Page 192 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 192

SEKTÖR/OTOMOT‹V



              Bu say›m›zda, k›p›rdan›fl› bile di¤er sektörler
           üzerinde coflku yaratan Otomotiv Sektörümüzü,
           sektörü yöneten büyük sivil toplum kurulufllar›;
           OSD, ODD ve  TAYSAD’›n dilinden okurlar›m›za ak-
           tar›yoruz:
              Prof. Dr. Ercan Tezer
              Otomotiv Sanayicileri Derne¤i Genel Sekreteri
                                   Sanayi stratejisi
                                   önemli
                                   2010 y›l› Ocak-Eylül dö-
                                neminde toplam pazar,
                                2009 y›l› ayn› dönemine
                                göre yüzde 11.8 oran›nda
                                artarak 484 bin adet düze-
                                yinde gerçekleflti. 2010 y›l›-
                                n›n ilk aylar›nda otomobil
                                sat›fllar›n›n bir miktar geri-
                                lemesine karfl›l›k daha son-   Mustafa Bayraktar
                                ra talep art›fl› süreklilik ka-  Otomotiv Distribütörleri Derne¤i (ODD) Baflkan›
                                zanm›fl ve Eylül ay›nda da
           talepteki hareketlilik, geniflleyen kredi piyasalar›n›n  Dünyan›n en iyi üreticilerindeniz
           olumlu etkisine ba¤l› olarak devam etmifltir.       Otomotiv sanayii baflta demir-çelik ve petro-kim-
              2010 y›l› ilk 9 ayl›k dönemde hafif ticari araç pa-  ya gibi farkl› sektör ürünlerinin bafll›ca al›c›s› konu-
           zar›ndaki art›fl yüzde 11’i buldu.                mundad›r. Bu sebeple otomotivdeki geliflmeler, eko-
              2010 y›l› Ocak-Eylül döneminde a¤›r ticari araçlar  nominin tamam›nda önemli yans›malar yaratmakta-
           pazar› bir önceki y›l›n ayn› dönemine göre yüzde 37  d›r. Sektörümüzün ülke ekonomisine sa¤lad›¤› kat-
           oran›nda artt›. Yat›r›m mal› olan ticari araç talebin-  ma de¤er beraberinde do¤rudan ve dolayl› olarak
           deki art›fllar, gelecek ile ilgili olumlu beklentilerin  yaratt›¤› istihdam en önemli unsurlardand›r. ODD
           geliflti¤ini de göstermektedir. Sonuç olarak 2010 y›-  olarak, ekonomideki pozitif görünüme paralel ola-
           l› Ocak ay›ndan itibaren hemen tüm ürünlerde iç ve  rak, otomotiv sektörü aç›s›ndan 2010 y›l›n›n ilk do-
           d›fl pazarlarda talebin ve buna ba¤l› olarak üretim  kuz ay›nda gerçekleflen olumlu seyrin senenin son
           art›fl›n›n devam etti¤i görülmektedir.            üç ay›nda da sürece¤ini tahmin ediyoruz.
              Otomotiv sanayinin sürdürülebilir küresel rekabe-  Yaflanan küresel krizin sonucu olarak, gerek ülke-
           ti aç›s›ndan Sanayi ve Ticaret Bakanl›¤› koordinas-  mizde gerekse dünyada ekonomik ve finansal piya-
           yonunda haz›rlanan Sanayi Strateji Belgesi önemli-  salarda yaflanan s›k›nt›l› süreçte, asl›nda Türkiye
           dir.                                             aç›s›ndan önemli f›rsatlar oldu¤unu da belirtmek is-
                                                            terim. Otomotiv sektörünün, gerek yan sanayi, gerek
              Temel Politika Öncelikleri olarak:            ana sanayi ve gerekse distribütörler aç›s›ndan po-
              l ArGe Altyap›s›n›n Yetersizli¤i              tansiyeli çok yüksek. Peki bu potansiyel ne zaman
              l fiirketlerin Tasar›m, Üretim ve Markalaflma Ka-  karfl›l›¤›n› bulur?
           pasiteleri ve Yetenekleri Konusundaki Yetersizlikler  Orta vadede Türkiye’nin geliflimine paralel olarak
              l Fiziki Altyap›n›n Yetersizli¤i                            bir de¤iflim, geliflim yaflanacakt›r.
              l Hukuki ve ‹dari Düzenlemelere ‹liflkin Sorunlar             Uzun vadede ise, hem alt yap›s›
              olmak üzere dört temel politika alan› tespit edil-           kurulmaya bafllanan çal›flmalar
           mifltir.                                                         hem de Türkiye’nin yüksek potan-
              Öte yandan Türkiye’nin “‹klim De¤iflikli¤i” kapsa-            siyeli ile ana ve yan sanayide çok
           m›ndaki ulusal vizyonu do¤rultusunda temiz ve ye-                ciddi bir at›l›m olacak. Sektörün
           nilenebilir enerji kaynaklar›n›n üretimi ve kullan›m›-                ihtiyac› k›sa vadeli çözüm-
           n› gelifltirmek üzere, düflük karbon emisyonlu çevre                     ler de¤il,  sürekli ve sür-
           dostu araçlar konusunda özgün teknoloji, tasar›m ve                     dürülebilir bir büyüme
           üretim ile alternatif yak›t konusundaki teknolojik ya-                    stratejisi gerekiyor. ‹ç
           t›r›mlar›n desteklenmesi ile ilgili politikalar büyük                       pazar büyümeden,
           önem tafl›maktad›r.                                                           güçlenmeden ata-
              Eylem plan› içinde yer alan ve sanayimiz aç›s›n-                          ca¤›n›z hiçbir ad›m
           dan di¤er bir önemli bir konu da, otomotiv ürünle-                           ya da alaca¤›n›z
           rine uygun oto-port nitelikli limanlar ve çevresinde-                       hiçbir önlem uzun
           ki ulaflt›rma altyap›s›n›n gelifltirilmesidir.                           soluklu ve kal›c› olmaz.

            190 KobiEfor Kas›m 2010
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197