Page 76 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 76
AJANS
Sosyal medyadaki baflar›s›yla öne ç›k›yor
MARJ‹NAL
PORTER NOVELL‹
Ses getiren organizasyonlara imza atan Marjinal Porter Novelli,
çal›flt›¤› kurumlar›n sosyal medyada marka olmas›n› sa¤l›yor.
l Söylefli: Deniz YANIKTAfi l
E ntegre pazarlama iletiflim hizmetleri vermek birikiminin öneminin alt›n› çiziyor.
“Medyan›n sa¤ koluyuz” diyen Bayrak, sivil top-
amac›yla 1993 y›l›nda kurulan Marjinal, 2003
y›l›nda global PR grubu Porter Novelli’nin Tür-
lum kurulufllar›yla yak›n iliflki içinde olduklar›n›, ses
kiye ajans› oldu. 2008 y›l›nda ise Türkiye ofi-
lar› kurumlar›n sosyal medyada marka olmas›n› sa¤-
si haline gelerek Marjinal Porter Novelli ad›n› ald›. getiren organizasyonlara imza att›klar›n› ve çal›flt›k-
fiu anda 7 departman bünyesinde 42 profesyonel lad›klar›n› söylüyor.
tak›m arkadafl›yla çal›flan Marjinal Porter Novelli, Porter Novelli’nin Marjinal’e ciddi bir katk› sa¤la-
dan›flmanl›k, stratejik planlama, reklam, medya d›¤›n› ifade eden Bayrak, flöyle devam ediyor: “Kar
planlama ve sat›n alma, medya iliflkileri, tan›t›m pay› ortakl›¤›m›z var, herhangi bir hisse sat›fl› yap-
malzemeleri, etkinlik yönetimi, web ve mesleki e¤i- mad›k, yapmay› da düflünmüyoruz. Birincisi, 50 y›l›
tim hizmeti veriyor. aflk›n bir networkün biriktirdi¤i bilgi birikimini kul-
Marjinal Porter Novelli Genel Müdürü Asuman lanma hakk›na sahibiz, bu önemli bir ayr›cal›k. ‹kin-
Bayrak, yapt›klar› ifle yaln›zca iletiflim gözüyle bak- cisi ilk 50 müflterileri, ABD’de Fortune’›n ilk 100’ün-
mad›klar›n›, iflletmelerin ihtiyaçlar›n› bilerek hareket de olan firmalar ve bunlar›n uzant›lar›yla çal›flma
ettiklerini söylüyor. Sanat eseri de¤il, hedefe ulaflt›- hakk› sözkonusu. New York Ofisi zaten, Fortune 100
ran yarat›c› ifller yapt›klar›n› ve hizmetin bir yerde d›fl›nda herhangi bir markayla çal›flm›yor. 2008 y›l›n-
olmas›n›n sinerjisine inand›klar›n› kaydeden Bayrak, da anlaflmay› imzalad›¤›m›z andan itibaren onlar›n
iletiflimde uzmanl›k ve bilgi Türkiye ofisleriyle çal›flmaya bafllad›k. Üçüncüsü ise
Marjinalliler’in e¤itimi. Art›k Marjinal’de her depart-
man, bölge e¤itim toplant›lar›nda bir araya gelip 3
günle 1 hafta aras›nda e¤itimlere gidiyor.”
54 ülke ve 101 flehirdeki Porter Novel-
li ofisleri içinde sosyal medya konu-
sunda en ileri ofis olduklar›n›
belirten ve dijital medyaya
büyük önem verdiklerini ak-
taran Bayrak, çal›flt›klar› bir
markan›n bir sorunu bulun-
du¤unda Porter Novelli’nin
o sorunu çözmek için ileti-
flimle ilgili kulland›¤› özel
araçlar› flöyle s›ral›yor:
PN Point Insight: Hedef kit-
lenin bugün ne yapt›¤›n› ve
neden yapt›¤›n› anlayarak, ya-
r›n tutum ve davran›fllar›n› de-
¤ifltirmek üzere strateji olufltu-
rulmas›.
PN Compass: Kurumun hedef-
lerini gerçeklefltirmesine yönelik
iletiflim stratejisi taktiklerinin
oluflturulmas›.
76 KobiEfor May›s 2010