Page 66 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 66
F‹NANS
Bank Asya, Çobany›ld›z›
Bank Asya, Çobany›ld›z›
Projesi ile birlikte
Projesi ile birlikte
Bank Asya’n›n herhangi bir
Bank Asya’n›n herhangi bir
flubesinden içeri giren bir
flubesinden içeri giren bir r
m müflteriye sadece kredi ya da
müflteriye sadece kredi ya da
mevduat müflterisi olarak
mevduat müflterisi olarak
bakmay›p, öncelikli olarak
bakmay›p, öncelikli olarak
onun “Dan›flman Ba ankas›”
onun “Dan›flman Bank kas›”
olmay› amaçl›yor.
olmay› amaçl›yor.
Bank Asya
KOB‹’lerin Çobany›ld›z›
B ank Asya, mikro iflletmelere ve KOB‹’lere fl›mla firmalara, ürettikleri ürünleri yurtd›fl› piyasalar-
olan hizmetlerini “Çobany›ld›z›” markas› al-
da pazarlayabilmeleri, bulunduklar› bölgelerde fayda-
lanabilecekleri tüm teflvik ve destekleri kolayl›kla ö¤-
t›nda, yolunu kaybedenlere yönünü do¤ru
tespit edebilmesi için yard›mc› olmak amac›y-
yapt›klar› ifllerde AB Fonlar›, Dünya Bankas› gibi fon-
la birlefltirdi. Bank Asya ‹flletme Bankac›l›¤› Müdürü renebilmeleri ve bu avantajlardan faydalanabilmeleri,
Tolga Sas›k, yaklafl›m› flöyle tan›mlad›: “Bankam›z›n lardan nas›l yararlanabilecekleri hakk›nda yard›mc›
‹flletme Bankac›l›¤› Müdürlü¤ü’ne ba¤l› mikro ve KO- olmay› finansal hizmetin organik bir bilefleni olarak
B‹ segmentleri için bu ismi seçmemizin temel nede- tasarlam›fllar. Sas›k, Çobany›ld›z› Projesi ile birlikte
ni; Bank Asya olarak bu segmentteki müflterilerimi- Bank Asya’n›n herhangi bir flubesinden içeri giren bir
ze gerek risk, gerek nakit yönetimi, gerekse de da- müflteriye sadece kredi ya da mevduat müflterisi ola-
n›flmanl›k hizmeti konusunda ihtiyac› olan firmalara rak bakmay›p, öncelikli olarak onun “Dan›flman Ban-
do¤ru yolu bulup, ifllerini büyütmeleri için yön gös- kas›” olmay› amaçlad›klar›n› kaydediyor.
termeyi hedeflememizdir.”
Önce KOB‹’nin iddias› “güzel” olmal›
KOB‹’ye kredi sa¤lamak yetmez Sas›k’›n dillendirdi¤i biçimiyle “fark” daha bir
Sas›k Mikro ve KOB‹ segmentindeki firmalar›n ya- aç›kl›k kazan›yor. Çobany›ld›z›, ciddi büyüme hedef-
flad›¤› sorunlar›n sadece kredi vermekle çözülemedi- leri olan, yenilikçi bir yaklafl›mla üreten, kendisini
¤ine dikkat çekerek “Çobany›ld›z›” fark›n› flöyle ifa- gelece¤in en baflar›l› firmalar› s›ralamalar›nda gör-
de etti: “Biz, Çobany›ld›z› projesi ile mevcut ve po- mek isteyen, kendi bulundu¤u bölge hakk›nda bilgi-
tansiyel müflterilerimizle uzun vadeli bir iliflki kurma- li ve ilgili, kendisi geliflirken bölgesini de gelifltirme-
y› ve büyüme hedefi olan iflletmelere destek verme- yi ve daha fazla istihdam yaratmay› hedefleyen, bu
yi amaçlamaktay›z. Bu yüzden hizmetimizi sadece fi- istihdam yaratma iste¤ini Ar-Ge faaliyetleriyle ifl sü-
nansman ile s›n›rlamaktan öte, iflini büyütmek iste- reçleriyle, planlar›yla ve gelecek hedefleriyle birleflti-
yen ama nas›l yapaca¤›n› bilemeyen, Çin’de bir fuar rerek Türkiye’ye hizmet etmek isteyen iflletmeleri he-
oldu¤unu duyan ama hayat›nda hiç yurtd›fl›na ç›k- def kitle olarak al›yor.
mam›fl, hukuki veya mali bir sorun yaflad›¤›nda avu-
kat› ya da mali müflaviri olmad›¤› için ne yapaca¤›n› Sektörel yaklafl›m benimsenmifl
bilemeyen, gelirleri yeterli oldu¤u halde nakit ak›fl›- Bank Asya’n›n KOB‹’lere sundu¤u Çobany›ld›z› ar-
n› düzene sokamad›¤› için ödemelerinde sorun yafla- ma¤an› dinamik sektörlere yaslan›yor. ‹malat, pazar-
yan müflterilerimize yol göstermeyi amaçl›yoruz.” lama, hizmet, inflaat-taahhüt, turizm, tar›m sektörün-
de faaliyet gösteren ve d›fl ticaretle ifltigal eden fir-
Bankac›l›k+KOB‹ Dan›flmanl›¤› malar iflletme bankac›l›¤› uygulamas›n›n kapsam›na
“Çobany›ld›z›” ilginç ve Bank Asya vizyonunda al›n›yor. Mikro iflletme ve KOB‹ segmentine giren
gerçekten de yerine oturmufl görünüyor. Bu yakla- tüm firmalar, flah›s iflletmeleri ve çiftçiler Çobany›ld›-
66 KobiEfor Aral›k 2010