Page 73 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 73

‹NTERNET



            Bülent Hiçsönmez,
            firmalar›n 7 gün 24 saat
            ulaflabilecekleri
            28 milyonluk internet
            pazar›n› dikkate
            almalar›n› öneriyor.



















            GOOGLE TÜRK‹YE, KOB‹’LERE



                           REHBERL‹K EDECEK





                                 Google Türkiye, KOB‹’lere online pazarlama faaliyetleri ve
                               internet reklamc›l›¤›n› etkin olarak kullanmalar›n› sa¤layacak
                                      yöntemler konusunda rehberlik etmeyi hedefliyor.

          G       oogle Türkiye, KOB‹ E¤itim Program›, Goog-  ri oluflturuyor. Kurum kendi karl›l›¤›na göre fiyat›
                  le Adwords Reklam Program› ve ölçümleme
                                                            belirliyor. Reklamla ilgili bütçeleri ve çal›flmalar›
                                                            üzerinde kurumlar anl›k de¤ifliklik yapabildiklerin-
                  gibi faaliyetleriyle KOB‹’lere yo¤unlaflacak.
                  Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsön-
           mez, bu y›l KOB‹’lere yönelik projelere a¤›rl›k vere-  den duruma göre stratejilerini yeniden belirleme ve
                                                            ona göre biçimlendirme flans›na sahip.”
           ceklerini belirterek, “Sanayi ve Ticaret Odalar›yla  Reklama harcanan paran›n karfl›l›¤›n›n al›nmas›-
           yapt›¤›m›z iflbirlikleri çerçevesinde KOB‹ E¤itim  n›n önemini vurgulayan ve flirketlere interneti ölçe-
           Program› ile KOB‹’lerin yeni pazarlara aç›lmalar›na  rek kullanmalar›n› öneren Hiçsönmez, “Ölçebilmek
           olanak sa¤layaca¤›z” diyor.                      önemli. 2010 y›l›nda ölçümle ilgili mekanizmalar›m›-
              Online pazarlama faaliyetleri ve internet reklam-  z› güçlendirece¤iz. Google Analytics ile ücretsiz ola-
           c›l›¤›n› etkin olarak kullanmalar›n› sa¤layacak yön-  rak sitenizin trafi¤ini analiz edebilirsiniz. Ölçümle il-
           temler konusunda KOB‹’lere rehberlik edebilmeyi  gili ihtiyaçlar de¤iflik seviyeleri ihtiva ediyor. Goog-
           hedeflediklerini aç›klayan Hiçsönmez, 2009 y›l›nda  le Conversion Professionals ise daha derinlemesine
           ‹stanbul, Bursa, ‹zmir ve Ankara’da düzenlenen e¤i-  analize ve ölçümlemeye olanak sa¤l›yor. Bu ürünle
           tim toplant›lar›na 2010 y›l› içerisinde Gaziantep, Ya-  ilgili bir firmay› KOB‹’lere hizmet vermesi konusun-
           lova, Bursa, Bolu, Adapazar›, Kocaeli, Düzce, Gebze,  da yetkilendirdik, bu y›l yeni firmalar› da yetkilendi-
           ‹stanbul, Ankara, ‹zmir, Gaziantep, Denizli, Elaz›¤,  rece¤iz” diye konufluyor.
           Erzurum, Uflak, Afyon, Çorum, Tekirda¤, Mersin ve   ‹nternetin KOB‹’lere sundu¤u en büyük avantaj›n
           Kahramanmarafl illerinde devam edeceklerini söylü-  büyük bir müflteri kitlesi oldu¤unu vurgulayan Hiç-
           yor.                                             sönmez, bu mecrada KOB‹ ile müflterinin buluflma-
                                                            s›n›n çok kolay oldu¤unu dile getiriyor. ‹nternet kul-
              Yüksek geri dönüflüm                           lan›c› say›s›yla birlikte niceli¤inin artt›¤›n› da akta-
              Google AdWords ile KOB‹’lere düflük maliyetle  ran Hiçsönmez, KOB‹’lerin internette art›k varolmak
           yüksek geri dönüfllü reklam yapma f›rsat› sundukla-  zorunda olduklar›na dikkat çekiyor. Google Türkiye,
           r› belirten Hiçsönmez, flöyle devam ediyor: “KO-  ayr›ca Website Optimizer program›yla da KOB‹’lere
           B‹’ler Google Adwords ile kendi bütçelerini kendile-  ücretsiz olarak web sitesi tasar›m› hizmeti veriyor.
                                                                                       Nisan 2009 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78