Page 70 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 70

OSB
             Klas                   KOCAEL‹ GEBZE KÖMÜRCÜLER OSB BÖLGE MÜDÜRÜ





                                    M. SAL‹H ARGUNHAN


                                         BATI’YA SESS‹Z





                                         YÜRÜYÜfi...







                                                          M           . Salih Argunhan, Batman’›n Sason il-
                                                                      çesinden. 10 çocuklu bir aileden.
                                                                      1970’ten..
                                                                        Okuma-yazmay› ve Türkçe’yi babas›
                                                                      askerde, “ali okulu!”nda ö¤renmifl, an-
                                                           ne ise evde, “ev kad›n›”. E¤itimsiz aile “e¤itim”in
                                                           önemini farketmifl. Cehalet,  yoksulluk ve çaresizlik
                                                           ancak e¤itimle afl›l›r diye bellemifl. Dirayetli ve inat-
                                                           ç› bir baba da söz konusu olunca, “Bat›’ya yolcu-
                                                           luk” kaç›n›lmazd›.
                                                             Sason’lu olmak nas›l bir motivasyondur?! Salih
                                                           Argunhan flöyle çözümlüyor: “Güneydo¤u Anado-
                                                           lu’nun geri kalm›fl, e¤itim düzeyi çok düflük, yakla-
                                                           fl›k 5 bin nüfuslu ve feodal yap›n›n sosyal hayat
                                                           üzerinde belirleyici etkisi olan, haflin bir co¤rafyaya
                                                           sahip ilçesi Sason, yolun bitti¤i son nokta olarak
                                                           bilinir. Bu ‘son nokta’ olman›n insan psikolojisine
                                                           olan etkisi ve bireyleri isyankar bir ruha sevketme-
                                                           si, oradaki her birey gibi benim de ruhsal dünyam-
                                                           da etken oldu. Bunun yan›nda babam›n e¤itime bu
                                                           kadar önem vermesi, abimin de rol model olarak
                                                           önümde olmas›, bütün yokluklara ve ö¤retmensiz-
                                                           liklere  ra¤men benim ünuversiteye girme arzumu
                                                           daha çok kamç›lad›.”
                                                             Baba, bir büyü¤ünü liseye Diyarbak›r’a, ODTÜ
                                                           Petrol Mühendisli¤i’ne Ankara’ya göndermifl ve Sa-
                                                           son’dan üniversite’ye... üstelik ilçeden ilk genç. Ö¤-
                                                           retmenlerine b›kt›r›c› ölçüde soru soran Salih çocu-
                                                           ¤un da gidece¤i yol da böylelikle çizilmifltir.

                                                             Hayat›m›n dönüm noktas› ODTÜ
                                                             Sason Merkez ‹lkokulu, Merkez Ortaokulu ve Sa-
                                                           son Lisesi’ni bitiren Argunhan, o günleri flöyle an-
                                                           lat›yor: “‹lkokula bafllad›¤›mda çok az Türkçe bili-
                                                           yordum. ‹lkokulun ilk y›l›n› alfabeyi ö¤renmek ve
                                                           Türkçe ö¤renmekle geçirdim. ‹lçemiz memurlar›n
                                                           sürgün yeri olarak de¤erlendirildi¤i için ilkokul bi-
                                                           rinci s›n›fta 6 tane ö¤retmen de¤ifltirdik ve bunlar-
                                                           dan sadece bir tanesi kadrolu ö¤retmendi. Bütün
                                                           zorluklara ve her türlü imkans›zl›klara ra¤men az-
                                                           min ve çal›flman›n her fleye kadir oldu¤una inand›m
                                                           ve gördüm. 1986 y›l›nda Sason Lisesi’nden mezun
                                                           olup ODTÜ Jeoloji Mühendisli¤i bölümüne girmeyi

          70 KobiEfor Aral›k 2010
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75