Page 140 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 140

SEKTÖR/PROJE LOJ‹ST‹⁄‹





           Sertrans Lojistik:
           Mükemmellikte Yetkinlik 3 Y›ld›z Belgesi

              Balkanlar, Türkiye, Orta Asya ve Ortado¤u’da bölgesel
           flirketlerin öncelikli çözüm orta¤› olmak vizyonu ile yoluna
           devam eden Sertrans Lojistik, sektörde yeni oluflan ihti-
           yaçlar› en k›sa sürede anlayarak en uygun hizmeti sunma-
           y› hedefliyor. Firma, 1999 y›l›nda ISO 9001 belgesini ald›k-
           tan sonra ISO 10002 Müflteri fiikâyet Yönetimi Belgesini
           de ald›. Bu sene kalite kültürünü Toplam Kalite Yönetimi
           aflamas›na tafl›maya karar veren Sertrans 2005 y›l›nda Kal-
           Der üyeli¤i ile bafllayan süreçte 2010 y›l› May›s ay›nda Ulu-
           sal Kalite Hareketi Kat›l›m Bildirgesi’nin imzalanmas› ile EFQM ‹fl Mükemmelli¤i Modelinin temel kavram-
           lar›n› ifl yapma biçimi olarak kabul etti¤ini kamuoyuna bildirdi. 2010 Haziran’ da EFQM Mükemmellikte
           Yetkinlik Aflamas›na baflvurusunda bulunan firma, Mükemmellikte Yetkinlik 3 Y›ld›z Belgesi almaya hak
           kazand›. Bu y›l 19’uncusu düzenlenen Kalite Kongresi’nin son günü gerçekleflen ödül törenine Sertrans
           Lojistik ad›na belgeyi alan ‹hracat Direktörü Cengiz Ceylanda¤, 2009 y›l› ile bafllad›klar› Toplam Kalite Yö-
           netimi çal›flmalar›n› Avrupa Kalite Yönetimi Vakf› (EFQM) taraf›ndan oluflturulan "Mükemmellik Modeli"
           sayesinde sürdürdüklerini söyledi. Firman›n, KalDer taraf›ndan gönderilen geri bildirim raporunun k›lavuz-
           lu¤unda uygun iyilefltirmeleri sa¤layarak 2012 y›l›nda ulusal kalite ödülüne, gelecek y›llarda da EFQM Mü-
           kemmellik Modeli Büyük Ödülüne Müracaat edebileceklerini belirten Ceylanda¤, Yetkinlik Belgesinin bir
           sonuç de¤il Mükemmellik yolculuklar›n›n ilk dura¤› oldu¤unu ve Sertrans Lojistik olarak müflteri odakl›
           hizmet anlay›fl› ile müflterilerine en mükemmel flekilde hizmet vermeyi sürdüreceklerini söyledi.

                                                          jeler konusunda daha aktif olmay› planl›yor. Kas›m
                                                          ay›nda firma, birlikte ortak projelere imza att›¤›
                                                          Transgerma ile bir araya gelerek proje tafl›mac›l›¤›
                                                          konusunda bundan sonra ortak bir yol izleme kara-
                                                          r› ald›. Al›nan bilgilere göre, bu ortakl›k Türkiye s›-
                                                          n›rlar›n› aflarak, Avrupa, Orta Asya ve Dünya’n›n di-
                                                          ¤er noktalar›na hizmet vermek isteyen Türk flirketle-
                                                          rini kapsayacak flekilde olacak. ÇOBAN TUR | BOL-
                                                          TAS CEO’su Naci Çobano¤lu,  “Proje tafl›mac›l›¤›nda
                                                          iflbirliklerine gitmeniz gerekiyor. Biri zaman, di¤eri
                                                          maliyet olmak üzere iki tane çok önemli nokta var.
                                                          Proje tafl›mac›l›¤› ciddi sorumluluk ve dikkat gerek-
                                                          tiren bir ifl. Küçük bir hatayla 100-200 bin Euro gibi
                                                          zararlar söz konusu olabiliyor” diyor. Sektörün s›k›n-
                                                          t›lar›ndan söz eden Çobano¤lu, “Proje tafl›mac›l›¤›-
            ÇOBAN TUR BOLTAS:                             n›n bir problemi de teklifin haz›rlanma aflamas›.
            Proje tafl›mac›l›¤›nda                         Müflteriler taleplerinin çok k›sa sürede cevaplanma-
                                                          s›n› bekliyorlar ama bir proje iflini gerçeklefltirmek
            h›zlan›yor                                    için belirlenmesi gereken birçok faktör  var, bu da
            Sektörde 33. y›l›na giren ÇOBAN TUR | BOLTAS’›n  zaman demek. Proje tafl›mac›l›¤›nda hacim ve a¤›rl›k
          Türkiye’de proje tafl›mac›l›¤›na iliflkin çal›flmalar› pek  olarak büyük parçalar›n tafl›nmas› söz konusu. Bu-
          bilinmese de firma,  1990’dan bu yana Türkiye’nin  nunla ilgili izinlerin al›nmas› çok önemli. ‹zinler de
          önde gelen birçok firman›n proje tafl›malar›n› ger-  belli bir süreç istiyor. Güzergahla alakal› fizibiliteler
          çeklefltiriyor. Firman›n, proje tafl›mac›l›¤›na yönelik  de çok önemli” diye aç›klama yap›yor. ÇOBAN TUR |
          ifllerine örnek verecek olursak; Türkiye’nin GAP’tan  BOLTAS, bundan sonraki süreçte kurdu¤u iflbirlikle-
          sonraki en büyük yat›r›m projesi olan KAM ( Kapasi-  ri ve know-how ile pazar pay›n› artt›rarak ilk 5 firma
          te Artt›rma Modernizasyon) Projesi, Türkiye, Avrupa  aras›na girmeyi hedefliyor. Çobano¤lu, “ÇOBAN TUR
          ve Ortado¤unun en büyük fleker fabrikas›  Konya fie-  | BOLTAS Türkiye ve Avrupa’daki organizasyonu sa-
          ker- Çumra Fabrikas›’n›n kurulumu ile ilgili tüm par-  yesinde rakipleri aras›nda büyük fark yaratarak bü-
          çalar›n tafl›nmas›, Adapazar› fieker Fabrikas›’n›n  yük projelere imza atmaya devam edecektir. ÇOBAN
          depremden sonra yenilenme projesi ve Tüprafl, Kar-  TUR | BOLTAS önümüzdeki y›lda ekipman yat›r›m›n-
          demir, Erdemir proje tafl›malar› gibi bir çok proje s›-  dan ziyade know how’›n› artt›racak yat›r›mlar planl›-
          ralanabilir. ÇOBAN TUR | BOLTAS, 2011 y›l›nda pro-  yor” diyor.

          140 KobiEfor Aral›k 2010
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145