Page 95 - KobiEfor_Mart_2010
P. 95
‹yi medya planlamac›s› zor bulunuyor jiyi ortak belirliyoruz. Bazen bir markan›n bilinirlili¤i
Erk›ran, çal›flanlar›n›; kalitesine, iyi bir e¤itime, inan›lmaz yüksek oluyor ama sat›nalmas› zay›f olu-
tecrübeye sahip ve sektörde bilinir olmalar›na göre yor. O zaman ona göre çal›fl›yoruz. Kampanyan›n bi-
seçti¤ini kaydediyor. Hem analitik hem hem kreatif timinde sonuçlar› beraber de¤erlendiriyoruz” diyor.
düflünen insanlar› bulman›n zor oldu¤unu belirten
Erk›ran, “‹yi medya planlamac› merakl›d›r, soru so- Önce biz inan›yoruz
rar, sorgular. Biz medya planlamac› olarak mümkün Hemen hemen bütün sektörlerde deneyimi olan
oldu¤u kadar dar bir hedef kitleye gitmeyi severiz, Erk›ran, çal›flt›¤› firman›n ürününü hep profesyonel,
reklamverense genifl bir hedef kitleyi tercih eder. hem de tüketici gözüyle devaml› takip edip, reklam-
Biz medya planlamac› olarak hedef kitleyi daralt›r›z verene bilgi verdi¤ini anlat›yor. Kendi müflterilerinin
ki o insanlar› çok daha iyi tan›yal›m, onlara hitap d›fl›nda ürün kullanmad›¤›n› vurgulayan Erk›ran,
eden bir mesajla gidelim. Amaç, hedef kitleyi belir- “Önce ürüne bizim inanmam›z, kendimizin kullan-
leyip, ona optimum flekilde ulaflmakt›r. Bir sürü so- mas› gerekiyor. Reklamverenin firmas›nda çal›flan
ru sorar›z, kim, nerede, ne zaman… gibi…Pazar› ta- insandan bir fark›m›z yok bizim. Rakiplerin ürünleri-
n›maya çal›fl›r›z. Rakiplerin medya, iletiflim strateji- ni kullanmay›z” diyor.
lerini günlük inceliyoruz. ‘Hedef kitle do¤ru mudur, Bugüne kadar hep bilinen markalarla çal›flan Er-
yanl›fl m›d›r, ürünün mevsimselli¤i var m›, ürünün k›ran, firman›n güvenilir olup olmad›¤›na göre o fir-
avantajlar›, dezavantajlar› nelerdir?’ diyerek herfleyi mayla çal›flt›klar›n› dile getiriyor.
sorguluyoruz” diye konufluyor.
Sektörde uzun zamand›r bulunan Erk›ran, çok in- Kriz f›rsatlar› do¤urur
san yetifltirdi¤ini aktar›yor. “‹yi e¤itim görmüfl arka- Krizlerin f›rsatlar› beraberinde do¤urdu¤una ina-
dafllar› e¤itip iyi birer medya planlamac› olarak ye- nan Erk›ran, küresel ekonomik krizden çok etkilen-
tifltirece¤im” diyen Erk›ran’›n hayali, bir gün, üniver- mediklerini söylüyor. Erk›ran, flunlar› kaydediyor:
sitenin son s›n›f›nda, ‘medya planlamac› olaca¤›m’ “Yurtd›fl›nda çok daha fazla flafl›rd›lar ve korktular,
diyen ö¤rencilerin olmas›. Erk›ran, zamanla bu ha- bizse 2001 krizinden deneyimliyiz. Reklamverende
yalinin gerçekleflece¤ine inan›yor. art›k kriz döneminde reklam yat›r›m› yapman›n na-
s›l bir kazanç sa¤layaca¤›n› ö¤rendi. Bu nedenle
Tüketiciyle duygusal ba¤ oluflturmak herkes bunu f›rsat olarak de¤erlendiriyor, krizde bir
Banun Erk›ran, iyi medya planlama ve sat›nalma- sürü yeni marka ç›k›yor. Bence hepimiz, krizde ne
n›n, verilmek istenen mesaj›, do¤ru yerde, do¤ru za- yapmam›z gerekti¤ini ö¤rendik.”
manda, do¤ru insana verip hedef kitleyle mesaj›n
birlefltirilmesiyle olaca¤›n› söylüyor. ‹yi medya plan-
laman›n marka bilinirlili¤i yaratmaktan bafllad›¤›n› BANUN ERKIRAN’IN MESLEK‹
belirten Erk›ran, tüketicinin yolunu flöyle özetliyor:
“Marka bilinirlili¤i, markan›n de¤erlendirilmesi, di- KAR‹YER‹
yalog ard›ndan sat›nalma, kullanma, tekrar sat›n al-
ma ve çevresindekilere tavsiye etme.” ‹letiflim sektörüne
Erk›ran, kampanyan›n baflar›s›nda ürünü yaln›zca bir araflt›rma flirketinde
kulland›rma ve sat›n alman›n nihai hedef olmad›¤›- ad›m atan Banun Erk›-
n›, tüketicinin tekrar sat›n alma ve çevresindekilere ran, 1993 y›l›nda Cena-
tavsiye etmesini sa¤laman›n baflar› oldu¤unu kay- jans Grey’e geçer. 1996
dediyor. Erk›ran, “Tüketicinin markayla aras›nda y›l›na kadar Grey’de
duygusal ba¤ oluflturmak, son hedef budur” diyor. stratejik planlama di-
rektörü olarak çal›flan
‹letiflim bir bütün Erk›ran, ard›ndan Me-
‹yi bir iletiflim içinse medya sat›n alma ve planla- diaCom’un kuruluflun-
mas›ndan, reklama, halkla iliflkiler ajans›na kadar da görev al›r. Erk›ran,
bütün ayaklar›n birlikte çal›flmas› gerekti¤ini akta- 2001’e kadar çal›flt›¤›
ran Erk›nan, “Bunu reklamverenin iyi yönetmesi ajansta baflkan yar-
flart. Ortak bir strateji platformu olmas› laz›m. Bun- d›mc›l›¤›na kadar yük-
dan 10 sene önce reklam filmini izlemeden medya selir. 2001 y›l›nda yeni-
plan›n› yap›yorduk. fiimdiyse bafltan briefleri al›yor, den kurulan Media-
müflteriyle çok daha yak›n çal›fl›yoruz. Briefleri bü- Com’da 2009 y›l›na ka-
tün ajanslar hep beraber al›yoruz, ortak çal›fl›yoruz, dar CEO olarak çal›flan
hangi yolla hedef kitleye ulaflt›¤›m›za birlikte karar Erk›ran, kendine ait bir
veriyoruz. Marka bugün nerede, nereye götürmek ajans›n olmas› hayalini gerçeklefltirir ve 2009 y›-
istiyorum diye soruluyor. O gidece¤imiz yere ulafla- l›n›n Ekim ay›nda kendi flirketi People Commu-
bilmek için buna hep beraber karar veriyoruz. ‘Ki- nications’u kurar.
me, hangi mesajla gidece¤iz?’ k›sm› önemli, strate-
Mart 2009 KobiEfor 95