Page 88 - KobiEfor_Subat_2010
P. 88

DOSYA/S‹GORTA VE B‹REYSEL EMEKL‹L‹K


















              2009’da en fazla Garanti Emeklilik
              tercih edildi
              Garanti Emeklilik Genel Müdürü Erhan Adal›, bi-
            reysel emeklilikte 2009 y›l›nda en fazla tercih edilen
            flirket olduklar›n› söyledi. Yüzde 17-18 oran›ndan
            büyüme gerçeklefltirdiklerini belirten Adal›, 2009’da
            kat›l›mc› pay›nda yüzde 26.5 payla ilk s›rada yer al-
            d›klar›n› dile getirdi. Adal›, “Sektörde ise ilk 2’de-
            yiz. Yüzde 20.2 civar›nda pazar pay›m›z var. fiu an
            Garanti Emeklililik’in kat›l›mc› say›s› 400 bin. 1 mil-
            yar 300 milyonun üzerinde fon büyüklü¤üne ulaflt›k.
            Hem kat›l›mc› hem fonun büyümesi önemlidir” de-
            di. Adal›, flunlar› kaydetti: “Bu y›l yüzde 20.5’lik pa-
            zar pay›yla y›l sonunda 460 bin kat›l›mc›ya ulaflma-
            y› amaçl›yoruz. Fonda da yüzde 15 pazar pay› he-  rumluluk, özel eflya, hukuksal koruma ve asistans
            defledik. Bu da 1.8 milyar TL fon büyüklü¤ü anlam›-  hizmetlerini de içerdi¤ini söyledi.  Ürünün hedef kit-
            na geliyor.”                                    lesinin ise mümkün oldu¤unca genifl tutuldu¤unu
              Garanti Emeklilik’in ay›n zamanda hayat ve iflsiz-  söyleyen Bahar Vural, çal›flanlardan, ev han›mlar›na
            lik sigortas› da oldu¤unu aç›klayan Adal›, “Bu alan-  ve üniversite ö¤rencilerine kadar uzanan genifl bir
            da da çok büyük at›l›m yapt›k. 2009’da 70 milyo-  kitleye ulaflmay› amaçlad›klar›n› dile getirdi.
            nun üzerinde prim yönetimi gerçeklefltirdik. Bu sek-  Allianz’›n pazar pay› yüzde 9
            törün çok önemli k›sm›n› oluflturuyor. Uzak ara sek-
            tör lideriyiz. Bunun içinde çal›flanlara ve KOB‹’lere                      Allianz global anlam-
            yönelik de ürünlerimiz var. “Garanti Yar›nlar” ürünü-                  da sigorta sektörünün li-
            müzle vefat ve temel hastal›klar› içerecek flekilde                     deri. Türkiye Sigorta ve
            teminatland›rma yap›yoruz. Bu y›l KOB‹ segmentine                      Reasürans fiirketleri Bir-
            yönelik bu ürüne güveniyoruz” diye konufltu.                            li¤i’nin (TSRfiB) verileri-
              KOB‹’lere yönelik özel paketleri de oldu¤unu di-                     ne göre, Allianz Sigorta,
            le getiren Erhan Adal›, kurduklar› hobi kulüpleri ile                  2009 y›l›n›n 10 ay›nda
            de Garanti Emeklilik müflterilerinin gelecekteki ya-                    geçen y›l›n ayn› dönemi-
            flam kalitelerini art›rmaya çal›flt›klar›n› ifade etti.                  ne göre yüzde 3.23 ar-
                                                                                   t›flla 776.7 milyon TL
                                                                                   prim üretimi gerçeklefl-
              Ankara Sigorta’dan 2010 y›l›na yeni
              ürün: Kazara                                                         tirdi. Allianz, hayat d›-
              Ankara   Sigorta                                                     fl›nda sektörde yüzde
            2010 y›l›nda yeni fer-                                                 9.03’lük pazar pay›yla 3.
            di kaza ürünü “Kaza-                                                   s›rada yer al›yor. Allianz
            ra”y› acente ve müfl-                            Türkiye CEO’su George Sartorel, Allianz Sigorta’n›n
            terilerinin be¤enisine                          mali yap›s›n›n çok güçlü oldu¤unu ifade ediyor ve
            sunuyor. Ankara Si-                             Allianz’›n rezerv oran›n›n, sektör ortalamas›n›n çok
            gorta Pazarlama Mü-                             üzerinde oldu¤una dikkat çekiyor: “TSRfiB’nin aç›k-
            dürü Bahar Vural,                               lad›¤› Eylül 2009 sonuçlar› itibariyle pazar büyüklü-
            “Kazara” ad› verilen                            ¤ünde ilk 5 s›rada yer alan flirketleri rezerv oranla-
            yeni ferdi kaza ürü-                            r›na göre s›ralarsak, Allianz’›n rezerv oran› en yük-
            nünün, klasik bir fer-                          sek flirket oldu¤unu çok net görebilirsiniz. En zorlu
            di kaza ürününün ya-                            branfllardan biri olan trafik branfl›nda Allianz’›n re-
            n› s›ra gündelik taz-                           zerv oran› ikinci s›rada yer alan flirketin yüzde 27,
            minat, bireysel so-                             sektör ortalamas›n›n ise yüzde 42 üzerinde.”

           88 KobiEfor fiubat 2009
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93