Page 56 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 56
CEO
Papa¤an Kuruyemifl’in
farkl›l›¤› yeniliktir
Ailenin giriflimci bireyi olan Emekçi, kiflilik yap›s›
nedeniyle büyümede sürekli gaza bast›¤›n› söylü-
yor. Di¤er a¤abeylerinin genelde elinde frenle bek-
ledi¤ini aktaran Emekçi, öngörü sahibi oldu¤unu ise
inkar etmiyor. Özellikle kendisi için yeni bir sektör
olan kuruyemiflte bu düflünce yap›s›n›n büyük fay-
das›n› gördü¤ünü dile getiren Emekçi, konuflmas›n›
flu ifadelerle sürdürüyor: “5 y›l her noktaya ulaflaca-
çi bir arkadafl vas›tas›yla Papa¤an markas›yla tan›- ¤›m›z› ispat için u¤raflt›k. Piyasada güven yaratmak
fl›r: “Papa¤an Kuruyemifl, 1960 y›l›nda kurulmufl önemliydi. Ayr›ca farkl›laflmak gerekti¤ini biliyor-
Tosyal› iki orta¤›n firmas›yd›. ‹kitelli Marmara Sana- duk. Özellikle Ür-Ge ve Ar-Ge çal›flmalar›na a¤›rl›k
yi Sitesi’nde 300 metrekare bir atölyede faaliyet verdik. Rakiplerimizle ürünümüzün fiyat›n› ayn› tut-
gösteriyordu. Ortak oldum.” tuk. Ama yenilikler getirdik. Örne¤in; çöp pofletli ay
çekirde¤i ürettik. Böylece çevreye duyarl›l›¤› art›r›r-
Krizde yüzde 30 büyüdü ken tüketicinin çöp pofleti ihtiyac›n› ayn› paketle
Ulusal marketlerle anlaflman›n neticesinde eko- karfl›lam›fl olduk. Ayr›ca kuruyemiflin taze kalmas›
nomik s›k›nt›ya giren flirket ortaklar› Papa¤an Kuru- için Keeper ekledik. Böylece ürünü kavanoza bo-
yemifl’i Emekçi’ye devreder. Kani Emekçi, ilk ifl ola- flaltmaya gerek kalm›yor. Ürün kendi paketi içinde
rak söz konusu anlaflmalar› yeniden ele al›r. Ard›n- tazeli¤ini koruyor.”
dan ise Çorlu’da 9 bin metrekare kapal› alanda bir
fabrika alan› oluflturur. Sektörün gelece¤ine güve- Sosyal sorumlulu¤u ihmal etmiyor
nen Emekçi, iki abisiyle sektöre yat›r›m karar›n› al- Papa¤an Kuruyemifl Yönetim Kurulu Baflkan› Ka-
m›flt›r. Süreçleri Emekçi’den ö¤reniyoruz: “Altyap›ya ni Emekçi, do¤du¤u topraklara ahde vefa gösterme-
yat›r›m yaparak kapasiteyi art›rmaya odakland›k. yi de ihmal etmiyor. fiereflikoçhisar’daki çiftçilere ay
Ürünler senede bir kez ç›k›yor. O ürünlerin en iyisi- çekirde¤i tohumu da¤›tan Emekçi, “Kaliteli ürüne ih-
ni al›p, ambalajlay›p piyasaya sürdük. F›st›kta 90 tiyac›m›z› bölge çiftçimizden karfl›lamak istedik. Böl-
gün di¤er ürünlerin ömrünü ise 6 aya çektik. Rafta gede 4 bin tonluk silomuz var. Bu y›l çiftçimizi tefl-
ürünümüzün kalmamas› için çal›flmalar yapt›k. Da- vik ettik. 2 bin ton ürün alacak tohumu çiftçimize
mak tad›m›za güveniyorduk. Bu güvenin sonucunda bedelsiz verdik. Yaklafl›k 20 çiftçi ailesi çekirdek
krizde yüzde 30 büyüme rakamlar›na imza att›k.” üretmeye bafllad›” diye konufluyor.
Domuz gribi, sigara yasa¤›, futbol organizasyon- ‹fli takip etme özelli¤i en büyük art›s›. Mücadele-
lar› Papa¤an’›n tüketimini art›ran faktörler. Emekçi, yi sonuç al›ncaya kadar sürdürdü¤ünü aktaran
kendileri d›fl›ndaki geliflmelere ba¤l› olarak hem Emekçi, tez canl› oldu¤unu ve h›zl› karar ald›¤›n›
sektörün hem de Papa¤an Marka- vurguluyor. 140 kiflinin istihdam edildi¤i Papa¤an
s›’n›n büyüdü¤ünü söylüyor. Emek- Kuruyemifl’te pazarlamayla ilgili kiflilerle Emekçi, di-
çi, “‹lk 6 ayda büyümemiz yüzde rekt görüflüyor. Pazarlaman›n flirketin d›flar›ya aç›lan
50. Ulusal market zincirlerinde bulu- kap›s› oldu¤unu aktaran Emekçi, “Pazarlama veya
nuyoruz. Yerel zincirlerin tümünde sat›flla sorumlu olanlarla göz temas› önemli. Diksi-
var›z. Sat›fllar›m›z›n a¤›rl›¤›n› Marma- yon, görüntü pazarlamada önemli. CV üzerinden
ra’da gerçeklefliyor” diyor. sohbet ederken kiflinin yeteneklerini alg›lamaya ça-
Papa¤an Kuruyemifl’in geçen y›lki l›fl›yorum” diyor.
cirosu 20 milyon TL. Firma bu y›l Ulusal ve yerel zincirlere kendi araçlar›yla da¤›t›m
30 milyon TL’ye ulaflmay› hedef- yapan Papa¤an Kuruyemifl, 69 bayisiyle de di¤er
liyor. 32 çeflit ürünü bulunan fir- noktalara da¤›t›m yap›yor.
ma, dakikada 85 ürünle tüketi- Bugüne kadar tüm yat›r›mlar›n› öz kaynakla ger-
ciye ulafl›yor. 2009 y›l›nda üre- çeklefltirdiklerini belirten Emekçi, hedeflerini ise
tim kapasitesi 5 milyon adet flöyle paylafl›yor: “Kar›m›z›n yüzde 40’›n› yat›r›m ya-
olan Papa¤an Kuruyemifl, bu paca¤›z. Geçen y›l reklama 1.5 milyon TL ay›rd›k.
y›l üretimi 7 milyon pakete ç›- ‹dare bina yat›r›m›n› geçen y›l gerçeklefltirdik. Distri-
karmay› amaçl›yor. Toplam bütör, ülke ve nokta say›m›z› art›rmay› planl›yoruz.
16 ülkeye ihracat yapan fir- Ayr›ca ikinci markam›z ‘Bimola’ markas›yla patlam›fl
man›n ürünleri daha çok m›s›r alan›nda faaliyet yürütüyoruz. Markalar› büyüt-
Avrupa’da tercih ediliyor. mek temel hedefimiz.”
56 KobiEfor Ekim 2010