Page 63 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 63

Türk Loydu Vakf› Yönetim Kurulu Baflkan› Prof. Dr. Mustafa ‹nsel, KobiEfor Genel Koordinatrü Nurdan Sönmez,
          Türk Loydu Genel Müdürü Yüksek Mühendis fievki Bak›rc›, Türk Loydu Endüstri ve Belgelendirme Bölüm Baflkan› Ayfer Ad›güzel.
          da kural kitab› mevcut oldu¤u bilgisini de veren ‹nsel,  üzere baflvurduklar›n›, daha önce Bakü-Ceyhan-Tiflis
          Türk Loydu Kurallar›’n›n, en son teknolojik geliflmeler  (BTC) Projesi’nde var olan tecrübeleriyle Nabucco Pro-
          ve uluslararas› kurallardaki de¤iflimler göz önüne al›-  jesi’nde yer almaya haz›rland›klar›n› da dile getiriyor.
          narak yap›lan araflt›rma ve gelifltirme çal›flmalar›yla  Tersanelerdeki ifl güvenli¤i sorununa da de¤inen ‹nsel,
          devaml› güncellendi¤inin alt›n› çiziyor. Yo¤un biçimde  is güvenli¤i mevzuat›n›n uygulamalar›na iliflkin dene-
          klaslama hizmeti sunduklar›n› ve yurtd›fl›nda ciddi aç›-  timlerde iyilefltirmelere ihtiyaç oldu¤unu düflünüyor.
          l›mlar› bulundu¤unu ifade eden ‹nsel, “Bin tane gemi
          bizim klas›m›zda. Askeri gemilerin klaslamas›n› da ya-  Kalite bilinci yerleflmeli
          p›yoruz. fiu anda 28 askeri gemi bizim klas›m›z alt›n-  Türk Loydu Vakf› ‹ktisadi iflletmesi Genel Müdürü
          da infla ediliyor. Ankara, ‹zmir, Adana ve Marmaris’te  Yüksek Mühendis fievki Bak›rc›, sektörde baz› kurulufl-
          bölge ofislerimiz var. Suriye, Yunanistan, ‹talya, Libya,  lar›n belgelendirme hizmeti al›rken kaliteyi de¤il bel-
          Tunus ve Vietnam’da temsilciliklerimiz var. 2011 y›l›n-  geyi sat›n almaya çal›flt›¤›n› anlat›yor. Hizmeti sat›n
          da Romanya ve Bat› Avrupa olmak üzere Avrupa’da 2  alanlar›n nitelik düflüklü¤ünü bilerek hareket ettikleri-
          tane ve Körfez’de 1 tane ofis açmay› düflünüyoruz.  ni anlatan Bak›rc›, “Bu problem gemilerin sertifikalan-
          Çin’de gündemimizde. Avrupa Birli¤i (AB) taraf›ndan  d›r›lmas›nda yok. En büyük sorun bak›flt›r. Karfl›s›nda-
          gezi teknelerinde onaylanm›fl bir kurulufluz” diye ko-  kine nas›l bakt›¤›n önemlidir. Piyasada dünyayla reka-
          nufluyor.                                        bet aç›s›ndan nitelikli hizmet beklendi¤inde bizden
                                                          hizmet alabilirler. Oysa baz› kurulufllar›n beklentisi
            Türk Loydu Avrupa’da 50 kurulufl               düflük ücretle yaln›zca belge almak yönündedir. Oysa
            aras›nda 6. s›rada                            kaliteli hizmetin bir bedeli var. Türkiye’de kalite bilin-
            Türk denizcilik sektörünün çok önemli bir noktaya  cinin de¤iflmesi laz›m. Gemi klaslama konusunda bu
          geldi¤inin alt›n› çizen ‹nsel, “Bundan 11 y›l önce, 1999  anlay›fl oturmufl durumda. Belgelendirme sektöründe
          y›l›nda Türkiye’nin uluslararas› sularda seyreden gemi-  de bu anlay›fl›n oturmas›na ihtiyaç var” diye konuflu-
          lerinin yüzde 49.7’si kara listedeydi. Bu uluslararas›  yor.
          sulara ç›kan 2 Türk gemisinden birisinin mutlaka tu-
          tuklanmas› demekti. Birçok armatör bu nedenle Türk  Akredite kurulufllar denetlenmeli
          bayra¤›ndan yabanc› bayra¤a kaç›yordu. Dünyada ge-  Türk Loydu Endüstri ve Belgelendirme Bölüm Bafl-
          miler, beyaz, gri ve kara listededir. Bugün Türkiye yüz-  kan› Ayfer Ad›güzel, Türk Loydu’nun TÜRKAK’tan ISO
          de 6 ile iyi bir yerde. Türkiye’nin gemileri flu anda be-  17020 A Tipi Muayene Kuruluflu Akreditasyon Belgesi,
          yaz listede. Denizcilik sektörü armatörü çal›flanlar› ve  ISO 17021 Kalite Yönetim Sistem ve G›da Güvenlik Yö-
          klas kurulufllar›yla bir bütün. Bu çok büyük bir baflar›  netimi Belgelendirmesi Akreditasyon Belgesi, ISO Gui-
          ama hiç kimse bunun alt›n› çizmiyor. Türk Loydu ise  de 66 Çevre Yönetim Sistemi Belgelendirme Akreditas-
          Avrupa’n›n 50 gemi klaslama kuruluflu aras›nda son  yon Belgesi’ne ve SWEDAC’tan ISO 17021 Kalite Sis-
          üç y›ld›r 6. s›radaki yerini koruyor” aç›klamas›n› yap›-  temleri Belgelendirmesi Akreditasyon Belgesi’ne sahip
          yor.                                            oldu¤unu anlat›yor. Ad›güzel, y›lda ortalama 60-65 ku-
            Fenerbahçe’nin yeni infla edilen Ülker-Fenerbahçe  rulufla belgelendirme hizmeti, endüstri alan›nda ise
          Arena kapal› basketbol spor kompleksinin Galatasa-  900-1.000 civar›nda ürün belgelendirme, endüstriyel
          ray’›n Türk Telekom Arena stadyumunun çelik yap›s›-  muayene hizmeti ve CE kapsam›nda uygunluk de¤er-
          n›n tüm imalat kontrollerini, yapt›klar›n› aktaran ‹nsel,  lendirme hizmeti verdiklerini anlat›yor. Tersanelerde
          enerji verimlili¤i ve rüzgar enerjisi konusunda da çal›fl-  yaflanan ölümlü kazalara iliflkin görüfllerini de bildiren
          malar yürüttüklerinden sözediyor: “Rüzgar tribünleri-  Ad›güzel, as›l problemin sistemin oturmamas› ve de-
          nin sertifikaland›r›lmas›nda Türkiye’de faaliyet göste-  netimlerin etkin olmamas›na dikkat çekiyor: “‹fl sa¤-
          ren yegane ulusal kurulufluz.” ‹nsel, Sabanc› Üniversi-  l›¤› güvenli¤i tüzü¤ü gere¤i, kurulufllar›n TÜRKAK’tan
          tesi’nin yerli imalat› teflvik amac›yla liderli¤ini yapt›¤›  ISO 17021 standard›na göre Muayene Kuruluflu olarak
          MILRES Projesi hayata geçirildi¤inde o projede Türk  akredite olma flart› var. Ancak akredite kurumlar›n ta-
          Loydu’nun da klas kuruluflu olarak yer alaca¤›n› aç›k-  mam›n›n ayn› kalitede hizmet verdi¤inden bahsetmek
          l›yor. ‹nsel, Enerji Verimlili¤i Dan›flmanl›¤› flirketi olmak  maalesef mümkün de¤il” diyor.
                                                                                      Aral›k 2010 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68