Page 186 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 186

SEKTÖR/PERAKENDE

                                                                              elsys’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
            www.elsys.com.tr

              M‹GROS KR‹ZDE DE BÜYÜDÜ

                                     Türkiye’nin  önde
                                  gelen market zincirle-
                                  rinden Migros Ticaret
                                  A.fi., krizden önce
                                  2013 y›l›na kadar ma-
                                  ¤aza say›s›n› ve sat›fl›   Raflarda markal› üründe fiyat
                                  ikiye katlama hedefini
                                  koydu. Bu hedef için      oyunu oynan›yor
                                  de haftada sekiz ma-
                                  ¤azay›, h›z kesmeden        Bakliyat sektörünün önde gelen firmalar›ndan
                                  aç›yor. Migros Ticaret    Reis G›da Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet Reis, ba-
                                  A.fi.’nin Genel Müdür      z› perakende noktalar›n›n markal› ürünleri fiyat kal-
                                  Yard›mc›s› fievki Tun-     kan› olarak kulland›klar›n›n alt›n› çizerek, “Raflarda
            cer, ekonomideki durgunlu¤a ra¤men hedeften     adeta fiyat oyunu oynan›yor. Markal› ürünlerden al›-
            sapma olmamas›n›n nedeninin müflteriye dinle-    nan bedeller ve yapt›r›mlar, kendi Private Label
            meye ba¤l› oldu¤unu belirtti. Tuncer, “Y›lda 550  ürünlerine uygulanmamas› ve aradaki kalite fark›;
            bin ça¤r› al›yoruz. Bunlar›n yar›s›ndan ço¤u öne-  markal› ürün ile Private Label ürün aras›ndaki fiyat
            ri, beklenti, tebrik. Müflteriyi dinlemezseniz do¤-  makas›n› açmaktad›r” dedi.
            ru yöne gidemezsiniz. Bu ça¤r›lar genel müdür     Mehmet Reis, baz› perakende noktalar›n›n kon-
            yard›mc›s› düzeyinde al›n›yor ve de¤erlendirili-  disyon bütçesi ad› alt›nda ald›klar› bedelleri hesaba
            yor” dedi.                                      katmayarak, markal› ürünleri yüksek fiyatla rafa ç›-
               Tuncer, 55 y›l önce ‹zmir’den do¤an, grup    kard›klar›n› vurgulad›. Reis, yaflanan s›k›nt›lar› flöy-
            içindeki Tansafl’›n çok inifller ç›k›fllar yaflad›¤›n›  le s›ralad›: “Raftaki di¤er ürünlere markal› ürünler-
            flimdi bu tecrübeyle yoluna devam etti¤ini dile  den al›nan bedeller ve yapt›r›mlar uygulanmad›¤›
            getirerek, “Ne yapmam›z gerekti¤ini biliyoruz.  için haks›z rekabet oluflmaktad›r. Yüksek girifl be-
            Kriz dönemlerinde müflteri tepkisinin ne oldu¤u-  delleri istendi¤i için baz› market raflar›nda markal›
            nu biliyoruz. Format zenginli¤i olan bir firmay›z.  ürünler yer alm›yor. Tüketici markal› ürünleri baz›
            Hitap etti¤imiz müflteri yelpazesi çok genifl. Mig-  noktalarda bulamamakta ve baz› noktalarda da
            ros Makro Center’den fiok’a kadar giden format-  yüksek fiyatlarla karfl› karfl›ya b›rak›lmaktad›r.”
            lar›m›z var. Formatlar›n bu kadar fazla olmas›    Ma¤azalar›n kendi markalar›yla üretiminin her
            müflterinin kriz karfl›s›nda gösterece¤i tepkiye  geçen gün artt›¤›n› söyleyen Mehmet Reis, fason
            paralel hangi formatta ne yapaca¤›m›za karar    üretim yapan firmalar›n iflsiz kalabileceklerini söyle-
            vermemizi sa¤l›yor” diye konufltu.               di. Reis, “Çünkü perakende noktalar› nerede ucuz
                                                            bulurlarsa orada ürün yapt›r›yorlar” diye konufltu.



                                 B‹M ilk çeyrekte sat›fllar›n› yüzde 28.8 art›rd›

                                Türkiye perakende sektörünün önde gelen kurulufllar›ndan B‹M 2010 y›l› ilk çey-
                             re¤inde 1.57 milyar TL düzeyinde sat›fl yaparak, cirosunu geçen y›l›n ayn› dönemine
                             göre yüzde 28.8 oran›nda art›rd›.
                                B‹M’den yap›lan aç›klamaya göre ayn› dönemde flirketin net kar› geçen y›l›n ilk
             çeyre¤ine k›yasla yüzde 19.7 art›flla, 66 milyon TL oldu. Y›l›n ilk çeyre¤inde aç›lan 76 yeni ma¤aza ile
             birlikte B‹M ma¤azalar›n›n say›s› Mart ay› sonu itibar› ile 2 bin 704’e ç›kt›. Böylece B‹M en çok ma¤a-
             zaya sahip perakende kuruluflu unvan›n› sürdürdü. ‹lk çeyrek sonuçlar›n› de¤erlendiren B‹M ‹cra Kuru-
             lu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluo¤lu, y›l›n ilk üç ay›nda güçlü bir büyüme sergiledikleri için memnuni-
             yet duyduklar›n› belirterek, “Sat›fllar›m›zdaki art›fl yüzde 28’i, net kar›m›zdaki art›fl ise yüzde 19’u geç-
             ti. Bu performans› daha da yükselterek sürdürece¤iz. Y›lsonuna kadar ma¤aza a¤›m›za 300 yeni ma¤a-
             za eklemeyi hedefliyoruz. Yurtd›fl›nda Fas’ta sürdürdü¤ümüz faaliyetler de iyi gidiyor. ‹lk çeyrekte Fas’ta
             6 yeni ma¤aza açt›k ve bu ülkede büyümemize devam ediyoruz” diye konufltu.


           186 KobiEfor Haziran 2010
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191