Page 65 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 65
Krizde belirledikleri birkaç sektöre deste-
Turgut Boz, TEB’in d›fl
¤i art›rd›klar›n› belirten Boz, turizm ve alt›n ticarette pay›n›n yüzde
sektörünün temel uzmanl›k alanlar›ndan bi- 6’lar seviyesinde
ri oldu¤unu ve bu alanda riski büyüttükleri- oldu¤unu, kamu kurum ve
ni anlat›yor. Turizm sektörü için 2010 y›l›n›n kurulufllar›yla iflbirli¤ine
giderek yüzde 10’lara
umut vaat etti¤ini ifade eden Boz, flu ifade- ulaflacaklar›n› söylüyor.
leri kullan›yor: “Tur operatörleri garantili
sözleflmelerini 3 y›la ç›kard›. Turizmin gele-
ce¤ine güveniyoruz. ‹kinci çal›flmam›z ise
TEB’in Alt›n Bankac›l›¤›. 200 flubede bin
üzerinde kuyumcu ile anlaflt›k. Sektörün ana
kurulufllar›na ulaflt›k. Konusunda deneyimli
firmalar ile bafllatt›¤›m›z projeler var. Alt›n
Bankac›l›¤›nda 2015 stratejisini oluflturduk.
Bu alanda büyümemizi sürdürece¤iz.”
‹talya’dan sonra Türkiye’nin alt›n ihraca-
t›nda ikinci s›ras›nda yer ald›¤›n› hat›rlatan
Boz, alt›n fiyatlar›ndaki yükselmeyle birlikte
piyasadaki hareketli¤in yavafllad›¤›n›, ancak
fiyatlar›n düflmesiyle hareketlili¤in artt›¤›n›
ifade ediyor. gördü. KOB‹’ye üretimden, ihracata, finansmandan
pazarlamaya oldukça genifl alanda bilgi aktar›m›
Bankalar›n kredi arz› talepten yüksek sa¤l›yor. fiu an 200’e yak›n TEB KOB‹ Dan›flman› bu-
KOB‹’lerin bankac›l›k sektöründen yararlanamad›- lunuyor. Her flube için bir KOB‹ Dan›flman› planla-
¤› ifadelerinin de do¤ruyu yans›tmad›¤›n› dile geti- d›klar›n› dile getiren Turgut Boz, 200 dan›flman›n ifl-
ren Boz, KOB‹’lerde krediye iliflkin iki bak›fl oldu¤u- letme analizi yapt›¤›n›, yeni bir çal›flmayla da y›lda
nu hat›rlat›yor; krediyi kendi paras› gibi gören KOB‹ bin 200 rapor haz›rlayaca¤›n› duyuruyor. Dan›flman-
ile hiç kredi kullanmayan KOB‹. Bu iki bak›fl aç›s›n› lar›n firma ziyaretleri sonras› bir tak›m genel kan›la-
da sak›ncal› bulan Boz, “KOB‹’nin do¤ru iflte do¤ru r› bozacak bilgilere ulaflt›klar›n› aktaran Boz, “Ban-
krediye ihtiyac› vard›r. Krizde kredilerde problem kac›l›k sektörü olarak KOB‹ sahiplerinin sadece üre-
yaflanmas›n›n yegane nedeni de kredilerin do¤ru time odakl› oldu¤unu, bu nedenle ihracat, finans-
yere gitmemesidir. Bankac›l›k sektörü kuruluflu ola- man, pazarlama gibi sorunlar›na çözüm bulamad›¤›-
rak devletle yapt›¤›m›z sohbetlerde bu s›k›nt›m›z› n› düflünürdük. Ancak gördük ki KOB‹ sahipleri üre-
dile getirdik” diyor. Küresel krizin start verdi¤i tim aflamas›nda da bilgiye ihtiyaç duyuyor. Üretim
2008’in Eylül ay›yla birlikte 6-7 ay›n s›k›nt›l› geçti¤i- süreçleri, do¤ru finansman kayna¤›na ulafl›m, nakit
ni hat›rlatan Boz, ancak daha sonra bankalar›n de- ak›fl›, üretimde verimlilik gibi bir dizi konuda KO-
¤iflen koflullara uyum sa¤layarak kredi verme konu- B‹’nin eksikleri bulunuyor” diye konufluyor.
sunda istekli oldu¤unu aç›kl›yor. Boz, görüfllerini TEB KOB‹ TV: Yay›n ak›fl› de¤iflen TEB KOB‹ TV’yi
flöyle aktar›yor: “fiu anda bankalar›n arz› yüksek y›lda 2.5 milyon kifli ziyaret ediyor. Turgut Boz, 45
ama krediye olan talep ayn› ölçüde de¤il. 2010 y›l› bin üyesi bulunan TEB KOB‹ TV’de ziyaretçi say›s›n›
itibariyle 2009’a k›yasla göreceli olarak daha iyi bir ikiye katlayacaklar›n› söylüyor.
ekonomi olaca¤›n› düflünüyorum. Büyüme rakamla- TEB KOB‹ KULÜP: KOB‹’leri tek bir çat› alt›nda
r›n›n genel kan› olan yüzde 3.5- 4’ü aflaca¤›na ina- buluflturan ve güçlerini birlefltiren banka destekli ilk
n›yorum.” ve tek kulüp olan TEB KOB‹ Kulüp sayesinde TEB
müflterisi firmalara sat›n alma maliyetlerinde yüzde
TEB’‹N KOB‹ STRATEJ‹LER‹ 50’lere varan avantajlardan faydalanma imkan› su-
TEB KOB‹ AKADEM‹: 2005 y›l›ndan beri 31 ilde nuluyor. KOB‹’ler TEB KOB‹ Kulüp’e iki flekilde üye
müflterisi olan yada olmayan 6 bin 500 ifl adam›na olabiliyor; Asil Üye: TEB müflterisi olan tüm firmalar
e¤itim verdi. 31 etkinli¤in sonucunda yaklafl›k 2 bin Asil Üyelik hakk›na sahipler. VIP Üye: TEB ile belir-
orta büyüklükteki yeni firmay› müflteri portföyüne li bir çal›flma büyüklü¤üne gelmifl olan firmalar VIP
katt›. Boz, küresel krizde ‘keflke daha fazla toplant› Üye olabiliyor. En yüksek KOB‹ Kulüp avantajlar›n-
yapsayd›k’ dedi¤ini belirterek, TEB KOB‹ Akademi’yi dan VIP Üye’ler faydalanabiliyor.
3 koldan devam ettireceklerini aç›kl›yor. TEB KOB‹ KOB‹ Kulüp’e üye firmalara hizmet sunacak olan
Akademi’nin çal›flmalar› devam ederken bir de Mini 38 ifl orta¤› (Petrol Ofisi, Avea, UPS vb) kendi sek-
KOB‹ Akademi çal›flmas› bafll›yor. Ayr›ca Türkiye ‹h- törünün öncü ve en iyi firmalar›ndan olufluyor. KO-
racatç›lar Meclisi ile ihracat stratejinin oluflturulma- B‹ Kulüpte flu anda 19 farkl› ana sektörde yüzde
s›nda TEB KOB‹ Akademiler yap›lacak. 50’lere varan indirimler sa¤land›. Bu proje ile KO-
TEB KOB‹ DANIfiMAN: 2008’in son çeyre¤inde B‹’ler y›ll›k ortalama 30 bin TL’ye varan tasarruf ya-
devreye giren uygulama, beklenenin üzerinde ilgi pabiliyor.
Nisan 2009 KobiEfor 65