Page 95 - KobiEfor_Mart_2010
P. 95

‹yi medya planlamac›s› zor bulunuyor          jiyi ortak belirliyoruz. Bazen bir markan›n bilinirlili¤i
              Erk›ran, çal›flanlar›n›; kalitesine, iyi bir e¤itime,  inan›lmaz yüksek oluyor ama sat›nalmas› zay›f olu-
            tecrübeye sahip ve sektörde bilinir olmalar›na göre  yor. O zaman ona göre çal›fl›yoruz. Kampanyan›n bi-
            seçti¤ini kaydediyor.  Hem analitik hem hem kreatif  timinde sonuçlar› beraber de¤erlendiriyoruz” diyor.
            düflünen insanlar› bulman›n zor oldu¤unu belirten
            Erk›ran, “‹yi medya planlamac› merakl›d›r, soru so-  Önce biz inan›yoruz
            rar, sorgular. Biz medya planlamac› olarak mümkün  Hemen hemen bütün sektörlerde deneyimi olan
            oldu¤u kadar dar bir hedef kitleye gitmeyi severiz,  Erk›ran, çal›flt›¤› firman›n ürününü hep profesyonel,
            reklamverense genifl bir hedef kitleyi tercih eder.  hem de tüketici gözüyle devaml› takip edip, reklam-
            Biz medya planlamac› olarak hedef kitleyi daralt›r›z  verene bilgi verdi¤ini anlat›yor. Kendi müflterilerinin
            ki o insanlar› çok daha iyi tan›yal›m, onlara hitap  d›fl›nda ürün kullanmad›¤›n› vurgulayan Erk›ran,
            eden bir mesajla gidelim. Amaç, hedef kitleyi belir-  “Önce ürüne bizim inanmam›z, kendimizin kullan-
            leyip, ona optimum flekilde ulaflmakt›r. Bir sürü so-  mas› gerekiyor. Reklamverenin firmas›nda çal›flan
            ru sorar›z, kim, nerede, ne zaman… gibi…Pazar› ta-  insandan bir fark›m›z yok bizim. Rakiplerin ürünleri-
            n›maya çal›fl›r›z. Rakiplerin medya, iletiflim strateji-  ni kullanmay›z” diyor.
            lerini günlük inceliyoruz. ‘Hedef kitle do¤ru mudur,  Bugüne kadar hep bilinen markalarla çal›flan Er-
            yanl›fl m›d›r, ürünün mevsimselli¤i var m›, ürünün  k›ran, firman›n güvenilir olup olmad›¤›na göre o fir-
            avantajlar›, dezavantajlar› nelerdir?’ diyerek herfleyi  mayla çal›flt›klar›n› dile getiriyor.
            sorguluyoruz” diye konufluyor.
              Sektörde uzun zamand›r bulunan Erk›ran, çok in-  Kriz f›rsatlar› do¤urur
            san yetifltirdi¤ini aktar›yor. “‹yi e¤itim görmüfl arka-  Krizlerin f›rsatlar› beraberinde do¤urdu¤una ina-
            dafllar› e¤itip iyi birer medya planlamac› olarak ye-  nan Erk›ran, küresel ekonomik krizden çok etkilen-
            tifltirece¤im” diyen Erk›ran’›n hayali, bir gün, üniver-  mediklerini söylüyor. Erk›ran, flunlar› kaydediyor:
            sitenin son s›n›f›nda, ‘medya planlamac› olaca¤›m’  “Yurtd›fl›nda çok daha fazla flafl›rd›lar ve korktular,
            diyen ö¤rencilerin olmas›. Erk›ran, zamanla bu ha-  bizse 2001 krizinden deneyimliyiz. Reklamverende
            yalinin gerçekleflece¤ine inan›yor.              art›k kriz döneminde reklam yat›r›m› yapman›n na-
                                                            s›l bir kazanç sa¤layaca¤›n› ö¤rendi. Bu nedenle
              Tüketiciyle duygusal ba¤ oluflturmak           herkes bunu f›rsat olarak de¤erlendiriyor, krizde bir
              Banun Erk›ran, iyi medya planlama ve sat›nalma-  sürü yeni marka ç›k›yor. Bence hepimiz, krizde ne
            n›n, verilmek istenen mesaj›, do¤ru yerde, do¤ru za-  yapmam›z gerekti¤ini ö¤rendik.”
            manda, do¤ru insana verip hedef kitleyle mesaj›n
            birlefltirilmesiyle olaca¤›n› söylüyor. ‹yi medya plan-
            laman›n marka bilinirlili¤i yaratmaktan bafllad›¤›n›  BANUN ERKIRAN’IN MESLEK‹
            belirten Erk›ran, tüketicinin yolunu flöyle özetliyor:
            “Marka bilinirlili¤i, markan›n de¤erlendirilmesi, di-           KAR‹YER‹
            yalog ard›ndan sat›nalma, kullanma, tekrar sat›n al-
            ma ve çevresindekilere tavsiye etme.”               ‹letiflim sektörüne
              Erk›ran, kampanyan›n baflar›s›nda ürünü yaln›zca  bir araflt›rma flirketinde
            kulland›rma ve sat›n alman›n nihai hedef olmad›¤›-  ad›m atan Banun Erk›-
            n›, tüketicinin tekrar sat›n alma ve çevresindekilere  ran, 1993 y›l›nda Cena-
            tavsiye etmesini sa¤laman›n baflar› oldu¤unu kay-  jans Grey’e geçer. 1996
            dediyor. Erk›ran, “Tüketicinin markayla aras›nda  y›l›na kadar Grey’de
            duygusal ba¤ oluflturmak, son hedef budur” diyor.   stratejik planlama di-
                                                              rektörü olarak çal›flan
              ‹letiflim bir bütün                              Erk›ran, ard›ndan Me-
              ‹yi bir iletiflim içinse medya sat›n alma ve planla-  diaCom’un kuruluflun-
            mas›ndan, reklama, halkla iliflkiler ajans›na kadar  da görev al›r. Erk›ran,
            bütün ayaklar›n birlikte çal›flmas› gerekti¤ini akta-  2001’e kadar çal›flt›¤›
            ran Erk›nan, “Bunu reklamverenin iyi yönetmesi    ajansta baflkan yar-
            flart. Ortak bir strateji platformu olmas› laz›m. Bun-  d›mc›l›¤›na kadar yük-
            dan 10 sene önce reklam filmini izlemeden medya   selir. 2001 y›l›nda yeni-
            plan›n› yap›yorduk. fiimdiyse bafltan briefleri al›yor,  den kurulan Media-
            müflteriyle çok daha yak›n çal›fl›yoruz. Briefleri bü-  Com’da 2009 y›l›na ka-
            tün ajanslar hep beraber al›yoruz, ortak çal›fl›yoruz,  dar CEO olarak çal›flan
            hangi yolla hedef kitleye ulaflt›¤›m›za birlikte karar  Erk›ran, kendine ait bir
            veriyoruz. Marka bugün nerede, nereye götürmek    ajans›n olmas› hayalini gerçeklefltirir ve 2009 y›-
            istiyorum diye soruluyor. O gidece¤imiz yere ulafla-  l›n›n Ekim ay›nda kendi flirketi People Commu-
            bilmek için buna hep beraber karar veriyoruz. ‘Ki-  nications’u kurar.
            me, hangi mesajla gidece¤iz?’ k›sm› önemli, strate-
                                                                                        Mart 2009 KobiEfor 95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100