Page 141 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 141
Yap› sektörü ekonominin sadece büyüyüp
küçülmesini de¤il, sa¤l›¤›n› da gösterir
çünkü yat›r›mc› sektördür ve Türkiye’nin
sabit sermaye yat›r›mlar›n›n yüzde 45’i
inflaat yat›r›mlar›d›r.
milyon ton üretim hedeflenmifltir. Önü aç›k yat›r›m sürekli yükselmektedir. Yat›r›m ve giriflimci taraf›n-
alan›d›r. dan dikkat merkezine al›nmal›d›r.
C CAM: Türkiye cam üretimi y›ll›k 3.5 milyon ton ile PLAST‹K YAPI MALZEMELER‹:
dünya cam üretiminin yüzde 8’ini yapmaktad›r. Or- Plastik yap› mamülleri sektörü Türkiye’de ton ba-
tado¤u ve Kuzey Afrika pazarlar›na yönelmifltir. Sek- fl›na 1.458 dolar katma de¤er sa¤lamas›yla öne ç›k-
törde cam geri dönüflümü AB’de yüzde 60, Türki- m›flt›r. 2012’de 6.2 milyon ton üretim ve 18.7 milyar
ye’de yüzde 30 civar›ndad›r. Y›lda 700 milyon dolar dolarl›k ekonomi yarat›lmas› hedeflenmifltir. Libya,
ihracat yap›lmaktad›r ve teknoloji yo¤un bir sektör- Rusya, Romanya, Irak, Almanya yükselen pazarlar›-
dür. m›zd›r.
BORU: Türkiye Boru Sektörü y›lda 3.4 milyon ton BOYA: Boya sektörümüz ihracata yönelik üretim-
boru üretmektedir ve yar›s› iç tüketimde kullan›l- de ihraç pazarlar›n› özellikle daha az küreselleflmifl
maktad›r. Plastik boru ve parçalar› imalat›m›z›n bü- kapal› ekonomilerden, baflka deyiflle alternatif d›fl
yük pazar› Rusya’d›r. Bak›r boru ve ba¤lant› eleman- pazarlardan seçebildi¤i ölçüde büyüyecektir. Türki-
lar› ihracat pazarlar›m›z ise Rusya, Çek Cumhuriyeti, ye yap› boyas› y›ll›k üretimi 600 bin tondur.
Almanya, ‹talya ve Bulgaristan’d›r.
DO⁄ALTAfi: Fark edilmemifl ilginç imkanlar tafl›-
AHfiAP YAPI MALZEMES‹: Dünya a¤aç mamülleri yan bir sektördür. Dünya do¤altafl üretimi her y›l
ihracat› toplamda 100 milyar dolar› bulmaktad›r. Bu- yüzde 7 istikrarl› büyüyecektir. Sektörün pazarlar›
nun 37.2 milyar dolar› ahflap inflaat malzemesidir. ABD, Japonya, Kore, Almanya’d›r.
Sektörde kalitemiz yüksektir. 2009 ihracat›m›z
340.8 milyar dolar olmufltur. Y›ll›k 25 milyon metre YALITIM: Enerji tasarruf programlar›na ba¤l› ola-
küp iflleme kapasitemiz var. Sektör mallar›na talep rak bütün dünyada Yap› Sektörünün en kritik alt
Nisan 2009 KobiEfor 141