Page 117 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 117
GAZ‹ANTEP OSB’LER‹
Ad› Yüzölçümü Parsel adedi Dolluluk
Gaziantep 1. OSB 210 hektar 138 firma tahsisli hepsi faaliyette
Gaziantep 2. OSB 450 hektar 277 tahsisli firma, 265 adet faaliyette
Gaziantep 3. OSB 540 hektar 275 tahsisli firma, 249 adet faaliyette
Gaziantep 4. OSB 1200 hektar 140 tahsisli firma, 38 adet faaliyette
Kendi enerjisini üretecek
Gaziantep OSB’lerinin di¤er
OSB’lere göre avantajlar› var.
Nak›bo¤lu bu avantajlardan
baz›lar›n› KobiEfor’a flöyle
özetliyor: “Elektrik altyap›s›
nedeniyle yüzde 15 indirimle
elektrik veriyoruz. Do¤algaz›-
m›z var ve yüzde 5 indirimle
sat›yoruz. Yaln›zca elektrikten yapt›¤›m›z indirim y›l-
l›k 84 trilyon TL.’yi buluyor. At›ksu ar›tma kapasite-
mizi günde 90 bin metreküpe ç›kard›k. Kendi enerji-
mizi üretmek için do¤algaz çevrim santrali kuruyo- k›bo¤lu’nun konuya yaklafl›m› flöyle: “Diyoruz ki
ruz. 2011 y›l› bafl›nda ilk üretimimizi gerçeklefltirece- haks›z rekabet olmas›n, ama Gaziantep’e teflvik ve-
¤iz, yaklafl›k 28 milyon Euro’ya mal olacak. 50 me- rilmeyip, Kahramanmarafl’a, Düzce’ye veya Bolu’ya
gawatt elektrik üretece¤iz. Üretece¤imiz elektrik, ilk verilirse bu yanl›fl olur. Vergi aff› ile ilgili de vergile-
etapta OSB’nin elektrik ihtiyac›n›n yüzde 10’unu kar- rini düzenli ödeyenlere yönelik ödüllendirici ek bir
fl›layacak.” düzenleme yap›labilir. Düzenli vergisini ödeyenlere
indirim yapacak bir vergi sistemi olmal›.”
Krizi hissetmeyen flehir; Gaziantep
Gaziantep OSB’lerinde g›da, tekstil, plastik ve ha- Lojistik Merkezi kurulacak
l› sektörü a¤›rl›kl› olmak üzere 1200 firma imalat fa- OSB’lerle ortaya ç›kan devasa üretimin paralel bir
aliyetini sürdürüyor. 2009 y›l›nda bu muazzam üre- nakliye altyap›s›n› gerektirmesi de do¤ald›r.
tim ayr›ca 3.5 milyar dolar tutar›nda do¤rudan ihra- Bu nedenle, kapasiteye yan›t veren bir Lojistik
catla taçlanm›fl. Göstergeler 2010 y›l›nda Gazian- Merkezi kurma çal›flmalar›n› da sürdürüyorlar. Nak›-
tep’in ihracat gelirinin 4 milyar dolar› aflaca¤›na ifla- bo¤lu bu yat›r›m için 2-2.5 milyon metrakarelik bir
ret ediyor. yer arad›klar›n› “Lojistik Merkezi”nin içinde gümrük
Nak›bo¤lu, ilin sahip oldu¤u imkanlar bütünlü¤ü de demiryolu da olaca¤›n›, Merkezin OSB ile direkt
aç›s›ndan bakarak, diyor ki; “Küresel krizi dünyada ba¤lant›l› öngörüldü¤ünü ilave ediyor.
en ucuz atlatan ülke Türkiye. Türkiye’de ise en ucuz
atlatan Gaziantep. Biz krizi fazla hissetmedik. ‹hra- Kara Konteyn›r Terminali ile
cat›m›z giderek art›yor, özellikle Irak ve Suriye paza- limanlara ba¤lant›
r›na her fleyi ihraç ediyoruz.” Mersin ve ‹skenderun Limanlar› ile Gaziantep ara-
Gaziantep’in, “geliflmifl il” olmas› nedeniyle kamu s›nda h›zl›, güvenli ve direkt bir hat oluflturarak it-
teflviklerinden muaf tutulmas›na elefltirel bakan Na- halat ve ihracat› kolaylaflt›rmak amac›yla kara kon-
teyn›r terminalinin yap›m› gündeme gelmifl ve bölge
yönetimi bu konuda gerekli çal›flmalara hemen bafl-
lam›fl. Bölge Yönetimi ve Devlet Demiryollar› (DDY)
aras›nda yap›lan anlaflma çerçevesinde gerekli arsa-
n›n DDY’na verilmesi taahhüt edilmifl. Yat›r›m› DDY
taraf›ndan karfl›lanan terminalin inflaat çal›flmalar›na
1990 y›l›nda bafllan›lm›fl ve inflaat çal›flmalar› da
2001 y›l›nda tamamlanm›fl. 2003 y›l› Temmuz ay›n-
dan itibaren bölgeye hizmet vermeye bafllayan Bafl-
p›nar Kara Konteyn›r Terminali yük oldu¤u zaman
her gün, olmad›¤› zamanlar haftada bir sefer yap›-
yor. Nak›bo¤lu, tren seferlerinin her gün olmas› ve
tafl›ma ücretlerinin düflürülmesi ve Türkiye’nin her
taraf›na yük gönderilmesi konular›nda çal›flmalar›
sürdürdüklerini belirtiyor.
Aral›k 2010 KobiEfor 117