lerden kazanmaya bafl-
maz. E¤itimi sadece okul s›ralar›yla s›n›rlamayan lad›k. Çetinkaya’n›n en önemli fark› kendi kitle-
Fehmi Çetinkaya, hayat felsefesini flöyle özetliyor: sini yaratan bir marka.
“Bir Türk büyü¤ü diyor ki; ‹nsano¤lu’nun 3 tür düfl-
man› vard›r. Birincisi cehalet, ikincisi farkl› zaruret Çetinkaya’n›n g›da a¤›rl›kl› market zinciriniz
üçüncüsü ise ihtilaf.” P‹‹YU’daki planlar›n›z nelerdir?
Peki Fehmi Çetinkaya nas›l bir çocukluk geçir- P‹YU’yu Türkiye’deki en büyük indirim mar-
mifltir. Kendisinden ö¤reniyoruz: “‹lkokulu köyde ketler zinciri haline getirmeyi ve uluslararas›
bitirdim. Okumak istiyordum ama annem ve ba- pazarlara açmay› hedefliyoruz.
bam ‘ailenin en büyü¤üsün çal›flman laz›m’ diyerek
izin vermedi. Annemin yan›nda terzili¤i, babam›n
yan›nda ticareti ö¤renmeye bafllad›m. Ama e¤itim
alamamam içimde uhde kald›. O y›llar e¤itimde ek-
sik kalmamak için çal›fl›rken kardefllerime sesli ki-
taplar okuttum. Tüm kitaplar› ezberledim. Kardefl-
lerimi okutmak için mücadele verdim. Halen daha
günde 2 saatimi okumaya ay›r›yorum. Avrupa kla-
siklerinin tümünü okudum. Ayr›ca kabul etmek la-
z›md›r; ben Sultanhamam› üniversitesi mezunu-
yum.”
Temmuz 2010 KobiEfor 45