Page 188 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 188
SEKTÖR/PERAKENDE
elsys’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.elsys.com.tr
ÇA⁄RI H‹PERMARKET
MODEL MARKET OLDU
Perakende sektörünün önde gelen firmalar›n-
dan Ça¤r› Hipermarketleri, Nielsen araflt›rma flir-
keti verilerine göre Türkiye’nin metrekare bafl›na
ciro baz›nda en baflar›l› yerel marketlerinden bi-
ri olarak ‘Yerel Zincirler Bulufluyor’ bafll›kl› kon-
feransta model market unvan›yla yer ald›.
Türkiye Perakendeciler Federasyonunun (TPF)
ve MMI Türkiye taraf›ndan, tertip edilen konfe-
rans, zengin içerikleri ve birbirinden ilginç otu-
rumlara sahne oldu. Gücünü Keflfet temal› top-
lant› dâhilinde yap›lan oturuma Ça¤r› Hipermar-
ket Yönetim Kurulu Baflkan› Mahmut Kara ve
Naturamaks Dan›flman›, MÜS‹AD Kurucu Baflka- DiaSa 60 yeni ma¤aza açt›
n›, IBF Baflkan› Erol Yarar konuflmac› olarak ka-
t›ld›. Mahmut Kara sunumunda Ça¤r› Hipermar- DiaSA, 2010’un ilk 3 ay›nda 38’i
ket olarak baflar›y› nas›l yakalad›klar›n› anlatt›. kendisine ait, 22’si franchise 60
Özellikle flubelerini açarken yer seçimine dikkat yeni ma¤aza açt›. DiaSA Genel Mü-
ettiklerini, müflterilere kaliteyi ve do¤ru fiyat po- dürü Fernando Gonzalez Somoza,
litikas›n› her zaman sunmaya çal›flt›klar›n› belirt- “Bu y›l sonunda 905 ma¤azaya
ti. ulaflaca¤›z. 2012 y›l›na kadar bin
Kara, bugün itibariyle bin 200 küsur çal›flan- 70 yeni ma¤aza açmay› ve 2 bin
lar› oldu¤unu, ödedikleri yüksek vergilerden do- yeni eleman› istihdam etmeyi
lay› iki kez en fazla vergi veren kurumlar aras›n- planl›yoruz. fiu anda 3 bin 120
da ödüllendirildiklerini, metrekare bafl›na sat›fl- olan çal›flan say›s› 5 bini geçecek”
lar›n›n Türkiye ortalamas›n›n iki kat›n›n biraz da- dedi. DiaSA, büyüme hedefleri
ha üzerinde oldu¤unu anlatt›. do¤rultusunda bu y›l ‹ç Anadolu
‘Yerel Zincirler Bulufluyor’ bafll›kl› konferans; ve Akdeniz Bölgesi’nde de ma¤a-
Türkiye genelinde, 6 bin ma¤azada toplam 140 zalar açmay› planl›yor. ‹ndirim marketlerinin bakkal-
bin çal›flan› ile hizmet sunan yerel zincirlerin ifl lar› dönüfltürmesinin iki tarafl› fayda sa¤layaca¤›na
ortaklar›, kamu ve özel sektör temsilcileri, sivil de¤inen Somoza, böyle bir uygulaman›n hayata
toplum kurulufllar› temsilcileri ve perakende geçti¤i takdirde kendileri için çifte f›rsat yarataca¤›-
sektöründe faaliyet gösteren firmalar baflta ol- n› ifade etti. Sektörde böyle bir dönüflümün beklen-
mak üzere 3 bin kifliyi tek bir platformda bulufl- di¤ine dikkat çeken Somoza, “Bu birçok Avrupa ül-
turdu. kesinde hayata geçirilen bir uygulama ve çok da ba-
flar›l› oldu” dedi. Son dönemde Diasa ma¤azas› aç-
mak için yaklafl›k 50 bakkaldan talep ald›klar›n› be-
lirten Somoza, “kap›m›z herkese aç›k” diye konufl-
tu. Somoza ‘fiimdiye kadar bakkaldan DiaSA franc-
hise flubesine dönen 40’a yak›n iflletmeyi bünyemi-
ze katt›k. DiaSA franchise aday› bakkallara da ku-
rumsal bir markan›n parças› olma f›rsat› sunuyor’
dedi.
Somoza. sözlerini flöyle tamamlad›: “DiaSA’n›n
franchise olmak için 200-250 metrekarelik net sat›fl
alan› yeterli. Girifl bedeli olarak 2 bin 500 Euro isti-
yoruz. Onun d›fl›nda bayilerin kâr pay›, kira ya da
reklam harcamalar› için her hangi bir bedel ödeme-
si gerekmiyor. Bunun d›fl›nda 40 bin-120 bin lira
aras›nda bir ma¤aza yat›r›m› yapmalar› gerekiyor.”
188 KobiEfor Haziran 2010