Page 88 - KobiEfor_Subat_2010
P. 88
DOSYA/S‹GORTA VE B‹REYSEL EMEKL‹L‹K
2009’da en fazla Garanti Emeklilik
tercih edildi
Garanti Emeklilik Genel Müdürü Erhan Adal›, bi-
reysel emeklilikte 2009 y›l›nda en fazla tercih edilen
flirket olduklar›n› söyledi. Yüzde 17-18 oran›ndan
büyüme gerçeklefltirdiklerini belirten Adal›, 2009’da
kat›l›mc› pay›nda yüzde 26.5 payla ilk s›rada yer al-
d›klar›n› dile getirdi. Adal›, “Sektörde ise ilk 2’de-
yiz. Yüzde 20.2 civar›nda pazar pay›m›z var. fiu an
Garanti Emeklililik’in kat›l›mc› say›s› 400 bin. 1 mil-
yar 300 milyonun üzerinde fon büyüklü¤üne ulaflt›k.
Hem kat›l›mc› hem fonun büyümesi önemlidir” de-
di. Adal›, flunlar› kaydetti: “Bu y›l yüzde 20.5’lik pa-
zar pay›yla y›l sonunda 460 bin kat›l›mc›ya ulaflma-
y› amaçl›yoruz. Fonda da yüzde 15 pazar pay› he- rumluluk, özel eflya, hukuksal koruma ve asistans
defledik. Bu da 1.8 milyar TL fon büyüklü¤ü anlam›- hizmetlerini de içerdi¤ini söyledi. Ürünün hedef kit-
na geliyor.” lesinin ise mümkün oldu¤unca genifl tutuldu¤unu
Garanti Emeklilik’in ay›n zamanda hayat ve iflsiz- söyleyen Bahar Vural, çal›flanlardan, ev han›mlar›na
lik sigortas› da oldu¤unu aç›klayan Adal›, “Bu alan- ve üniversite ö¤rencilerine kadar uzanan genifl bir
da da çok büyük at›l›m yapt›k. 2009’da 70 milyo- kitleye ulaflmay› amaçlad›klar›n› dile getirdi.
nun üzerinde prim yönetimi gerçeklefltirdik. Bu sek- Allianz’›n pazar pay› yüzde 9
törün çok önemli k›sm›n› oluflturuyor. Uzak ara sek-
tör lideriyiz. Bunun içinde çal›flanlara ve KOB‹’lere Allianz global anlam-
yönelik de ürünlerimiz var. “Garanti Yar›nlar” ürünü- da sigorta sektörünün li-
müzle vefat ve temel hastal›klar› içerecek flekilde deri. Türkiye Sigorta ve
teminatland›rma yap›yoruz. Bu y›l KOB‹ segmentine Reasürans fiirketleri Bir-
yönelik bu ürüne güveniyoruz” diye konufltu. li¤i’nin (TSRfiB) verileri-
KOB‹’lere yönelik özel paketleri de oldu¤unu di- ne göre, Allianz Sigorta,
le getiren Erhan Adal›, kurduklar› hobi kulüpleri ile 2009 y›l›n›n 10 ay›nda
de Garanti Emeklilik müflterilerinin gelecekteki ya- geçen y›l›n ayn› dönemi-
flam kalitelerini art›rmaya çal›flt›klar›n› ifade etti. ne göre yüzde 3.23 ar-
t›flla 776.7 milyon TL
prim üretimi gerçeklefl-
Ankara Sigorta’dan 2010 y›l›na yeni
ürün: Kazara tirdi. Allianz, hayat d›-
Ankara Sigorta fl›nda sektörde yüzde
2010 y›l›nda yeni fer- 9.03’lük pazar pay›yla 3.
di kaza ürünü “Kaza- s›rada yer al›yor. Allianz
ra”y› acente ve müfl- Türkiye CEO’su George Sartorel, Allianz Sigorta’n›n
terilerinin be¤enisine mali yap›s›n›n çok güçlü oldu¤unu ifade ediyor ve
sunuyor. Ankara Si- Allianz’›n rezerv oran›n›n, sektör ortalamas›n›n çok
gorta Pazarlama Mü- üzerinde oldu¤una dikkat çekiyor: “TSRfiB’nin aç›k-
dürü Bahar Vural, lad›¤› Eylül 2009 sonuçlar› itibariyle pazar büyüklü-
“Kazara” ad› verilen ¤ünde ilk 5 s›rada yer alan flirketleri rezerv oranla-
yeni ferdi kaza ürü- r›na göre s›ralarsak, Allianz’›n rezerv oran› en yük-
nünün, klasik bir fer- sek flirket oldu¤unu çok net görebilirsiniz. En zorlu
di kaza ürününün ya- branfllardan biri olan trafik branfl›nda Allianz’›n re-
n› s›ra gündelik taz- zerv oran› ikinci s›rada yer alan flirketin yüzde 27,
minat, bireysel so- sektör ortalamas›n›n ise yüzde 42 üzerinde.”
88 KobiEfor fiubat 2009