Page 186 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 186
SEKTÖR/PERAKENDE
elsys’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.elsys.com.tr
M‹GROS KR‹ZDE DE BÜYÜDÜ
Türkiye’nin önde
gelen market zincirle-
rinden Migros Ticaret
A.fi., krizden önce
2013 y›l›na kadar ma-
¤aza say›s›n› ve sat›fl› Raflarda markal› üründe fiyat
ikiye katlama hedefini
koydu. Bu hedef için oyunu oynan›yor
de haftada sekiz ma-
¤azay›, h›z kesmeden Bakliyat sektörünün önde gelen firmalar›ndan
aç›yor. Migros Ticaret Reis G›da Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet Reis, ba-
A.fi.’nin Genel Müdür z› perakende noktalar›n›n markal› ürünleri fiyat kal-
Yard›mc›s› fievki Tun- kan› olarak kulland›klar›n›n alt›n› çizerek, “Raflarda
cer, ekonomideki durgunlu¤a ra¤men hedeften adeta fiyat oyunu oynan›yor. Markal› ürünlerden al›-
sapma olmamas›n›n nedeninin müflteriye dinle- nan bedeller ve yapt›r›mlar, kendi Private Label
meye ba¤l› oldu¤unu belirtti. Tuncer, “Y›lda 550 ürünlerine uygulanmamas› ve aradaki kalite fark›;
bin ça¤r› al›yoruz. Bunlar›n yar›s›ndan ço¤u öne- markal› ürün ile Private Label ürün aras›ndaki fiyat
ri, beklenti, tebrik. Müflteriyi dinlemezseniz do¤- makas›n› açmaktad›r” dedi.
ru yöne gidemezsiniz. Bu ça¤r›lar genel müdür Mehmet Reis, baz› perakende noktalar›n›n kon-
yard›mc›s› düzeyinde al›n›yor ve de¤erlendirili- disyon bütçesi ad› alt›nda ald›klar› bedelleri hesaba
yor” dedi. katmayarak, markal› ürünleri yüksek fiyatla rafa ç›-
Tuncer, 55 y›l önce ‹zmir’den do¤an, grup kard›klar›n› vurgulad›. Reis, yaflanan s›k›nt›lar› flöy-
içindeki Tansafl’›n çok inifller ç›k›fllar yaflad›¤›n› le s›ralad›: “Raftaki di¤er ürünlere markal› ürünler-
flimdi bu tecrübeyle yoluna devam etti¤ini dile den al›nan bedeller ve yapt›r›mlar uygulanmad›¤›
getirerek, “Ne yapmam›z gerekti¤ini biliyoruz. için haks›z rekabet oluflmaktad›r. Yüksek girifl be-
Kriz dönemlerinde müflteri tepkisinin ne oldu¤u- delleri istendi¤i için baz› market raflar›nda markal›
nu biliyoruz. Format zenginli¤i olan bir firmay›z. ürünler yer alm›yor. Tüketici markal› ürünleri baz›
Hitap etti¤imiz müflteri yelpazesi çok genifl. Mig- noktalarda bulamamakta ve baz› noktalarda da
ros Makro Center’den fiok’a kadar giden format- yüksek fiyatlarla karfl› karfl›ya b›rak›lmaktad›r.”
lar›m›z var. Formatlar›n bu kadar fazla olmas› Ma¤azalar›n kendi markalar›yla üretiminin her
müflterinin kriz karfl›s›nda gösterece¤i tepkiye geçen gün artt›¤›n› söyleyen Mehmet Reis, fason
paralel hangi formatta ne yapaca¤›m›za karar üretim yapan firmalar›n iflsiz kalabileceklerini söyle-
vermemizi sa¤l›yor” diye konufltu. di. Reis, “Çünkü perakende noktalar› nerede ucuz
bulurlarsa orada ürün yapt›r›yorlar” diye konufltu.
B‹M ilk çeyrekte sat›fllar›n› yüzde 28.8 art›rd›
Türkiye perakende sektörünün önde gelen kurulufllar›ndan B‹M 2010 y›l› ilk çey-
re¤inde 1.57 milyar TL düzeyinde sat›fl yaparak, cirosunu geçen y›l›n ayn› dönemine
göre yüzde 28.8 oran›nda art›rd›.
B‹M’den yap›lan aç›klamaya göre ayn› dönemde flirketin net kar› geçen y›l›n ilk
çeyre¤ine k›yasla yüzde 19.7 art›flla, 66 milyon TL oldu. Y›l›n ilk çeyre¤inde aç›lan 76 yeni ma¤aza ile
birlikte B‹M ma¤azalar›n›n say›s› Mart ay› sonu itibar› ile 2 bin 704’e ç›kt›. Böylece B‹M en çok ma¤a-
zaya sahip perakende kuruluflu unvan›n› sürdürdü. ‹lk çeyrek sonuçlar›n› de¤erlendiren B‹M ‹cra Kuru-
lu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluo¤lu, y›l›n ilk üç ay›nda güçlü bir büyüme sergiledikleri için memnuni-
yet duyduklar›n› belirterek, “Sat›fllar›m›zdaki art›fl yüzde 28’i, net kar›m›zdaki art›fl ise yüzde 19’u geç-
ti. Bu performans› daha da yükselterek sürdürece¤iz. Y›lsonuna kadar ma¤aza a¤›m›za 300 yeni ma¤a-
za eklemeyi hedefliyoruz. Yurtd›fl›nda Fas’ta sürdürdü¤ümüz faaliyetler de iyi gidiyor. ‹lk çeyrekte Fas’ta
6 yeni ma¤aza açt›k ve bu ülkede büyümemize devam ediyoruz” diye konufltu.
186 KobiEfor Haziran 2010