Page 74 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 74

MOTOS‹KLET/YAMAHA




                  Yeni ürün,
            kaliteye uygun fiyat
               ve sat›fl sonras›
                hizmetlerini 3
           stratejiyle formülleyen
              Yamaha Türkiye,
            2010’da 6 bin motor
              satmay› planl›yor.
























             Japon motosiklet devi Yamaha Türkiye’de kendi flirketini kurdu
               D‹REKT SATIfi YAPACAK




           3     0 ülkede 60’dan fazla fabrikas› olan motosik-  jisi ise kabul edilebilir fiyatlarda kaliteli motosiklet

                 let sektörünün köklü kuruluflu Japon Yama-
                                                            sunabilmek. Üçüncü strateji ise iyi olan Yamaha
                 ha, uzun y›llard›r distribütör kanal›yla bulun-
                                                            ni bir strateji belirlenmifl Yamaha Sürücü Okulu.
                 du¤u Türkiye’de fiubat 2010 itibariyle art›k  marka imaj›n› daha da güçlendirmek. Bunun için ye-
           kendi flirketiyle faaliyet gösteriyor. Yamaha Türkiye  2010’da kurulmas› planlanan Yamaha Sürücü Okulu
           Genel Müdürü Ünsal Ercan, 72 milyonluk nüfusu,   ile ‹stanbul’da emniyetli motosiklet sürüflü e¤itimle-
           Akdeniz iklimi özelli¤iyle Türkiye’nin motosiklet pa-  ri verilecek. Ercan, 2010 y›l› ortas›nda küçük çapl›
           zar›nda ciddi potansiyeli oldu¤unu söylüyor. Ama  çal›flmalara bafllayacaklar›n› ama yüzde 100 aktif
           rakamlar Türkiye’nin bu potansiyelinden çok uzakta  olarak 2011’de hizmet vereceklerini duyuruyor.
           oldu¤unu gösteriyor.
              2009 itibariye motosiklet sat›fl rakam› 140 bin.  Yeni ürünler piyasada
           Yamaha Türkiye’nin ilk planlamada hedefi ise pazar-  Yamaha Türkiye için 2010 yenilikler y›l›. Yama-
           da de¤ifliklik olmamas› halinde 2010’da 6 bin moto-  ha’n›n birçok ürünü hem görüntü olarak hem maki-
           siklet satabilmek. Ercan, Türkiye’nin avantaja ra¤-  nik yap›s› aç›s›ndan yenilenmifl. Bunlardan biri Tür-
           men potansiyelin çok gerisinde oldu¤unu flu örnek-  kiye’de en fazla tercih edilen model olan YBR 125.
           le aç›kl›yor: “Türkiye’de trafi¤e kay›tl› 40 kifliye bir,  Özellikle kuryelerin yo¤un tercih etti¤i bu model Eu-
           ‹spanya’da ise 12 kifliye bir motosiklet düflüyor.”    ro 3 normlar›nda ithal ediliyor. Ercan, bu y›l YBR
              Yamaha Türkiye’nin büyümesi 3 stratejiye ba¤l›;  125’ten oldukça umutlu olduklar›n› söylüyor. ‹kinci
           ilk strateji sat›fl servis ve yedek parça üzerine kuru-  ürün ise üst segmente hitap eden Süper Tenere. K›-
           lu. Bu hedef do¤rultusunda Türkiye genelinde a¤›r-  talararas› seyehati mümkün k›lan Tenere ,1200 CC
           l›kl› motosikletin kullan›ld›¤› k›y› fleridini kapsayan  motor hacimli ve ithalat›na May›s 2010’da bafllan-
           90 bayi. Bu rakam ihtiyaca göre artabilecek. Bayiler-  mas› bekleniyor. Yamaha Türkiye müflterilerine 20-
           de motosikletle ilgili her türlü destek kullan›c›ya  25 farkl› ürünü 3 bin 500 TL’den 66 bin TL’ye varan
           sa¤lanm›fl olacak. Yamaha Türkiye’nin ikinci strate-  fiyatlarla sunuyor.

           74 KobiEfor Nisan 2010
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79