Page 55 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 55

Emekçio¤lu G›da A.fi., ‘Papa¤an’
                                                                            markas›yla ‘Tüketici Çevre Ödülü”
                                                                                      nü ald›.

















           A      nkara’n›n fiereflikoçhisar ‹lçesi’nde 1964 y›-  yulur. Gurbette ifline sahip ç›kar. Sat›fl ve pazarlama-
                                                            da aile Kani Emekçi’ye güvenir. Halkla iliflkileri güç-
                  l›nda do¤an Kani Emekçi, 10 kardeflin en kü-
                  çü¤ü. 1976’da babas›n›n vefat›yla kardeflle-
                                                            lüdür. 3 y›lda iyi bir noktaya gelir.
                  re düflen sorumluluk her bireyi kapsam›fl.
           Henüz ilkokula giderken çal›flmak zorunda kalan     Tesadüfen ‘Papa¤an’
           Emekçi, o y›llar› flöyle anlat›yor: “Çiftçi bir ailemiz  Tuza bafllad›ktan sonra ailenin ekonomik düzeyi
           vard›. Annem ev han›m›yd›. Ekonomik yap›m›z iyi  yükselmeye bafllar. Sektöre kaliteyi getirmeyi ilke
           de¤ildi. Evin en küçü¤ü olarak biraz fl›mart›labilirdim  edinen aile sektörde farkl›lafl›r. Bursa sonras› mace-
           ama babam›n erken vefat›yla pek flansl› olmad›m.  ra ise ‹stanbul’a sürükler. ‹stanbul’da depo derken
           Yaz tatilleri ve okul dönüflleri benim için ifl anlam›  Çorlu’da ikinci depo aç›l›r. Emekçio¤lu Group, bugün
           tafl›yordu.”                                      5 ayr› flirketten oluflan bir kurulufl. Tuz, g›da, kimya-
              Nohut ve bu¤day›n toplanmas›, k›fl›n tahrip olan  sal, tafl›mac›l›k ve makine üretimi konular›nda faali-
           su kanallar›n›n temizlenmesi küçük bedenlere yük  yet gösteren firma, tuz üretiminde Türkiye ihtiyac›-
           olur. Okul dönüflleri bahçede yetifltirilen ürünlere su-  n›n yüzde 70’ini karfl›l›yor. 2002 y›l›nda Kani Emek-
           lar›n tafl›nmas› Kani Emekçi’nin sorumlulu¤udur.
              Anne, zaman›n› 10 çocu¤unu kimseye muhtaç ol-
           madan yetifltirmeye adar.  Gün gelir tarhana kurutur,  TÜRK‹YE KURUYEM‹fi PAZARI
           gün gelir salça kaynat›r. Ekmek ise bahçedeki f›r›n-  l Toplam pazar yaklafl›k
           da yap›l›r. Kani Emekçi okul hayat›n› da sever sev-  3 milyar TL.
           mesine ama çal›flmak daha a¤›r basar. ‹flten kaçmaz.  l Paketli kuruyemifl
           Lise sonras› askerlik görevini tamamlayan Emekçi,  sektörünün büyüklü¤ü ise
           aile fertleriyle birlikte her fiereflikoçhisar’›n mecburi  yaklafl›k 450 milyon TL.
           iflkolu olan tuz ticaretine bafllar: “Tuz Gölü’nün ke-  l Türkiye’de kifli bafl›na
           nar›nda tuz ifline bafllam›flt›k. Herkesin elinde bir is-  tüketilen kuruyemifl
           tihkak› vard›. Sonra Turgut Özal döneminde tuz tica-  oran› 3-4 kg.
           reti serbest b›rak›ld›. Aile ferdi say›s› fazla oldu¤u  l Türkiye’de 80 bin tonla
           için emek gücümüze güvendik. Sektöre girdi¤imizde  en fazla ay çekirde¤i
           çevremizdeki tuzcular ifli b›rak›yordu. Rekabet baflla-  tüketiliyor.
           m›flt›….”                                          l Marmara Bölgesi
              Y›l 1991. Emekçi, a¤abeylerini Ankara’da b›rakarak  tüketimde lider.
           Bursa’ya endüstriyel tuz pazarlamak için yollara ko-
                                                                                        Ekim 2010 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60