Page 117 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 117

GAZ‹ANTEP OSB’LER‹

           Ad›                  Yüzölçümü      Parsel adedi         Dolluluk
           Gaziantep 1. OSB     210 hektar     138 firma tahsisli   hepsi faaliyette
           Gaziantep 2. OSB     450 hektar     277 tahsisli firma,  265 adet faaliyette
           Gaziantep 3. OSB     540 hektar     275 tahsisli firma,  249 adet faaliyette
           Gaziantep 4. OSB     1200 hektar    140 tahsisli firma,  38 adet faaliyette

            Kendi enerjisini üretecek
                               Gaziantep OSB’lerinin di¤er
                            OSB’lere göre avantajlar› var.
                            Nak›bo¤lu bu avantajlardan
                            baz›lar›n› KobiEfor’a flöyle
                            özetliyor: “Elektrik altyap›s›
                            nedeniyle yüzde 15 indirimle
                            elektrik veriyoruz. Do¤algaz›-
                            m›z var ve yüzde 5 indirimle
          sat›yoruz. Yaln›zca elektrikten yapt›¤›m›z indirim y›l-
          l›k 84 trilyon TL.’yi buluyor. At›ksu ar›tma kapasite-
          mizi günde 90 bin metreküpe ç›kard›k. Kendi enerji-
          mizi üretmek için do¤algaz çevrim santrali kuruyo-  k›bo¤lu’nun konuya yaklafl›m› flöyle: “Diyoruz ki
          ruz. 2011 y›l› bafl›nda ilk üretimimizi gerçeklefltirece-  haks›z rekabet olmas›n, ama Gaziantep’e teflvik ve-
          ¤iz, yaklafl›k 28 milyon Euro’ya mal olacak. 50 me-  rilmeyip, Kahramanmarafl’a, Düzce’ye veya Bolu’ya
          gawatt elektrik üretece¤iz. Üretece¤imiz elektrik, ilk  verilirse bu yanl›fl olur. Vergi aff› ile ilgili de vergile-
          etapta OSB’nin elektrik ihtiyac›n›n yüzde 10’unu kar-  rini düzenli ödeyenlere yönelik ödüllendirici ek bir
          fl›layacak.”                                     düzenleme yap›labilir. Düzenli vergisini ödeyenlere
                                                          indirim yapacak bir vergi sistemi olmal›.”
            Krizi hissetmeyen flehir; Gaziantep
            Gaziantep OSB’lerinde g›da, tekstil, plastik ve ha-  Lojistik Merkezi kurulacak
          l› sektörü a¤›rl›kl› olmak üzere 1200 firma imalat fa-  OSB’lerle ortaya ç›kan devasa üretimin paralel bir
          aliyetini sürdürüyor. 2009 y›l›nda bu muazzam üre-  nakliye altyap›s›n› gerektirmesi de do¤ald›r.
          tim ayr›ca 3.5 milyar dolar tutar›nda do¤rudan ihra-  Bu nedenle, kapasiteye yan›t veren bir Lojistik
          catla taçlanm›fl. Göstergeler 2010 y›l›nda Gazian-  Merkezi kurma çal›flmalar›n› da sürdürüyorlar. Nak›-
          tep’in ihracat gelirinin 4 milyar dolar› aflaca¤›na ifla-  bo¤lu bu yat›r›m için 2-2.5 milyon metrakarelik bir
          ret ediyor.                                     yer arad›klar›n› “Lojistik Merkezi”nin içinde gümrük
            Nak›bo¤lu, ilin sahip oldu¤u imkanlar bütünlü¤ü  de demiryolu da olaca¤›n›, Merkezin OSB ile direkt
          aç›s›ndan bakarak, diyor ki; “Küresel krizi dünyada  ba¤lant›l› öngörüldü¤ünü ilave ediyor.
          en ucuz atlatan ülke Türkiye. Türkiye’de ise en ucuz
          atlatan Gaziantep. Biz krizi fazla hissetmedik. ‹hra-  Kara Konteyn›r Terminali ile
          cat›m›z giderek art›yor, özellikle Irak ve Suriye paza-  limanlara ba¤lant›
          r›na her fleyi ihraç ediyoruz.”                    Mersin ve ‹skenderun Limanlar› ile Gaziantep ara-
            Gaziantep’in, “geliflmifl il” olmas› nedeniyle kamu  s›nda h›zl›, güvenli ve direkt bir hat oluflturarak it-
          teflviklerinden muaf tutulmas›na elefltirel bakan Na-  halat ve ihracat› kolaylaflt›rmak amac›yla kara kon-
                                                          teyn›r terminalinin yap›m› gündeme gelmifl ve bölge
                                                          yönetimi bu konuda gerekli çal›flmalara hemen bafl-
                                                          lam›fl. Bölge Yönetimi ve Devlet Demiryollar› (DDY)
                                                          aras›nda yap›lan anlaflma çerçevesinde gerekli arsa-
                                                          n›n DDY’na verilmesi taahhüt edilmifl. Yat›r›m› DDY
                                                          taraf›ndan karfl›lanan terminalin inflaat çal›flmalar›na
                                                          1990 y›l›nda bafllan›lm›fl ve inflaat çal›flmalar› da
                                                          2001 y›l›nda tamamlanm›fl. 2003 y›l› Temmuz ay›n-
                                                          dan itibaren bölgeye hizmet vermeye bafllayan Bafl-
                                                          p›nar Kara Konteyn›r Terminali yük oldu¤u zaman
                                                          her gün, olmad›¤› zamanlar haftada bir sefer yap›-
                                                          yor. Nak›bo¤lu, tren seferlerinin her gün olmas› ve
                                                          tafl›ma ücretlerinin düflürülmesi ve Türkiye’nin her
                                                          taraf›na yük gönderilmesi konular›nda çal›flmalar›
                                                          sürdürdüklerini belirtiyor.
                                                                                    Aral›k 2010 KobiEfor 117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122