Page 76 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 76

AJANS



                            Sosyal medyadaki baflar›s›yla öne ç›k›yor
                                       MARJ‹NAL




                           PORTER NOVELL‹





                    Ses getiren organizasyonlara imza atan Marjinal Porter Novelli,
                     çal›flt›¤› kurumlar›n sosyal medyada marka olmas›n› sa¤l›yor.

                                        l     Söylefli: Deniz YANIKTAfi      l


          E      ntegre pazarlama iletiflim hizmetleri vermek  birikiminin öneminin alt›n› çiziyor.
                                                               “Medyan›n sa¤ koluyuz” diyen Bayrak, sivil top-
                 amac›yla 1993 y›l›nda kurulan Marjinal, 2003
                 y›l›nda global PR grubu Porter Novelli’nin Tür-
                                                            lum kurulufllar›yla yak›n iliflki içinde olduklar›n›, ses
                 kiye ajans› oldu. 2008 y›l›nda ise Türkiye ofi-
                                                            lar› kurumlar›n sosyal medyada marka olmas›n› sa¤-
           si haline gelerek Marjinal Porter Novelli ad›n› ald›.  getiren organizasyonlara imza att›klar›n› ve çal›flt›k-
           fiu anda 7 departman bünyesinde 42 profesyonel    lad›klar›n› söylüyor.
           tak›m arkadafl›yla çal›flan Marjinal Porter Novelli,  Porter Novelli’nin Marjinal’e ciddi bir katk› sa¤la-
           dan›flmanl›k, stratejik planlama, reklam, medya   d›¤›n› ifade eden Bayrak, flöyle devam ediyor: “Kar
           planlama ve sat›n alma, medya iliflkileri, tan›t›m  pay› ortakl›¤›m›z var, herhangi bir hisse sat›fl› yap-
           malzemeleri, etkinlik yönetimi, web ve mesleki e¤i-  mad›k, yapmay› da düflünmüyoruz. Birincisi, 50 y›l›
           tim hizmeti veriyor.                             aflk›n bir networkün biriktirdi¤i bilgi birikimini kul-
              Marjinal Porter Novelli Genel Müdürü Asuman   lanma hakk›na sahibiz, bu önemli bir ayr›cal›k. ‹kin-
           Bayrak, yapt›klar› ifle yaln›zca iletiflim gözüyle bak-  cisi ilk 50 müflterileri, ABD’de Fortune’›n ilk 100’ün-
           mad›klar›n›, iflletmelerin ihtiyaçlar›n› bilerek hareket  de olan firmalar ve bunlar›n uzant›lar›yla çal›flma
           ettiklerini söylüyor. Sanat eseri de¤il, hedefe ulaflt›-  hakk› sözkonusu. New York Ofisi zaten, Fortune 100
           ran yarat›c› ifller yapt›klar›n› ve hizmetin bir yerde  d›fl›nda herhangi bir markayla çal›flm›yor. 2008 y›l›n-
           olmas›n›n sinerjisine inand›klar›n› kaydeden Bayrak,  da anlaflmay› imzalad›¤›m›z andan itibaren onlar›n
                 iletiflimde uzmanl›k ve bilgi               Türkiye ofisleriyle çal›flmaya bafllad›k. Üçüncüsü ise
                                                            Marjinalliler’in e¤itimi. Art›k Marjinal’de her depart-
                                                             man, bölge e¤itim toplant›lar›nda bir araya gelip 3
                                                                    günle 1 hafta aras›nda e¤itimlere gidiyor.”
                                                                        54 ülke ve 101 flehirdeki Porter Novel-
                                                                        li ofisleri içinde sosyal medya konu-
                                                                               sunda en ileri ofis olduklar›n›
                                                                               belirten ve dijital medyaya
                                                                               büyük önem verdiklerini ak-
                                                                                 taran Bayrak, çal›flt›klar› bir
                                                                                 markan›n bir sorunu bulun-
                                                                                 du¤unda Porter Novelli’nin
                                                                                 o sorunu çözmek için ileti-
                                                                                 flimle ilgili kulland›¤› özel
                                                                                araçlar› flöyle s›ral›yor:
                                                                                 PN Point Insight: Hedef kit-
                                                                              lenin bugün ne yapt›¤›n› ve
                                                                              neden yapt›¤›n› anlayarak, ya-
                                                                              r›n tutum ve davran›fllar›n› de-
                                                                             ¤ifltirmek üzere strateji olufltu-
                                                                             rulmas›.
                                                                               PN Compass: Kurumun hedef-
                                                                            lerini gerçeklefltirmesine yönelik
                                                                            iletiflim stratejisi taktiklerinin
                                                                           oluflturulmas›.

           76 KobiEfor May›s 2010
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81