Page 108 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 108

REEL SEKTÖR




           ‹nflaat ilk çeyrekte yüzde 15.1 büyüdü

           ‹nflaat Malzemeleri Sanayicileri Derne¤i (‹MSAD) taraf›ndan
           düzenlenen II. Uluslararas› ‹nflaatta Kalite Zirvesi, ‹stanbul’da
           yerli ve yabanc› birçok üst düzey yöneticinin kat›l›m›yla ger-
           çeklefltirildi. Zirvede ‘‹nflaat Sanayinin Küresel Rekabet Gü-
           cü’, ‘‹nflaat Sanayinde D›fl Pazarlar ve ‹hracat’, ‘Sürdürülebi-
           lir Gelecek için ‹nflaat Malzemesi’ ve ‘Rekabet edebilirlik için
           ‹novasyon’ bafll›kl› oturumlar düzenlendi. ‹MSAD Baflkan› Or-
           han Turan, 2007 y›l›ndan bu yana 8 çeyrektir küçülme yafla-
           yan inflaat sektörünün 2010’un ikinci çeyre¤inde yüzde 15.1
           büyümeye ulaflmas›n›n umut verici oldu¤unu söyledi. Turan,
           inflaat sektörünün Türk ekonomisine katk›s›n›n yüzde 7-8’e
           yükselece¤ini öngördüklerini belirtti. Turan, “Türk müteahhitler, bugün inflaat alan›nda dünyada Çin’den sonra
           ikinci s›rada geliyor. ‹ç pazar, konut sektöründeki arz-talep patlamas›na paralel olarak büyümesini sürdürüyor.
           2009 y›l›nda dünyada en fazla inflaat malzemesi ihracat› gerçeklefltiren sekizinci ülkeyiz. 2023’te dünyada ilk
           üçe girmeyi hedefliyoruz”  dedi.


          Halkbank, büyüme                                HP liderli¤ini sürdürüyor
          ata¤›n› sürdürüyor                                           HP, 2010’da 126 milyar dolarl›k gelirle
                                                                         BT sektöründeki liderli¤ini sürdürdü.
          Halkbank, 2010’un dokuz ayl›k döneminde                        Global krize ra¤men yat›r›mlar›n›
          kredi kulland›rarak büyümeye devam etti.                        kararl›l›kla sürdüren HP, 3Com,
          Yüzde 20’lik y›ll›k nakdi kredi art›fl› hedefini                 3PAR, Stratavia gibi büyük firmala-
                                                                         r›n sat›n al›nmas› ve Microsoft Azu-
          ilk yar› sonuçlar›n›n ard›ndan en az yüzde
                                                                        re iflbirli¤i ile zirveye ulaflan at›l›mla-
                25 olacak flekilde revize eden banka,                  r›n›n sonucunda 2010’da net gelirini
                  Eylül ay› sonu itibariyle bu hedefi     yüzde 8 art›rarak 126 milyar dolar gelir elde etti.
                                                          HP’nin 2010 y›l› 4. çeyrek net geliri geçen y›la göre 2.5
                  gerçeklefltirdi. Halkbank’›n toplam
                                                          milyar dolar (yüzde 8) artarak 33.3 milyar dolar oldu.
                  kredileri 2009 y›l sonuna göre          HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, “Bu sonuçlar
                    yüzde 25.8, geçen y›l›n ayn›          dünyan›n ve Türkiye’nin 1 numaral› teknoloji flirketi
                      dönemine göre ise 35.3              konumuna hakederek sahip oldu¤u-
                                                          muzu bir kere daha gösteriyor.
                      oran›nda art›fl kaydederek
                                                          Teknolojinin ifl ve kiflisel hayat-
                       52.6 milyar TL’ye ulaflt›.          lar›m›za olan inan›lmaz etkisi
                       Halkbank Genel Müdürü              güçlenirken, önümüzde büyük
                       Hüseyin Ayd›n, 2010’un ilk üç      f›rsatlar olufluyor. Bu f›rsatlar›
                                                          kendimiz ve ekosistemimiz için
                       çeyre¤ine ait finansal sonuçlar›
                                                          de¤erlendirerek liderli¤imizi da-
                       flöyle de¤erlendirdi: “KOB‹         ha da güçlendirece¤imize inan›-
                       bankac›l›¤› misyonumuzun           yorum. Türkiye’nin h›zl› büyüme-
                                                          sinden de güç alarak 2011
                      gereklerinin bilinciyle KOB‹’lerle
                                                          bizim için bir yat›r›m
                      esnaf ve sanatkarlara yönelik       ve büyüme y›l› ola-
                      finansman ve finansman d›fl›         cak.   Hedefimiz
                      desteklerimizi bu kesimin           tüm müflterileri-
                                                          mizi gelece¤in
                     ihtiyaçlar›na yönelik ürün ve
                                                          kurumlar› ola-
                     hizmetlerle sürdürmeye devam         rak bugün-
                    ediyoruz. Bununla birlikte            den her an
                    müflterilerimizin bireysel             aktif, her an
                                                          çal›flan ku-
                    ihtiyaçlar›n› göz ard› etmiyoruz
                                                          rumlara dö-
                    ve bu segmentte de iddiam›z›          nüfltürmek”
                   ortaya koyuyoruz.”                     dedi.


          108 KobiEfor Aral›k 2010
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113