Page 136 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 136

SEKTÖR/PROJE LOJ‹ST‹⁄‹
















                            Sektör 2015’te 100 milyar dolar› hedefliyor
           Lojistik kavfla¤› Türkiye





           Türkiye’de yük taflmac›l›¤›n›n
               yüzde 43’ten fazlas›n›
          kamyonlar karayolu üzerinden
             yap›yor. 60 y›ld›r uyuyan
             demiryolu tafl›mac›l›¤› bir
             dokunma ile canlan›verdi.
             2023 y›l›nda tafl›mac›l›¤›n
                 yüzde 20’si raylar
                  üzerinde olacak.
         T      ürkiye’nin en dinamik sektörlerinden “Lojis-  yeniden “Devlet Politikas›” haline geldi¤ini belirte-
                                                          rek 60 y›l sonra ilk defa demiryoluna ayr›lan yat›r›m
                tik” 52 milyar dolarlık pazara sahip. Pazarda
                                                          pay›n›n karayoluna ayr›lan yat›r›m pay›ndan yüzde
                1.4o0 kadar operatör firma faaliyette. A¤›rl›k
                karayolu kullan›m›nda. Bu yoldan üç kıtada
                                                            Öz, Türkiye’nin 2008 y›l› itibariyle yur-
          57 ülkeye tafl›ma var. Türkiye ihracat›n›n yüzde  10 daha fazla oldu¤una dikkat çekti.
          40’tan aflk›n›n› kamyonlar tafl›yor. Sektörün büyü-  tiçi yük tafl›ma miktar›n›n 460 milyon to-
          mesi ve genifllemesi h›zl› seyrediyor. 2015 yılında  na ulaflt›¤›n›, y›lda ortalama yüzde 5’lik
          pazar›n ikiye katlanarak 100 milyar dolara ulaflaca¤ı  bir ekonomik büyüme ile bu rakam›n
          hesaplanıyor. Çünkü, dıfl ticaretle u¤raflan 50 bin ci-  2023 y›l›nda 860 milyon tonu bulaca¤›n›
          var›nda flirketin 5 bini 1 milyon doların üzerinde dıfl  söyledi ve 2023 y›l›nda demiryoluna yüz-
          ticaret hacmini gerçeklefltiriyor. Sektörde 44 bin  de 20’lik bir tafl›ma pay›, yani y›ll›k 170  ‹brahim Öz
          kamyon faal durumda. 400 bin kifli istihdam edili-  milyon ton öngörüldü¤ünü vurgulad›.
          yor. 5 milyar avroyu aflan yatırımı olan sektör, milli
          ekonomiye 3.5 milyar avroluk yıllık katma de¤er   Logitrans Transport ve Lojistik Fuarı
          sa¤lıyor.                                         Türkiye Lojistik sektörünü 4-6 Kasım 2010 tarihle-
            Türkiye “sahne” olarak da kilit lojistik ülkesi. Üze-  rinde ‹stanbul Fuar Merkezi’nde EKO Fuarcılık ta-
          rinden y›lda, Do¤u-Bat› çift istikametli, 600 milyar  rafından düzenlenen 4. Logitrans Transport ve Lojis-
          dolarlık yük geçiyor. Bu rakamın 2015 yılında 1 tril-  tik Fuarı’nda bir kere daha tan›d›k. Fuarda hizmet
          yon dolar olması bekleniyor.                    sektöründen a¤ırlıklı katılımcı profilinde karayolu
            Karayolu ile gerçekleflen taflımalar dıflında Orta  taflımacıları, 3’üncü ve 4’üncü parti lojistik flirketle-
          Asya, hava ve deniz trafi¤inde yük hareketlerinin en  ri, demiryolu ve denizyolu acenteleri, havayolları, li-
          hızlı büyüdü¤ü bölge ve Türkiye burada. Sadece ha-  man otoriteleri, tedarik zinciri yöneticileri, sigorta ve
          va kargo, bu bölgede kriz öncesinde yüzde 8 büyü-  finans kurumları vard›.
          me göstermiflti. ‹htiyaçlarının yüzde 80’ini ithal eden  Sektörün endüstriyel aya¤ından ise depolama ve
          körfez ülkeleri küresel ihracatın en dikkate de¤er pa-  raf sistemleri, forklift, istif makineleri ile depo ekip-
          zar› durumdad›r. Lojistik hizmeti Türkiye’nin bu alan-  manları, yazılım ve otomasyon çözümleri, araç takip
          daki ana etkinli¤i haline gelmifltir.            ve filo yönetim sistemleri, sinyalizasyon teknolojile-
                                                          ri, ticari araçlar, yedek parçaları ve aksesuarları ile
            Demiryolu 60 y›l sonra k›p›rdad›              çekicileri kat›l›mc›yd›.
            Demiryolu Tafl›mac›l›¤› Derne¤i Yönetim Kurulu   Okurlar›m›za, sektörden önemli bir kesit sunan
          Baflkan› ‹brahim Öz, Son 6-7 y›ld›r demiryollar›n›n  seçilmifl baz› firmalar› tan›t›yoruz.

          136 KobiEfor Aral›k 2010
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141