Page 74 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 74
MOTOS‹KLET/YAMAHA
Yeni ürün,
kaliteye uygun fiyat
ve sat›fl sonras›
hizmetlerini 3
stratejiyle formülleyen
Yamaha Türkiye,
2010’da 6 bin motor
satmay› planl›yor.
Japon motosiklet devi Yamaha Türkiye’de kendi flirketini kurdu
D‹REKT SATIfi YAPACAK
3 0 ülkede 60’dan fazla fabrikas› olan motosik- jisi ise kabul edilebilir fiyatlarda kaliteli motosiklet
let sektörünün köklü kuruluflu Japon Yama-
sunabilmek. Üçüncü strateji ise iyi olan Yamaha
ha, uzun y›llard›r distribütör kanal›yla bulun-
ni bir strateji belirlenmifl Yamaha Sürücü Okulu.
du¤u Türkiye’de fiubat 2010 itibariyle art›k marka imaj›n› daha da güçlendirmek. Bunun için ye-
kendi flirketiyle faaliyet gösteriyor. Yamaha Türkiye 2010’da kurulmas› planlanan Yamaha Sürücü Okulu
Genel Müdürü Ünsal Ercan, 72 milyonluk nüfusu, ile ‹stanbul’da emniyetli motosiklet sürüflü e¤itimle-
Akdeniz iklimi özelli¤iyle Türkiye’nin motosiklet pa- ri verilecek. Ercan, 2010 y›l› ortas›nda küçük çapl›
zar›nda ciddi potansiyeli oldu¤unu söylüyor. Ama çal›flmalara bafllayacaklar›n› ama yüzde 100 aktif
rakamlar Türkiye’nin bu potansiyelinden çok uzakta olarak 2011’de hizmet vereceklerini duyuruyor.
oldu¤unu gösteriyor.
2009 itibariye motosiklet sat›fl rakam› 140 bin. Yeni ürünler piyasada
Yamaha Türkiye’nin ilk planlamada hedefi ise pazar- Yamaha Türkiye için 2010 yenilikler y›l›. Yama-
da de¤ifliklik olmamas› halinde 2010’da 6 bin moto- ha’n›n birçok ürünü hem görüntü olarak hem maki-
siklet satabilmek. Ercan, Türkiye’nin avantaja ra¤- nik yap›s› aç›s›ndan yenilenmifl. Bunlardan biri Tür-
men potansiyelin çok gerisinde oldu¤unu flu örnek- kiye’de en fazla tercih edilen model olan YBR 125.
le aç›kl›yor: “Türkiye’de trafi¤e kay›tl› 40 kifliye bir, Özellikle kuryelerin yo¤un tercih etti¤i bu model Eu-
‹spanya’da ise 12 kifliye bir motosiklet düflüyor.” ro 3 normlar›nda ithal ediliyor. Ercan, bu y›l YBR
Yamaha Türkiye’nin büyümesi 3 stratejiye ba¤l›; 125’ten oldukça umutlu olduklar›n› söylüyor. ‹kinci
ilk strateji sat›fl servis ve yedek parça üzerine kuru- ürün ise üst segmente hitap eden Süper Tenere. K›-
lu. Bu hedef do¤rultusunda Türkiye genelinde a¤›r- talararas› seyehati mümkün k›lan Tenere ,1200 CC
l›kl› motosikletin kullan›ld›¤› k›y› fleridini kapsayan motor hacimli ve ithalat›na May›s 2010’da bafllan-
90 bayi. Bu rakam ihtiyaca göre artabilecek. Bayiler- mas› bekleniyor. Yamaha Türkiye müflterilerine 20-
de motosikletle ilgili her türlü destek kullan›c›ya 25 farkl› ürünü 3 bin 500 TL’den 66 bin TL’ye varan
sa¤lanm›fl olacak. Yamaha Türkiye’nin ikinci strate- fiyatlarla sunuyor.
74 KobiEfor Nisan 2010