Page 67 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 67

Baflkalar›n›n kusurunu örtmede gece gibi ol.
                                                               OST‹M ‹Ç‹NDE YEN‹ OST‹M
            Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.
            Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol.
            Hoflgörülülükte deniz gibi ol.

            Ya oldu¤un gibi görün, ya göründü¤ün gibi ol.

          K         iflinin bilimsel, mesleki, siyasi kariyeri
                    vard›r, yüksek ego gerektirir, tebrik ede-
                    riz. Az kiflinin ego’dan fazlas›n› gerektiren
                    toplumsal kariyeri vard›r, minnet duyar›z.
                    Ego’dan fazlas› dedi¤imiz, bize “adanm›fl-
            l›k” gibi gelen kozmik inançt›r. OST‹M Baflkan› Or-
            han Ayd›n bu inanc›, Sufizmin önemli isimlerinden,  OST‹M Ankara’ya bugünkü kimli¤ini kazand›-
            flair ve ilahiyatç› Mevlâna Celâleddin-i Rûmî’nin gö-  ran bir kaç büyük projeden biridir. Orhan Ay-
            nül süzgecinden dam›tarak “Mevzu insansa en gü-   d›n Lassa yetkili sat›c›l›¤› ve Renault servisli-
            zeline lay›kt›r” diyerek devfliriyor, “inanç”ta b›rak-  ¤i yaparak ticareti ö¤renirken bir yandan da
            may›p “ilke” mertebesine yükseltiyor. Günümüzün   sosyal iliflkileri infla eder. OST‹M’in içinde Ye-
            kristalleflmifl ideolojik veya siyasi kavramlar›na ta-  ni OST‹M denilen bir yer vard›r. 1987 y›l›nda
            fl›yarak tan›mlarsak Ayd›n’a göre bu “ilke” ne sos-  Yönetimde görev al›r. Yeni OST‹M denilen bofl
            yalizme, ne kapitalizme ne de sosyal demokrasiye  araziyi, sanayi yerleflimi için al›r, yo¤urur, ça¤-
            s›¤›yor. Onun diliyle sorun, “kainat› iyi okuyup va-  dafl bir endüstriyel altyap› ile donat›r  ve
            roluflun ›fl›¤›nda mutlulu¤un gerçek kayna¤›na do¤-  1991’de tüm imalatç› üyelere tapusunu da¤›t›r.
            ru ilerlemek” formülüne ba¤lan›yor. “‹mtiyaz bah-  Bu proje baflar›s› Orhan Ayd›n için yeni sosyal
            çesi”ne eriflmek gibi bir fley.                     sorumluluklar üretir. 1992’de, aday olmad›¤›
              OST‹M Baflkan› Orhan Ayd›n ‹stiklal gazisi dede-  ve istemedi¤i halde OST‹M’in  baflkanl›¤›na
            lerin Ankara K›z›lcahamaml› torunu. Güneflin, topra-  getirilir.
            ¤›n, ya¤murun tad›na köyün genifl co¤rafyas›nda    OST‹M kurulmufl geliyordu ama de¤iflime ayak
            vard› ama 10. yafl›n damak tad›nda kald›. Ifl›kl› ta-  uyduramam›flt›. Orhan Ayd›n ad›n› öne ç›karan
            bela ifli yapan baban›n peflinden Ankara’ya,  büyük  da zaten bu de¤iflim ihtiyac›yd›. O tarihten bu
            hayat kavgas›n›n ortas›na düfltü. Ankara Yenido-   yana OST‹M’in baflkan›d›r ve fakat Türkiye’de
            ¤an..., ‹lk kent evi. Fokus yapsan da büyümüyor;  örne¤ine pek rastlanmayan örnek bir toplum-
            topu topu bir oda bir aradan ibaret gecekondu. Ko-  sal sorumluluktur ayn› zamanda. Çünkü Ayd›n
            flullar ilkel. Hayat hepten mücadele. “Kardeflimle  kendi iflini çal›flanlar›na devretmifl, yönetimini
            kese ka¤›d› yap›p akflamlar› sat›yorduk. Hayat›m   k›z›na ve damad›na emanet etmifl, bunu da,
            hiç evden-okula, okuldan-eve olmad›. ‹fl her fleyin  OST‹M olmazsa gidecek yerim olsun diye yap-
            üstündeydi.”                                      m›fl. OST‹M dedi¤imiz, 4.7 milyon metre kare
                                                              üzerinde 5000 imalatç› modern iflletme ile
              Tek ç›kar yol çal›flmaksa                        50.000 istihdam sa¤layarak Türkiye ekonomi-
              Üç erkek kardeflin tek gayreti vard›; baflarmak.  sine muazzam katk›da bulunan ça¤dafl ve di-
            Ç›rakl›k kalfal›k, ustal›k. Baba yan›nda 80’e kadar  namik bir projeyi ifade ediyor.
            gelinir. ‹fl ve okul. Gayret meyve vermeye bafllar.
            Gazi Lisesi, Gazi Üniversitesi Makine Mühendisli¤i  nayileflme hamlesine tan›kl›k ettim. Türkiye’nin
            bölümü. E¤itim ama “‹fle katk› olsun diye”dir.    kendi tank›n›, kendi makinesini, kendi elektroni¤i-
            “Keflke bir iflletme yönetimi, bir finans e¤itimi al-  ni üretmesi isteniyordu. Türkiye’nin sanayi haritas›-
            sayd›m” diyor Orhan Ayd›n.                       na göre her yerinde sanayi kurulufllar› olacak ve ül-
                                                             kemiz ça¤ atlayacakt›. O heyecan sonradan yok ol-
              Kamuda vizyon kazanmak                         du ama bana olan tesiri hiç gitmedi. Baflar›m›z›n
              Hepimiz biliriz, Türkiye’de özel sektörün baflar›l›  nedeni bu heyecan› baflar› h›rs›yla birlefltirip ülke-
            insan kayna¤› kamudur. Bazen tersi de olur: “Milli  miz için bir fleyler yapmak iste¤imizdi.”
            Selamet Parti’si Türkiye’de a¤›r sanayi ile ilgili ça-  Kamu sonras› babas›n›n “Buras› yeteri kadar ka-
            l›flmalar bafllatm›flt›. Okuldaki hocalar›m›z›n bir ço-  labal›klaflt› sen buraya dönme, baflka ifller yap’ de-
            ¤u kamuda görev almaya bafllad›. 1975’te mezun    mesiyle Orhan Ayd›n’a kendi yolu görünür. Karde-
            oldu¤umda hocam›z›n yan›nda Sanayi ve Teknoloji  flini yan›na al›r, s›f›rdan makine, elektrik tesisat,
            Bakanl›¤›’n›n Sanayi Mamulleri bölümünde 4 y›l   montaj ve taahhüt ifllerine bafllar. ‹ki y›l sonra her
            mühendis olarak görev yapt›m. Kamu çok arzu et-  fley kardefle b›rak›lacak, yafl 38 olmufl, y›l 1980’ne
            ti¤im bir yer de¤ildi. Ama o y›llarda Türkiye’nin sa-  gelmifl, yine s›f›rdan bafllanacakt›r.
                                                                                       Nisan 2010 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72