Page 112 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 112

F‹RMA TANITIM



                              Avrupa’da otomotiv sektörünün öncüsü
                               Speedy’den





              yat›r›mc›lara davet






                 Speedy Carrefour’la yapt›¤›
           anlaflman›n ard›ndan Türkiye’nin farkl›
              illerinde faaliyetlerini ço¤altmay›
                          hedefliyor.
          A      vrupa’da otomotiv bak›m sektöründe öncü
                 firmalardan biri olan Speedy, 4. y›l›nda 45
                 farkl› ilde 200’ü geçen perakende noktas›n›
                 yönetiyor. Firman›n Türkiye Genel Müdürü
          Gür Yalman’›n aç›klamalar›na göre; ifllerin bu kadar
          geliflmesinden önce, firma sadece akaryak›t istas-
          yonlar›nda ilerlemeyi hedef alm›fl. Ancak daha son-
          ra hipermarketler ve AVM’lerle görüflmelere baflla-
          yan firma, flu an Carrefour’la anlaflma halinde. Yani,
          Speedy art›k Carrefour’larda müflterilerinin karfl›s›na
          ç›k›yor. Bundan sonraki süreçte, Türkiye’de ihtiyaç
          duyan her ilde Speedy’nin bulunmas›n› amaçlad›kla-
          r›n› söyleyen Yalman, “Bunu yaparken en önemli kri-
          ter; açt›¤›m›z servis noktalar›n›n bulundu¤u ilin po-
          tansiyeli olmas›yla birlikte kendi içinde karl› olmas›-
          d›r. Biz h›zl› de¤il, kaliteli ve istikrarl›, karl› büyüme-
          yi hedefliyoruz. Tabi bu büyümeyi sa¤larken de tü-
          keticinin ülke standartlar›nda, kaliteli ve uygun fiyat-
          larla hizmet almas›n› sa¤layaca¤›z” diye konufluyor.
            Speedy’nin servis noktalar›n›n 5 önemli kural›
          var: Her marka otomobil, randevusuz, sadece gerek-
          li parçalar›n de¤iflimi, orijinal garantili ürün, ücretsiz
          kontrol ve kesin fiyat. Yalman, otomotiv sektörünün
          Türkiye’de çok çabuk büyüdü¤ünü, sektörün büyü-
          mesiyle yeni teknolojiye ayak uydurmakta zorluk çe-
          kildi¤ini söylüyor.
            Yalman, “Biz, ilerleyen teknolojiye de uyum sa¤-
          l›yoruz. Fast Fit sektöründe lider olan, baflar›s› kan›t-
          lanm›fl bir markan›n parças› olmak önem tafl›yor.
          Sektörde rakibimiz olmad›¤›ndan dolay› pastadan
          en fazla pay› almam›z söz konusu. Bu da maksimum
          kar demek. Speedy, flu anda servis sahipleri, akar-
          yak›tç›lar ve otomobil sektörüyle ilgili yat›r›mc›lar
          için önemli bir f›rsatt›r” diyor. Yalman, Speedy’ye
          kat›larak franchise olman›n sektördeki en yüksek kar  Gür Yalman
          marj›n› yakalamak anlam›na geldi¤inin alt›n› çiziyor.
          Her ay 200’ün üzerinde franchise bavurusu ald›klar›-  al›yoruz. Bunun yan› s›ra bulunan lokasyonun araç
          n› söyleyen Yalman, franchise olman›n flartlar› ile il-  park› kapasitesi de önem tafl›maktad›r” diye aç›kl›-
          gili olarak, “Bize yap›lan baflvurular› titizlikle de¤er-  yor. En az 180 metrekarelik bir alanda hizmet veren
          lendiriyoruz. Speedy için lokasyon çok önemlidir.  firma, gerekli koflullar› tafl›yan servis noktalar›n› da
          Ana artellerde benzin istasyonlar› ve AVM’lerde yer  Speedy noktas›na çevirebiliyor.
          112 KobiEfor Aral›k 2010
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117