Page 188 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 188

SEKTÖR/PERAKENDE

                                                                              elsys’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
           www.elsys.com.tr

                   ÇA⁄RI H‹PERMARKET
                  MODEL MARKET OLDU

               Perakende sektörünün önde gelen firmalar›n-
             dan Ça¤r› Hipermarketleri, Nielsen araflt›rma flir-
             keti verilerine göre Türkiye’nin metrekare bafl›na
             ciro baz›nda en baflar›l› yerel marketlerinden bi-
             ri olarak ‘Yerel Zincirler Bulufluyor’ bafll›kl› kon-
             feransta model market unvan›yla yer ald›.
               Türkiye Perakendeciler Federasyonunun (TPF)
             ve MMI Türkiye taraf›ndan, tertip edilen konfe-
             rans, zengin içerikleri ve birbirinden ilginç otu-
             rumlara sahne oldu. Gücünü Keflfet temal› top-
             lant› dâhilinde yap›lan oturuma Ça¤r› Hipermar-
             ket Yönetim Kurulu Baflkan› Mahmut Kara ve
             Naturamaks Dan›flman›, MÜS‹AD Kurucu Baflka-     DiaSa 60 yeni ma¤aza açt›
             n›, IBF Baflkan› Erol Yarar konuflmac› olarak ka-
             t›ld›. Mahmut Kara sunumunda Ça¤r› Hipermar-     DiaSA, 2010’un ilk 3 ay›nda 38’i
             ket olarak baflar›y› nas›l yakalad›klar›n› anlatt›.  kendisine ait, 22’si franchise 60
             Özellikle flubelerini açarken yer seçimine dikkat  yeni ma¤aza açt›. DiaSA Genel Mü-
             ettiklerini, müflterilere kaliteyi ve do¤ru fiyat po-  dürü Fernando Gonzalez Somoza,
             litikas›n› her zaman sunmaya çal›flt›klar›n› belirt-  “Bu y›l sonunda 905 ma¤azaya
             ti.                                            ulaflaca¤›z. 2012 y›l›na kadar bin
               Kara, bugün itibariyle bin 200 küsur çal›flan-  70 yeni ma¤aza açmay› ve 2 bin
             lar› oldu¤unu, ödedikleri yüksek vergilerden do-  yeni eleman› istihdam etmeyi
             lay› iki kez en fazla vergi veren kurumlar aras›n-  planl›yoruz. fiu anda 3 bin 120
             da ödüllendirildiklerini, metrekare bafl›na sat›fl-  olan çal›flan say›s› 5 bini geçecek”
             lar›n›n Türkiye ortalamas›n›n iki kat›n›n biraz da-  dedi.  DiaSA, büyüme hedefleri
             ha üzerinde oldu¤unu anlatt›.                  do¤rultusunda bu y›l ‹ç Anadolu
               ‘Yerel Zincirler Bulufluyor’ bafll›kl› konferans;  ve Akdeniz Bölgesi’nde de ma¤a-
             Türkiye genelinde, 6 bin ma¤azada toplam 140   zalar açmay› planl›yor. ‹ndirim marketlerinin bakkal-
             bin çal›flan› ile hizmet sunan yerel zincirlerin ifl  lar› dönüfltürmesinin iki tarafl› fayda sa¤layaca¤›na
             ortaklar›, kamu ve özel sektör temsilcileri, sivil  de¤inen Somoza, böyle bir uygulaman›n hayata
             toplum kurulufllar› temsilcileri ve perakende   geçti¤i takdirde kendileri için çifte f›rsat yarataca¤›-
             sektöründe faaliyet gösteren firmalar baflta ol-  n› ifade etti. Sektörde böyle bir dönüflümün beklen-
             mak üzere 3 bin kifliyi tek bir platformda bulufl-  di¤ine dikkat çeken Somoza, “Bu birçok Avrupa ül-
             turdu.                                         kesinde hayata geçirilen bir uygulama ve çok da ba-
                                                            flar›l› oldu” dedi. Son dönemde Diasa ma¤azas› aç-
                                                            mak için yaklafl›k 50 bakkaldan talep ald›klar›n› be-
                                                            lirten Somoza, “kap›m›z herkese aç›k” diye konufl-
                                                            tu. Somoza ‘fiimdiye kadar bakkaldan DiaSA franc-
                                                            hise flubesine dönen 40’a yak›n iflletmeyi bünyemi-
                                                            ze katt›k. DiaSA franchise aday› bakkallara da ku-
                                                            rumsal bir markan›n parças› olma f›rsat› sunuyor’
                                                            dedi.
                                                              Somoza. sözlerini flöyle tamamlad›: “DiaSA’n›n
                                                            franchise olmak için 200-250 metrekarelik net sat›fl
                                                            alan› yeterli. Girifl bedeli olarak 2 bin 500 Euro isti-
                                                            yoruz. Onun d›fl›nda bayilerin kâr pay›, kira ya da
                                                            reklam harcamalar› için her hangi bir bedel ödeme-
                                                            si gerekmiyor. Bunun d›fl›nda 40 bin-120 bin lira
                                                            aras›nda bir ma¤aza yat›r›m› yapmalar› gerekiyor.”

            188 KobiEfor Haziran 2010
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193