Page 105 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 105

REEL SEKTÖR
















                                                                          Plastik ihracatç›s›
                                                                          2010’a iyi bafllad›

                                                                         En büyük ihracat pazarlar› olan Av-
                                                                         rupa Birli¤i ülkelerini global kriz
                                                                         vurunca çareyi yeni ülkelere ihra-
                                                                         cat yapmakta bulan plastik sektö-
                                                                         rü, 2010 y›l›n›n ilk üç ay›nda ihra-
                                                                         cat›n› dolar baz›nda yüzde 28 ora-
                                                                         n›nda art›rmay› baflard›. Plastik
                                                                         mamul ihracat›ndaki art›fl ise yüz-
                                   Fillo yüzde 20 büyüdü                 de 23 düzeyinde gerçekleflti. Plas-
                                                                         tik sektörü Ocak, fiubat ve Mart
                                   Lojistik sektörünün inovatif flirketi Fil-  aylar›nda hammadde ve mamul ol-
                                   lo, sektöründe adeta devrim yaratan,  mak üzere 810 milyon dolarl›k ih-
                                   flirketlerin sat›n alma stratejilerine  racata imza atarak, kriz öncesi dö-
                                   farkl› bir bak›fl kazand›ran ‘Tek Elden  nemin ihracat rakamlar›n› yakala-
                                   Bütüncül Hizmet’ ad›n› verdikleri ifl  d›.  Plastik sektörünün 2010 y›l›n›n
                                   yap›fl modeliyle sa¤lad›¤› baflar›y›, iz-  üç ayl›k dönemindeki ihracat›n›
                                   ledi¤i stratejiyi ve küresel krizi nas›l  de¤erlendiren PAGEV Baflkan› Sel-
                                   avantaja dönüfltürdü¤ünü ‘500. Gün     çuk Aksoy, ilk üç ayda elde edilen
                                   De¤erlendirme Toplant›s›’nda aç›klad›.  ihracat rakam›n›n plastik sektörü-
                                   Aras Holding Yönetim Kurulu Baflkan›   nün küresel krizin olumsuz etkisin-
           Evrim Aras’›n da kat›ld›¤› ‘500.Gün De¤erlendirme Toplant›s›’na ev  den s›yr›ld›¤›n›n bir göstergesi ol-
           sahipli¤i yapan Fillo Genel Müdürü Serkan Akbudak,  “2009’a   du¤unu söyledi. Aksoy, direkt ih-
           damgas›n› vuran ‘Tek Elden Bütüncül Hizmet’ adl› modelimizle  racat›n›n yan› s›ra önemli oranda
           500 gün içinde lojistik sektörünün çehresini de¤ifltirdik, al›flagel-  dolayl› ihracat› da olan plastik üre-
           miflin d›fl›na ç›karak sektörde ezberi bozduk. Küresel kriz lojistik  ticilerinin bu baflar›s›nda, ihracatta
           sektöründe yüzde 20’lere varan oranlarda daralmaya neden olur-  rotan›n Ortado¤u ve Kuzey Afrika
           ken, Fillo olarak yüzde 20 büyüdük, kar›m›z› yüzde bin art›rd›k.  ülkelerine çevrilmesinin büyük pa-
           2010’da ciroda yüzde 35 ve karl›l›kta yüzde 55 büyümeyi önümü-  y› oldu¤unu belirtti.
           ze hedef olarak koyduk” diye konufltu.



                                     Türk sanayicisi fiam’a ç›karma yapacak
                                     Ad›m Fuarc›l›k taraf›ndan Suriye’nin Baflkenti fiam’da 6-9 A¤ustos 2010 tarih-
                                     lerinde düzenlenecek olan Türk Sanayi Ürünleri Fuar›’na ilgi giderek art›yor.
                                     Ad›m Fuarc›l›k’›n Genel Müdürü Cemil Hac›saliho¤lu, “Fuara gösterilen ilgi
                                     yurtd›fl› ile  ticaretin yeni adresinin Suriye oldu¤unun en büyük göstergesi-
                                     dir” dedi. Fuara flu ana kadar aralar›nda; yap› inflaat, elektronik, elektrik, ma-
                                     kine ve sa¤l›k sektöründen 48 firman›n kat›l›m için baflvurdu¤unu belirten
                                     Hac›saliho¤lu, flunlar› kaydetti: “Siz de Suriye üzerinden Ortado¤u’ya aç›lmak
                                     istiyorsan›z geç olmadan fuar›m›zda yerinizi al›n. Elbirli¤i ile ülkemizin bulun-
                                     du¤u co¤rafyadaki güçlü konumunu daha da güçlendirip sadece o bölgede
                                     de¤il dünyada sözü geçer bir ülke haline getirmek için özellikle üretim yapan
                                     Türk sanayicisini Ad›m Fuarc›l›k öncülü¤ünde Suriye’ye davet ediyoruz.”

                                                                                     Haziran2010 KobiEfor 105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110