Page 77 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 77
PN Rufus: Kurumun iliflkiye geçmesi gereken
bloggerler›n bulunmas› ve haritas›n›n ç›kar›lmas›.
PN Sosyal Paydafl Stratejisi: Sosyal paydafllarla
iliflkileri stratejik olarak ele alma metodolojisi.
PN Sosyal Medya Takibi: Kurum ve rakiplerinin
sosyal medyada takip edilmesi.
Yurtd›fl›na da hizmet veriyor
Porter Novelli networkünün Türkiye ofisine ifli
paslamas›yla y›ll›k anlaflmalar baz›nda yurtd›fl›nda
da hizmet verdiklerini ifade eden Bayrak, “Kozme-
tik, sa¤l›k, biliflim, gayrimenkul, inflaat, tekstil ve te-
lekomünikasyona kadar çok genifl bir yelpazede ça-
l›fl›yoruz” diyor. Bayrak, en büyük hedeflerinin hiz-
met verdikleri mevcut markalar›n devaml›l›¤›n› sa¤-
lamak oldu¤unu dile getiriyor.
“Çal›flt›¤›m›z markaya ve ürüne güvenmeliyiz, her
önümüze gelenle çal›flm›yoruz. Bizim y›llard›r çal›fl-
t›¤›m›z markalar var” diyen Bayrak, mevcut çal›fl›lan
markalara daha fazla hizmet vermenin herkesin rü-
yas› oldu¤unu söylüyor.
Asuman Bayrak’a göre, hedef kitlenin yan› s›ra Marjinal Porter Novelli Genel Müdürü Asuman Bayrak,
sektördeki h›zl› sirkülasyona karfl›n ajans›n personel devir
onun kenar›ndaki çemberi de konuflturuyorsa ileti- h›z›n›n 7 y›l, müflteri devir h›z›n›n ise 6 y›l oldu¤unu söylüyor.
flim kampanyas› hedefe ulaflm›fl say›l›yor. Günümüz-
de marka ba¤›ml›l›¤› yaratman›n zorlu¤una dikkat KOB‹’ler dünyaya aç›lmal›
çeken Bayrak, “Belli bir yafl›n alt›ndakiler konuflmu- Asuman Bayrak, KOB‹’lerin krizlerden ç›kma yol-
yor, yaz›yor. ‹nternette varsan›z kal›c›s›n›z. Günü- lar›n›n dünyaya aç›lmaktan geçti¤ine inan›yor. Bay-
müzde internetle klasik dünya birbiriyle iç içe geçti. rak’›n beklentisi, profesyonel yöneticilerin ve tekno-
‹nternet önemli ama tek bafl›na hiçbir fley de¤il, rad- loji yat›r›mlar›n›n öneminin kavranmas›. Bir KOB‹’nin
yo yükselen bir medya” diyor. internet sitesinin broflürden farkl› olmas› gerekti¤i
konusunda bilinç yarat›lmas› bile büyük bir çaba ge-
Kurumsal sosyal sorumluluk rektiriyor. Asl›nda internet sitesinin, firman›n dünya-
Bayrak, 7 kurumsal sosyal sorumluluk projesi yü- ya aç›lan yüzü oldu¤unu KOB‹’lere anlatmak büyük
rüttüklerini 14 civar›nda da sponsorluk deste¤i ver- önem tafl›yor.
diklerini bildiriyor. 24 fiubat’ta bafllayan ve 3 ay sü-
recek Türk E¤itim Derne¤i’nin “10 Bin Genç Meflale Türkiye’de internet sitesi
Daha Ayd›nl›k Türkiye” projesine büyük önem ver- Marjinal Porter Novelli, ölçümlenebilirlik oran› di-
diklerini belirten Bayrak, proje dahilinde Atatürkçü ¤er mecralara göre daha fazla olan internetin öne-
10 bin çocuk yetifltirilmesinin hedeflendi¤ini aktar›- mini çok önceden kavrayan ajanslardan. “Biz Türki-
yor. Bayrak, 700’e yak›n çocu¤un, her türlü sosyal ye’de web sitesi açan ilk ajans›z” diyen Bayrak, in-
geliflimiyle birlikte ilkokuldan üniversite sonuna ka- ternet reklamc›l›¤›n›n ve dijital televizyon kanallar›-
dar burslu okumas›n› sa¤lad›klar›n› aç›kl›yor. n›n gelece¤inin parlak oldu¤una inan›yor.
MÜfiTER‹LER‹
ACM, Anneysen.com, Akampüs, Bo¤aziçi Yaz›l›m, B’IOTA, bi-
gibid.com, CityForEver, daha.net, Datagate, Despec, E-GÜVEN,
Ekin Group, Elsys, EST 1932 (Eyüp Sabri Tuncer Kolonyalar› ve
Antibakteriyel Ürünler), EM‹TT Fuarc›l›k, Fiesta Kondom, Hatice
Gökçe, Grou.ps Sosyal Gruplaflma, GYODER, Hürriyet Gazetesi, Hürriyet ‹nternet Grubu,
Index, K2 Network, Kinesis ‹nflaat, KORA, Metis Call Center, Mobilsad, MKK, Model Bu-
siness Solutions, Natixis Pramex Bank, NeoTech, Netex, Nokia Türkiye, Novartis, Pna-
sonic, Prof. Dr. Gökhan Hotam›fll›gil, Print Center, SanDisk,
Satko Teknoloji, Speak Peak Your Sales, Software AG Turkey,
Syndexa USA, TEB Arval, Telkoder, Trend Micro Türkiye, Te-
amWorks, TSPAKB, TurkNet Telekom, Türk E¤itim Derne¤i,
Umur Bas›m, UPM-Kymmene, Vanucci Mutfak&Banyo, Xing,
Yellow Pages, Yenibiris.com.
May›s 2010 KobiEfor 77