Page 45 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 45

TÜM AVM’LERDE
                                                                         YER ALACA⁄IZ

                                                              ‹lk al›flverifl merkezini nerede açt›n›z?
                                                              ‹stanbul’a ne zaman aç›ld›n›z?
                                                                ‹lk Adana’da 1980’de al›flverifl merkezi açt›k.
                                                              Türkiye’nin en büyük al›flverifl merkeziydi. ‹s-
                                                              tanbul’da bir irtibat bürosu açmam gerekti¤ini
                                                              biliyordum. Hatemo¤lu’ndan mal al›yoruz. Ha-
                                                              temo¤lu’nun sahibi Ertu¤rul Bey’e ‹stanbul’dan
                                                              bir yer alma iste¤imi ilettim. O da Taksim’de
                                                              Banker Kastelli’nin yeri olarak bilinen yeri öner-
                                                              di. ‹haleye girdik. Vak›fbank ihalede rakibimiz-
                                                              di. ‹haleyi ald›k 253 bin 100 liraya mal oldu.
                                                              Tüm gazetelere manflet olduk. En büyük rekla-
                                                              m›m›z o haber oldu.

                                                              Çetinkaya’n›n yurtd›fl›na aaç›l›m› olacak m›?
                                                                Avrupa’dan ciddi teklifler ald›k. Özellikle Al-
                                                              manlar çok istedi. Ama Çetinkaya olarak bugü-
                                                              ne kadar s›cak bakmad›k. Daha do¤rusu iyi bir
                 RAKAMLARLA ÇET‹NKAYA                         proje olmad›. 2010 itibariyle Çetinkaya marka-
                                                              s›n›n h›zla büyüdü¤ü bir döneme giriyoruz. ‹lk
             l 100’den fazla fabrikada üretim                 aflamada Irak’›n Ba¤dat flehrine ve Suriye’ye
                                                              yat›r›m düflünüyoruz.
              l  Büyük ma¤aza say›s›: 19
              l  ‹stihdam: 2 bin 100                          Çetinkaya Ma¤azac›l›k olarak bugüne kadar
              l  P‹YU’nun say›s› 57, hedef 100 ma¤aza         AVM’lere mesafeli durdunuz. ‹lk Neomarrin’de
              l  2009 y›l› cirosu 385 milyon TL, 2010 y›l›    yer ald›n›z, neden bu kadar geç kald›n›z?
              hedefi 500 milyon TL.                             ‹lk aflamada AVM’lerin dayatt›¤› yüksek kira
                                                              bedelleri bizi rahats›z etti. Herkes gibi yer al-
                                                              mak istemedik. Biz farkl›y›z dedik. Çünkü Çetin-
           mez. Etraf›ndakilere hiç benzemez. Ailesini hayvan-  kaya gitti¤i semtin fiyat›n› de¤ifltiren markad›r.
           c›l›k veya tarlayla u¤raflt›rmaz.                   Frans›z Neomarin bizim flartlar›m›z› kabul etti.
              Güçlü kiflilikleriyle anne ve babas› Fehmi Çetin-  Neomarin’e gitti¤imizden bu yana herkesin ci-
           kaya’n›n kutup y›ld›z› olur. Tüm dünyay› dolafl›r   rosu 2’ye katland›. Neomarin’den sonra
           ama annesi kadar maharetli babas› kadar marifet-   AVM’lerden teklif al›r hale geldik. fiimdi tüm
           lisini göremez. Bugün dahi bir geliflme karfl›s›nda;  AVM’lerde yer alma düflüncemiz var. Marka ola-
           ‘Babam diyordu ki’ cümlesinin zikretmeden dura-    rak en fazla ciroyu AVM’lerden kazanmaya bafl-
           maz. E¤itimi sadece okul s›ralar›yla s›n›rlamayan  lad›k. Çetinkaya’n›n en önemli fark› kendi kitle-
           Fehmi Çetinkaya, hayat felsefesini flöyle özetliyor:  sini yaratan bir marka.
           “Bir Türk büyü¤ü diyor ki; ‹nsano¤lu’nun 3 tür düfl-
           man› vard›r. Birincisi cehalet, ikincisi farkl› zaruret  Çetinkaya’n›n g›da a¤›rl›kl› market zinciriniz
           üçüncüsü ise ihtilaf.”                             P‹‹YU’daki planlar›n›z nelerdir?
              Peki Fehmi Çetinkaya nas›l bir çocukluk geçir-    P‹YU’yu Türkiye’deki en büyük indirim mar-
           mifltir. Kendisinden ö¤reniyoruz: “‹lkokulu köyde   ketler zinciri haline getirmeyi ve uluslararas›
           bitirdim. Okumak istiyordum ama annem ve ba-       pazarlara açmay› hedefliyoruz.
           bam ‘ailenin en büyü¤üsün çal›flman laz›m’ diyerek
           izin vermedi. Annemin yan›nda terzili¤i, babam›n
           yan›nda ticareti ö¤renmeye bafllad›m. Ama e¤itim
           alamamam içimde uhde kald›. O y›llar e¤itimde ek-
           sik kalmamak için çal›fl›rken kardefllerime sesli ki-
           taplar okuttum. Tüm kitaplar› ezberledim. Kardefl-
           lerimi okutmak için mücadele verdim. Halen daha
           günde 2 saatimi okumaya ay›r›yorum. Avrupa kla-
           siklerinin tümünü okudum. Ayr›ca kabul etmek la-
           z›md›r; ben Sultanhamam› üniversitesi mezunu-
           yum.”
                                                                                     Temmuz 2010 KobiEfor 45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50